Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend

Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend

Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend

Imagine that you are doing a project «Cooperation in the workplace» together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2.5 minutes be ready to tell the friend about the photos:

• give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;

• say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;

• mention the advantages and disadvantages (1–2) of the two ways of dealing with work;

• express your opinion on the subject of the project – whether you would like to work by yourself or in a group

You will speak for not more than 3 minutes (2–3 sentences for every item of the plan, 12–15 sentences total). You have to talk continuously.

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “Cooperation in the workplace”. Let me tell you a bit more about them.

They are relevant to our project because in both pictures there are people in the workplace. In the first photo there are three people in the office. It seems like they are colleagues. All of them are smiling, they might have had a great work done. In the second picture there is a man, who is wearing a suit. He looks extremely exhausted. He seems to be working alone on a project.

There are a few differences to illustrate our project better. People in the first picture work together, while the man in the second picture is alone. Moreover, people in the first photo seem to be full of energy, while the men in the second photo is burned out.

In my opinion, both ways of spending time as a group have their advantages and disadvantages. For instance, working in a team can lead to a greater feeling of appreciation, but one can feel that they aren’t doing their best if they work in a team. Working alone is usually more rewarding, but it can result in burnout and tiredness.

As for me, I would prefer working in a collective. I think it is very important to have good colleagues in the workplace. I’ve never wanted to work as a freelancer, alone, because I need other people around me, who can notice what a good worker I am.

So, shall we use these photos in our project? Call me when you’re ready to discuss if we can use them. Bye-bye.

Высказывание должно быть логично; содержать вступительную и заключительную фразы, соответствующие теме. Средства логической связи должны быть использованы верно. Необходимо избегать необоснованных пауз в речи, верно расставлять ударения, правильно использовать интонацию, не нарушать нормы произношения слов.

Критерии оценивания выполнения заданияБаллы
Решение коммуникативной задачи (содержание)*
Коммуникативная задача выполнена полностью — содержание полно, точно и развёрнуто отражает все аспекты, указанные в задании (12–15 фраз)4
Коммуникативная задача выполнена в основном: 1 аспект не раскрыт (остальные раскрыты полно), ИЛИ 1–2 аспекта раскрыты неполно/неточно (12–15 фраз)3
Коммуникативная задача выполнена не полностью: 1 аспект не раскрыт и 1 раскрыт неполно/неточно, ИЛИ 3 аспекта раскрыты неполно/неточно (10–11 фраз)2
Коммуникативная задача выполнена частично: 1 аспект содержания не раскрыт и 2 раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно) ИЛИ все аспекты раскрыты неполно/неточно (8–9 фраз)1
Коммуникативная задача выполнена менее чем на 50%: 3 и более аспекта содержания не раскрыты, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты и 1 и более раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 1 аспект не раскрыт и остальные раскрыты неполно/неточно, ИЛИ объём высказывания — 7 и менее фраз0
Организация высказывания
Высказывание логично; имеет завершённый характер (имеются вступительная с обращением к другу и заключительная фразы); средства логической связи используются правильно3
Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер, НО отсутствует вступительная фраза с обращением к другу ИЛИ заключительная фраза, И/ИЛИ средства логической связи используются недостаточно2
Высказывание не вполне логично и не имеет завершенного характера, ИЛИ отсутствуют вступительная и заключительная фразы, И/ИЛИ средства логической связи используются недостаточно1
Высказывание нелогично И/ИЛИ не имеет завершенного характера, вступительная и заключительная фразы отсутствуют, средства логической связи практически не используются0
Языковое оформление высказывания
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более 3 негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более 3 негрубых фонетических ошибок)3
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания в основном соответствуют поставленной задаче (допускается не более 4–5 лексико-грамматических (из них не более 2 грубых) И/ИЛИ не более 4–5 фонетических ошибок (из них не более 2 грубых))2
Языковое оформление частично соответствует поставленной задаче (допускается не более 6–7 лексико-грамматических (из них не более 3 грубых) И/ИЛИ не более 6–7 фонетических ошибок (из них не более 3 грубых))1
Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных ошибок (8 и более лексико-грамматических ошибок ИЛИ 4 и более грубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ 8 и более фонетических ошибок ИЛИ 4 и более грубых фонетических ошибок) ИЛИ ответ носит характер набора слов0
Максимальное количество баллов10

1. При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» всё задание оценивается в 0 баллов.

2. Правильное использование средств логической связи предполагает обязательные логические связки-переходы между всеми частями высказывания.

3. Под грубыми ошибками понимаются ошибки элементарного уровня, а также ошибки, ведущие к сбою коммуникации.

Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend

Task 4. Imagine that you are doing a project “Keeping fit” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2,5 minutes be ready to:

• give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;

• say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;

• mention the advantages and disadvantages (1−2) of the two ways of keeping fit;

• express your opinion on the subject of the project — what you would do to keep fit and why.

You will speak for not more than 3 minutes (2−3 sentences for every item of the plan, 12−15 sentences total). You have to talk continuously.

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “Keeping fit”. Let me tell you a bit more about them.

These pictures are relevant to our project because there are people doing sports. In the first photo there is a young woman exercising in the gym. She is smiling. The woman seems to be relaxed and confident. In the background of the picture there are other people who are exercising as well. In the second picture there is a woman who is running in the park. It doesn’t seem to be hard for her.

Obviously, both of these pictures are related to sport and healthy lifestyle. But there are differences to illustrate our project better. In the first picture people are exercising in the gym while in the second picture a woman is running alone in the park.

In my opinion, the two ways of keeping fit have their advantages and disadvantages. For instance, modern gyms provide quite a wide range of facilities, such as various exercise machines, group training or even swimming pool. However, the membership fee is rather expensive. As for running in the park, it helps people improve health condition as well as relieve stress. At the same time, this kind of activity depends on the weather since it is not pleasant to run on a rainy day.

As for me, I would go to the sport gym because there is a lot of things to do there.

So, shall we use these photos in our project? Call me when you’re ready to discuss if we can use them. Bye-bye.

Высказывание должно быть логично; содержать вступительную и заключительную фразы, соответствующие теме. Средства логической связи должны быть использованы верно. Необходимо избегать необоснованных пауз в речи, верно расставлять ударения, правильно использовать интонацию, не нарушать нормы произношения слов.

Критерии оценивания ответа на задание С6Баллы
Решение коммуникативной задачи (содержание)*
Коммуникативная задача выполнена полностью: содержание полно, точно и развёрнуто отражает все аспекты, указанные в задании (12-15 фраз).3
Коммуникативная задача выполнена частично: один аспект не раскрыт (остальные раскрыты полно),

один-два раскрыты неполно (9-11 фраз).

2
Коммуникативная задача выполнена не полностью: два аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно), ИЛИ все аспекты раскрыты неполно (6-8 фраз).1
Коммуникативная задача выполнена менее чем на 50%: три и более аспектов содержания не раскрыты (5 и менее фраз).0
Организация высказывания
Высказывание логично и имеет завершённый характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно.2
Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер,

средства логической связи используются недостаточно.

1
Высказывание нелогично

не имеет завершенного характера; вступительная и заключительная фразы отсутствуют; средства логической связи практически не используются.

0
Языковое оформление высказывания
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более двух негрубых лексико-грамматических ошибок

не более двух негрубых фонетических ошибок).

2
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания в основном соответствуют поставленной задаче (допускается не более четырёх лексико-грамматических ошибок (из них не более двух грубых)

не более четырёх фонетических ошибок (из них не более двух грубых).

1
Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок (пять и более лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок)

более двух грубых ошибок.

0
Максимальное количество баллов7

*Примечание. При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» всё задание оценивается в 0 баллов.

Голосовое сообщение другу (на основе двух фотографий)

С 2022 года в устной части ЕГЭ по английскому введено задание на устное голосовое сообщение другу. Здесь представляем образец выполнения задания с рядом тренировочных упражнений.

ЗАДАНИЕ
Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend. Смотреть фото Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend. Смотреть картинку Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend. Картинка про Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend. Фото Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend

Imagine that you are doing a project “Life without gadgets” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2.5 minutes be ready to:

• give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;
• say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;
• mention the advantages and disadvantages (1–2) of the two types of books;
• express your opinion on the subject of the project – whether you would like to live without gadgets and why.

You will speak for not more than 3 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

ОТВЕТ
Hi, Ben. I have found two photos, which we could use for our project “Life without gadgets”. The first picture presents a woman with a printed book. It is a good example of what the reading process looked like when modern gadgets didn’t exist. The second illustration shows a girl with an up-to-date e-book. Today, most people widely use such piece of technology.

You know, the main difference between the pictures lies in their demonstration of two ways of reading. As to the first photo, it shows us a traditional library. There are bookshelves everywhere with lots of printed books and magazines. Also, there are tables to sit at and flip through the chosen books and magazines. In the foreground there is a woman with a big red printed book, her index finger pointing upwards as if exressing the idea that this kind of book is really what you need. The second photo dempnstrates an electronic way of reading. There is a girl with an e-book reader sitting on a sofa or in an arm-chair at home. When looking at the background, you can’t see any bookshelves at all. You don’t really need them because all your books are electronically stored on your gadget.

Each way of reading has its advantages and disadvantages. Printed books are safer for your eyes and give you a nicer sensation when turning over the pages. But they need a spacious room to be stored, and you have to spend much time to go to the bookstore or a library to get them. On the contrary, e-books don’t need physical space, and it takes no time to download them from the Internet. However, they damage your eyes. In addition, your e-book reader can unexpectedly become discharged, and you loose any opportunity to read a book.

Personally, I would like to have as many gadgets as possible. You know, life is constantly becoming busier, and gadgets help me to keep up the pace.

That’s it, Ben. Call me back as soon as you come home.

Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend

Imagine that you are doing a project «Group activities» together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2.5 minutes be ready to tell the friend about the photos:

• give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;

• say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;

• mention the advantages and disadvantages (1–2) of the two ways of spending time as a group;

• express your opinion on the subject of the project – what kind of activity would you prefer?

You will speak for not more than 3 minutes (2–3 sentences for every item of the plan, 12–15 sentences total). You have to talk continuously.

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “Group activities”. Let me tell you a bit more about them.

They are relevant to our project because in both pictures there are people spending their spare together. In the first photo there is а group of children. They are outside playing tug of war together. They look a bit aggressive because they are playing against each other. In the second photo there is another group of children, they are also four and they are sitting on a sofa and watching TV. They look very excited, perhaps, they are watching cartoons.

There are a few differences to illustrate our project better. While the first picture presents children competing with one another, in the second picture they spend their time more cooperatively. Moreover, the first activity takes place outdoors, while the second one is indoors.

In my opinion, both ways of spending time as a group have their advantages and disadvantages. For instance, competing with one another can be more involving and interesting, but it can cause unwanted arguing. Doing an activity together get people closer together, but it may not be enough excitement in it.

As for me, I prefer not having to compete with anyone in my spare time. Usually, my friends and I go to the cinema at weekends and honestly speaking, I love watching films and eating popcorn together.

So, shall we use these photos in our project? Call me when you’re ready to discuss if we can use them. Bye-bye.

Высказывание должно быть логично; содержать вступительную и заключительную фразы, соответствующие теме. Средства логической связи должны быть использованы верно. Необходимо избегать необоснованных пауз в речи, верно расставлять ударения, правильно использовать интонацию, не нарушать нормы произношения слов.

Критерии оценивания выполнения заданияБаллы
Решение коммуникативной задачи (содержание)*
Коммуникативная задача выполнена полностью — содержание полно, точно и развёрнуто отражает все аспекты, указанные в задании (12–15 фраз)4
Коммуникативная задача выполнена в основном: 1 аспект не раскрыт (остальные раскрыты полно), ИЛИ 1–2 аспекта раскрыты неполно/неточно (12–15 фраз)3
Коммуникативная задача выполнена не полностью: 1 аспект не раскрыт и 1 раскрыт неполно/неточно, ИЛИ 3 аспекта раскрыты неполно/неточно (10–11 фраз)2
Коммуникативная задача выполнена частично: 1 аспект содержания не раскрыт и 2 раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно) ИЛИ все аспекты раскрыты неполно/неточно (8–9 фраз)1
Коммуникативная задача выполнена менее чем на 50%: 3 и более аспекта содержания не раскрыты, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты и 1 и более раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 1 аспект не раскрыт и остальные раскрыты неполно/неточно, ИЛИ объём высказывания — 7 и менее фраз0
Организация высказывания
Высказывание логично; имеет завершённый характер (имеются вступительная с обращением к другу и заключительная фразы); средства логической связи используются правильно3
Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер, НО отсутствует вступительная фраза с обращением к другу ИЛИ заключительная фраза, И/ИЛИ средства логической связи используются недостаточно2
Высказывание не вполне логично и не имеет завершенного характера, ИЛИ отсутствуют вступительная и заключительная фразы, И/ИЛИ средства логической связи используются недостаточно1
Высказывание нелогично И/ИЛИ не имеет завершенного характера, вступительная и заключительная фразы отсутствуют, средства логической связи практически не используются0
Языковое оформление высказывания
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более 3 негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более 3 негрубых фонетических ошибок)3
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания в основном соответствуют поставленной задаче (допускается не более 4–5 лексико-грамматических (из них не более 2 грубых) И/ИЛИ не более 4–5 фонетических ошибок (из них не более 2 грубых))2
Языковое оформление частично соответствует поставленной задаче (допускается не более 6–7 лексико-грамматических (из них не более 3 грубых) И/ИЛИ не более 6–7 фонетических ошибок (из них не более 3 грубых))1
Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных ошибок (8 и более лексико-грамматических ошибок ИЛИ 4 и более грубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ 8 и более фонетических ошибок ИЛИ 4 и более грубых фонетических ошибок) ИЛИ ответ носит характер набора слов0
Максимальное количество баллов10

1. При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» всё задание оценивается в 0 баллов.

2. Правильное использование средств логической связи предполагает обязательные логические связки-переходы между всеми частями высказывания.

3. Под грубыми ошибками понимаются ошибки элементарного уровня, а также ошибки, ведущие к сбою коммуникации.

Imagine that you are doing a project an ideal day off together with your friend

Task 4. Imagine that you are doing a project “Concerts” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2,5 minutes be ready to:

• give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;

• say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;

• mention the advantages and disadvantages (1−2) of the two types of concerts;

• express your opinion on the subject of the project — what kind of concerts you prefer and why.

You will speak for not more than 3 minutes (2−3 sentences for every item of the plan, 12−15 sentences total). You have to talk continuously.

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “Concerts”. Let me tell you a bit more about them.

These pictures are relevant to our project because they are showing musical events. Both of them are related to music. In the first photo there is a band playing. Perhaps, they are playing jazz music, which is well seen by the instrument they are using. In the second one there is a kid playing the piano. He might be having a musical exam in a school, as he is very focused.

There are a few differences to illustrate our project better. Obviously, in the picture on the left there is the audience, on the right – only the musician. The first one shows us some professional musicians, and a boy is a musical school’s student, I suppose. Also, the left one tells us about some musical festival (this information is given on the billboard at the top of the picture), meanwhile the right one tells about a musical exam, as I supposed earlier.

In my opinion, the two types of concerts have their advantages and disadvantages. For instance, the atmosphere in the jazz music concert is usually pleasant and relaxed. However, it may be noisy there as somebody sings or dances. As for the classical music concerts, the atmosphere is generally calm there, but a few people really like and understand this music genre as it may be boring.

As for me, I prefer the jazz music concert, because I used to be a member of a school music band and I remember how exciting it was to play on a stage, because I felt other musicians near me.

So, shall we use these photos in our project? Call me when you’re ready to discuss if we can use them. Bye-bye.

Высказывание должно быть логично; содержать вступительную и заключительную фразы, соответствующие теме. Средства логической связи должны быть использованы верно. Необходимо избегать необоснованных пауз в речи, верно расставлять ударения, правильно использовать интонацию, не нарушать нормы произношения слов.

Критерии оценивания ответа на задание С6Баллы
Решение коммуникативной задачи (содержание)*
Коммуникативная задача выполнена полностью: содержание полно, точно и развёрнуто отражает все аспекты, указанные в задании (12-15 фраз).3
Коммуникативная задача выполнена частично: один аспект не раскрыт (остальные раскрыты полно),

один-два раскрыты неполно (9-11 фраз).

2
Коммуникативная задача выполнена не полностью: два аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно), ИЛИ все аспекты раскрыты неполно (6-8 фраз).1
Коммуникативная задача выполнена менее чем на 50%: три и более аспектов содержания не раскрыты (5 и менее фраз).0
Организация высказывания
Высказывание логично и имеет завершённый характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно.2
Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер,

средства логической связи используются недостаточно.

1
Высказывание нелогично

не имеет завершенного характера; вступительная и заключительная фразы отсутствуют; средства логической связи практически не используются.

0
Языковое оформление высказывания
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более двух негрубых лексико-грамматических ошибок

не более двух негрубых фонетических ошибок).

2
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания в основном соответствуют поставленной задаче (допускается не более четырёх лексико-грамматических ошибок (из них не более двух грубых)

не более четырёх фонетических ошибок (из них не более двух грубых).

1
Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок (пять и более лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок)

более двух грубых ошибок.

0
Максимальное количество баллов7

*Примечание. При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» всё задание оценивается в 0 баллов.

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *