Imagine that you are doing a project cultures of the world together with your friend

Imagine that you are doing a project cultures of the world together with your friend

Imagine that you are doing a project cultures of the world together with your friend

Task 4. Imagine that you are doing a project “Preparing for exams” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2,5 minutes be ready to:

— give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;

— say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;

— mention the advantages and disadvantages (1−2) of the two types of preparing for exams;

— express your opinion on the subject of the project — whether you prefer preparing for exams alone or in somebody’s company and why.

You will speak for not more than 3 minutes (2−3 sentences for every item of the plan, 12−15 sentences total). You have to talk continuously.

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “Preparing for exams”. Let me tell you a bit more about them.

They are relevant to our project because in both pictures we can see students preparing for their exams. In the first photo there is a girl doing some tasks in her room. While in the second photo there is a group of students sitting around the table in the library and reading books.

There are a few differences to illustrate our project better. For example, the first picture depicts an individual work, the girl is preparing for exams alone, maybe she is attending some online courses, whereas the second picture shows a group work, four students prepare for exams together.

In my opinion, both types of preparing for exams have their advantages and disadvantages. For instance, a student working alone can concentrate on studying better than working in a group where everybody is chatting. At the same time, an individual work can not enable students to ask for help if a problem seems to be too difficult.

Personally, I prefer preparing for exams in my friends’ company. We can analyze, discuss and solve problems together. It helps me very much.

So, shall we use these photos in our project? Call me when you’re ready to discuss if we can use them. Bye-bye.

Критерии оценивания выполнения заданияБаллы
Решение коммуникативной задачи (содержание)*
Коммуникативная задача выполнена полностью — содержание полно, точно и развёрнуто отражает все аспекты, указанные в задании (12–15 фраз)4
Коммуникативная задача выполнена в основном: 1 аспект не раскрыт (остальные раскрыты полно), ИЛИ 1–2 аспекта раскрыты неполно/неточно (12–15 фраз)3
Коммуникативная задача выполнена не полностью: 1 аспект не раскрыт и 1 раскрыт неполно/неточно, ИЛИ 3 аспекта раскрыты неполно/неточно (10–11 фраз)2
Коммуникативная задача выполнена частично: 1 аспект содержания не раскрыт и 2 раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно) ИЛИ все аспекты раскрыты неполно/неточно (8–9 фраз)1
Коммуникативная задача выполнена менее чем на 50%: 3 и более аспекта содержания не раскрыты, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты и 1 и более раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 1 аспект не раскрыт и остальные раскрыты неполно/неточно, ИЛИ объём высказывания — 7 и менее фраз0
Организация высказывания
Высказывание логично; имеет завершённый характер (имеются вступительная с обращением к другу и заключительная фразы); средства логической связи используются правильно3
Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер, НО отсутствует вступительная фраза с обращением к другу ИЛИ заключительная фраза, И/ИЛИ средства логической связи используются недостаточно2
Высказывание не вполне логично и не имеет завершенного характера, ИЛИ отсутствуют вступительная и заключительная фразы, И/ИЛИ средства логической связи используются недостаточно1
Высказывание нелогично И/ИЛИ не имеет завершенного характера, вступительная и заключительная фразы отсутствуют, средства логической связи практически не используются0
Языковое оформление высказывания
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более 3 негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более 3 негрубых фонетических ошибок)3
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания в основном соответствуют поставленной задаче (допускается не более 4–5 лексико-грамматических (из них не более 2 грубых) И/ИЛИ не более 4–5 фонетических ошибок (из них не более 2 грубых))2
Языковое оформление частично соответствует поставленной задаче (допускается не более 6–7 лексико-грамматических (из них не более 3 грубых) И/ИЛИ не более 6–7 фонетических ошибок (из них не более 3 грубых))1
Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных ошибок (8 и более лексико-грамматических ошибок ИЛИ 4 и более грубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ 8 и более фонетических ошибок ИЛИ 4 и более грубых фонетических ошибок) ИЛИ ответ носит характер набора слов0
Максимальное количество баллов10

1. При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» всё задание оценивается в 0 баллов.

2. Правильное использование средств логической связи предполагает обязательные логические связки-переходы между всеми частями высказывания.

3. Под грубыми ошибками понимаются ошибки элементарного уровня, а также ошибки, ведущие к сбою коммуникации.

Imagine that you are doing a project cultures of the world together with your friend

Task 4. Imagine that you are doing a project “Sports” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2,5 minutes be ready to:

• give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;

• say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;

• mention the advantages and disadvantages (1−2) of the two kinds of sports;

• express your opinion on the subject of the project — what kind of sport you would like to do and why.

You will speak for not more than 3 minutes (2−3 sentences for every item of the plan, 12−15 sentences total). You have to talk continuously.

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “Sports”. Let me tell you a bit more about them.

These pictures are relevant to our project because there are people celebrating their victories in different sports competitions. In the first photo there are members of a football team, they have just won the competitions. They are holding their prize and screaming. In the second picture there is a runner, who is reaching a finish line. He has won the competition as well.

There are a few differences to illustrate our project better. Obviously, both of the pictures are related with sport events. The difference between the sports is that football is a team game and running is an individual kind of sport. Another difference between these two photographs is that the runner was shot while he is just about to win, and the football players had already won their prize.

In my opinion, the two kinds of sports have their advantages and disadvantages. For instance, playing football is fun as it is a team game. However, it is a contact sport so players can get injured. As for running, it doesn’t require any special equipment or court, people can practice it almost everywhere. At the same time, this kind of activity is rather boring.

As for me, I’d like to play football, because it’s a team game. And it is much more famous. Millions of people all around the world love to spend their time watching football matches and I’m one of them. I’m a big football fan. Moreover, sometimes my friends and I play football in the school yard during the breaks.

So, shall we use these photos in our project? Call me when you’re ready to discuss if we can use them. Bye-bye.

Высказывание должно быть логично; содержать вступительную и заключительную фразы, соответствующие теме. Средства логической связи должны быть использованы верно. Необходимо избегать необоснованных пауз в речи, верно расставлять ударения, правильно использовать интонацию, не нарушать нормы произношения слов.

Критерии оценивания ответа на задание С6Баллы
Решение коммуникативной задачи (содержание)*
Коммуникативная задача выполнена полностью: содержание полно, точно и развёрнуто отражает все аспекты, указанные в задании (12-15 фраз).3
Коммуникативная задача выполнена частично: один аспект не раскрыт (остальные раскрыты полно),

один-два раскрыты неполно (9-11 фраз).

2
Коммуникативная задача выполнена не полностью: два аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно), ИЛИ все аспекты раскрыты неполно (6-8 фраз).1
Коммуникативная задача выполнена менее чем на 50%: три и более аспектов содержания не раскрыты (5 и менее фраз).0
Организация высказывания
Высказывание логично и имеет завершённый характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно.2
Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер,

средства логической связи используются недостаточно.

1
Высказывание нелогично

не имеет завершенного характера; вступительная и заключительная фразы отсутствуют; средства логической связи практически не используются.

0
Языковое оформление высказывания
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более двух негрубых лексико-грамматических ошибок

не более двух негрубых фонетических ошибок).

2
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания в основном соответствуют поставленной задаче (допускается не более четырёх лексико-грамматических ошибок (из них не более двух грубых)

не более четырёх фонетических ошибок (из них не более двух грубых).

1
Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок (пять и более лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок)

более двух грубых ошибок.

0
Максимальное количество баллов7

*Примечание. При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» всё задание оценивается в 0 баллов.

Imagine that you are doing a project cultures of the world together with your friend

Task 4. Imagine that you are doing a project “Natural disasters” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2,5 minutes be ready to:

• give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;

• say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;

• mention the advantages and disadvantages (1−2) of the two natural disasters;

• express your opinion on the subject of the project — which of the disasters is scarier and why.

You will speak for not more than 3 minutes (2−3 sentences for every item of the plan, 12−15 sentences total). You have to talk continuously.

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “Natural disasters”. Let me tell you a bit more about them.

These pictures are relevant to our project because there are different natural disasters in them. In the first photo there is a flood and a lot of houses underwater. The water is very high and dirty. The whole street is covered by water and the houses are damaged badly. In the second picture there is a tornado coming. There is only one small house. It is very old, perhaps the tornado happens somewhere in the countryside.

There are a few differences to illustrate our project better. Obviously, both of the pictures are related with different natural disasters, flood and tornado respectively. Also, the environment is different; in the first picture there is a town while in the second one there is an uninhabited area as the house looks abandoned. So that, the destructions will be varying.

In my opinion, the two disasters have their advantages and disadvantages. For instance, floods are well-predicted nowadays therefor the majority of the citizens can be evacuated. However, it affects severe damage, the immediate impacts of flooding include damage to property, destruction of crops, loss of livestock, and deterioration of health conditions owing to waterborne diseases. As for tornadoes, people cannot know for sure where and when they occur so they are unpredictable and dangerous. At the same time, tornadoes rarely come to big cities or even towns.

As for me, I think that a flood is scarier than a tornado because the high-water level can last for weeks and people cannot return to their homes. Also it damages eco-system as water coves natural habitat of many animal and bird species.

So, shall we use these photos in our project? Call me when you’re ready to discuss if we can use them. Bye-bye.

Высказывание должно быть логично; содержать вступительную и заключительную фразы, соответствующие теме. Средства логической связи должны быть использованы верно. Необходимо избегать необоснованных пауз в речи, верно расставлять ударения, правильно использовать интонацию, не нарушать нормы произношения слов.

Критерии оценивания ответа на задание С6Баллы
Решение коммуникативной задачи (содержание)*
Коммуникативная задача выполнена полностью: содержание полно, точно и развёрнуто отражает все аспекты, указанные в задании (12-15 фраз).3
Коммуникативная задача выполнена частично: один аспект не раскрыт (остальные раскрыты полно),

один-два раскрыты неполно (9-11 фраз).

2
Коммуникативная задача выполнена не полностью: два аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно), ИЛИ все аспекты раскрыты неполно (6-8 фраз).1
Коммуникативная задача выполнена менее чем на 50%: три и более аспектов содержания не раскрыты (5 и менее фраз).0
Организация высказывания
Высказывание логично и имеет завершённый характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно.2
Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер,

средства логической связи используются недостаточно.

1
Высказывание нелогично

не имеет завершенного характера; вступительная и заключительная фразы отсутствуют; средства логической связи практически не используются.

0
Языковое оформление высказывания
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более двух негрубых лексико-грамматических ошибок

не более двух негрубых фонетических ошибок).

2
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания в основном соответствуют поставленной задаче (допускается не более четырёх лексико-грамматических ошибок (из них не более двух грубых)

не более четырёх фонетических ошибок (из них не более двух грубых).

1
Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок (пять и более лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок)

более двух грубых ошибок.

0
Максимальное количество баллов7

*Примечание. При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» всё задание оценивается в 0 баллов.

Imagine that you are doing a project cultures of the world together with your friend

Imagine that you are doing a project «The climates of the world» together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2.5 minutes be ready to tell the friend about the photos:

• give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;

• say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;

• mention the advantages and disadvantages (1–2) of living in a cold climate and a hot one;

• express your opinion on the subject of the project – whether you would prefer to live in a cold climate or a hot one.

You will speak for not more than 3 minutes (2–3 sentences for every item of the plan, 12–15 sentences total). You have to talk continuously.

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “The climates of the world”. Let me tell you a bit more about them.

These pictures are relevant to our project because they depict different weather conditions. The first photo in set in a cold and snowy climate. There are people walking in the park in winter. The second picture features a hot climate. A woman and her daughter are sitting on the bench somewhere on the boardwalk. A number of palm trees can be seen in the background.

There are a few differences to illustrate our project better. Obviously, the first picture was taken in winter, while the second one was taken in summer. As a consequence of that climate difference, it should be noted that people in the photos are wearing different clothes in order to feel themselves comfortable in certain weather conditions.

In my opinion, living in a cold climate and a hot one have their advantages and disadvantages. For instance, living in a cold climate allows people not to worry about conditioning their homes, as warming a place up is usually easier than cooling it. However, cold climates require to put much more warm clothes on to go out. As for the hot climates, they are generally more beneficial for staying healthy, but cooling down is quite difficult as well as it may cause heart diseases.

As for me, I prefer the hot climate, as I love summer, the sun, hot weather and holidays by the sea. There are various fun activities in winter as well, such as downhill skiing, but nevertheless I’d rather spend time on the beach.

So, shall we use these photos in our project? Call me when you’re ready to discuss if we can use them. Bye-bye.

Высказывание должно быть логично; содержать вступительную и заключительную фразы, соответствующие теме. Средства логической связи должны быть использованы верно. Необходимо избегать необоснованных пауз в речи, верно расставлять ударения, правильно использовать интонацию, не нарушать нормы произношения слов.

Критерии оценивания выполнения заданияБаллы
Решение коммуникативной задачи (содержание)*
Коммуникативная задача выполнена полностью — содержание полно, точно и развёрнуто отражает все аспекты, указанные в задании (12–15 фраз)4
Коммуникативная задача выполнена в основном: 1 аспект не раскрыт (остальные раскрыты полно), ИЛИ 1–2 аспекта раскрыты неполно/неточно (12–15 фраз)3
Коммуникативная задача выполнена не полностью: 1 аспект не раскрыт и 1 раскрыт неполно/неточно, ИЛИ 3 аспекта раскрыты неполно/неточно (10–11 фраз)2
Коммуникативная задача выполнена частично: 1 аспект содержания не раскрыт и 2 раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно) ИЛИ все аспекты раскрыты неполно/неточно (8–9 фраз)1
Коммуникативная задача выполнена менее чем на 50%: 3 и более аспекта содержания не раскрыты, ИЛИ 2 аспекта не раскрыты и 1 и более раскрыты неполно/неточно, ИЛИ 1 аспект не раскрыт и остальные раскрыты неполно/неточно, ИЛИ объём высказывания — 7 и менее фраз0
Организация высказывания
Высказывание логично; имеет завершённый характер (имеются вступительная с обращением к другу и заключительная фразы); средства логической связи используются правильно3
Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер, НО отсутствует вступительная фраза с обращением к другу ИЛИ заключительная фраза, И/ИЛИ средства логической связи используются недостаточно2
Высказывание не вполне логично и не имеет завершенного характера, ИЛИ отсутствуют вступительная и заключительная фразы, И/ИЛИ средства логической связи используются недостаточно1
Высказывание нелогично И/ИЛИ не имеет завершенного характера, вступительная и заключительная фразы отсутствуют, средства логической связи практически не используются0
Языковое оформление высказывания
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более 3 негрубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ не более 3 негрубых фонетических ошибок)3
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания в основном соответствуют поставленной задаче (допускается не более 4–5 лексико-грамматических (из них не более 2 грубых) И/ИЛИ не более 4–5 фонетических ошибок (из них не более 2 грубых))2
Языковое оформление частично соответствует поставленной задаче (допускается не более 6–7 лексико-грамматических (из них не более 3 грубых) И/ИЛИ не более 6–7 фонетических ошибок (из них не более 3 грубых))1
Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных ошибок (8 и более лексико-грамматических ошибок ИЛИ 4 и более грубых лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ 8 и более фонетических ошибок ИЛИ 4 и более грубых фонетических ошибок) ИЛИ ответ носит характер набора слов0
Максимальное количество баллов10

1. При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» всё задание оценивается в 0 баллов.

2. Правильное использование средств логической связи предполагает обязательные логические связки-переходы между всеми частями высказывания.

3. Под грубыми ошибками понимаются ошибки элементарного уровня, а также ошибки, ведущие к сбою коммуникации.

Imagine that you are doing a project cultures of the world together with your friend

Task 4. Imagine that you are doing a project “Pastimes” together with your friend. You have found some illustrations and want to share the news. Leave a voice message to your friend. In 2,5 minutes be ready to:

• give a brief description of the photos, justifying the choice of the photos for the project;

• say in what way the pictures are different, justifying the choice of the photos for the project;

• mention the advantages and disadvantages (1−2) of the two kinds of pastimes;

• express your opinion on the subject of the project — what kind of pastime you’d prefer and why.

You will speak for not more than 3 minutes (2−3 sentences for every item of the plan, 12−15 sentences total). You have to talk continuously.

Hey, Kate. You know that? I’ve just found two pictures suitable for our project “Pastimes”. Let me tell you a bit more about them.

These pictures are relevant to our project because there are people spending their free time. In the first photo there is a young woman cooking. Perhaps, she is preparing a dinner for her boyfriend. She is smiling and enjoying the process. In the second one there is another girl, who is wearing a snowboarding suit and a snowboard on her legs. Clearly, she is practicing this kind of sport.

Obviously, both of these pictures are related to time spending. But there are differences to illustrate our project better. In the picture on the left there is a girl at home, making dinner and being a good housewife, on the right – a good example of an active pastime. Also, the girl on the right is outside, while a girl on the left is in the kitchen.

In my opinion, the two kinds of pastimes have their advantages and disadvantages. For instance, cooking is very useful hobby. However, it may be boring to cook alone at home. As for snowboarding, it helps people improve health condition as well as relieve stress. At the same time, people doing this kind of extreme sport can get injured.

As for me, I’d prefer go snowboarding. It´s not because I don´t like cooking, it´s just because I prefer spend my time actively and I love winter.

So, shall we use these photos in our project? Call me when you’re ready to discuss if we can use them. Bye-bye.

Высказывание должно быть логично; содержать вступительную и заключительную фразы, соответствующие теме. Средства логической связи должны быть использованы верно. Необходимо избегать необоснованных пауз в речи, верно расставлять ударения, правильно использовать интонацию, не нарушать нормы произношения слов.

Критерии оценивания ответа на задание С6Баллы
Решение коммуникативной задачи (содержание)*
Коммуникативная задача выполнена полностью: содержание полно, точно и развёрнуто отражает все аспекты, указанные в задании (12-15 фраз).3
Коммуникативная задача выполнена частично: один аспект не раскрыт (остальные раскрыты полно),

один-два раскрыты неполно (9-11 фраз).

2
Коммуникативная задача выполнена не полностью: два аспекта не раскрыты (остальные раскрыты полно), ИЛИ все аспекты раскрыты неполно (6-8 фраз).1
Коммуникативная задача выполнена менее чем на 50%: три и более аспектов содержания не раскрыты (5 и менее фраз).0
Организация высказывания
Высказывание логично и имеет завершённый характер; имеются вступительная и заключительная фразы, соответствующие теме. Средства логической связи используются правильно.2
Высказывание в основном логично и имеет достаточно завершённый характер,

средства логической связи используются недостаточно.

1
Высказывание нелогично

не имеет завершенного характера; вступительная и заключительная фразы отсутствуют; средства логической связи практически не используются.

0
Языковое оформление высказывания
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной задаче (допускается не более двух негрубых лексико-грамматических ошибок

не более двух негрубых фонетических ошибок).

2
Используемый словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания в основном соответствуют поставленной задаче (допускается не более четырёх лексико-грамматических ошибок (из них не более двух грубых)

не более четырёх фонетических ошибок (из них не более двух грубых).

1
Понимание высказывания затруднено из-за многочисленных лексико-грамматических и фонетических ошибок (пять и более лексико-грамматических ошибок И/ИЛИ пять и более фонетических ошибок)

более двух грубых ошибок.

0
Максимальное количество баллов7

*Примечание. При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи» всё задание оценивается в 0 баллов.

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *