Meet me at my dad drove me what time do we have
Meet me at my dad drove me what time do we have
Spotlight 9, Grammar Check 1
На данной странице находятся лексико-грамматические упражнения с ответами по английскому языку из учебника Spotlight 9 из раздела Grammar Check, Module 1.
1. Are you doing / Do you do anything special tonight?
2. Marion is allergic to dairy products. She hasn’t eaten / hasn’t been eating chocolate for years.
3. Daniel thinks / is thinking about moving to a bigger house in the countryside.
4. Sue has been working / is working in this company for ten years now.
5. You look / are looking very pale. Is everything OK?
6. The film starts / has started at 22:00 pm. We must be at the cinema by 21:30.
1. Are you doing anything special tonight? – Вы сегодня занимаетесь чем-нибудь особенным?
2. Marion is allergic to dairy products. She hasn’t eaten chocolate for years. – У Марион аллергия на молочные продукты. Он уже многие годы не ел шоколад.
3. Daniel is thinking about moving to a bigger house in the countryside. – Даниель думает о переезде в более крупный дом в сельской местности.
4. Sue has been working in this company for ten years now. – К настоящему моменту Сью проработала в этой компании десять лет.
5. You look very pale. Is everything OK? – Вы выглядите очень бледно. Все в порядке?
6. The film starts at 22:00 pm. We must be at the cinema by 21:30. – Фильм начинается в 22.00 часа. Мы должны быть в кино к 12.30.
Exercise 2. Put the verbs in brackets into the correct present tense.
Упражнение 2. Поставьте глаголы из скобок в правильное настоящее время.
1)
A: Why are your clothes dirty?
B: Because I (work) in the garden all morning.
2)
A: Why are you upset?
B: Because I (lose) my car keys.
3)
A: Would you like some homemade cake?
B: Yes, please. It (smell) delicious.
4)
A: Are you busy?
B: Yes. I (work) on this project all day and I (still / not finish).
5)
A: Who (use) my MP3 player?
В: I have.
6)
A: What’s that noise?
B: Jason (have) a birthday party.
7)
A: What (people / wear) on Remembrance Day?
B: A little red paper poppy.
8)
A: (you / find) a dress for the prom night?
B: Unfortunately, not yet.
1)
A: Why are your clothes dirty? – Почему твоя одежда грязная?
B: Because I have been working in the garden all morning. – Потому что я весь день работал в саду.
2)
A: Why are you upset? – Почему ты расстроен?
B: Because I have lost my car keys. – Потому что я потерял ключи.
3)
A: Would you like some homemade cake? – Хочешь ли немного пирога домашнего приготовления?
B: Yes, please. It smells delicious. – Да, пожалуйста. Он вкусно пахнет.
4)
A: Are you busy? – Ты занят?
B: Yes. I have been working on this project all day and I still haven’t finished. – Да. Я работаю над этим проектом весь день, и я еще его не закончил.
5)
A: Who has been using my MP3 player? – Кто пользуется (уже какое-то время) моим MP3-проигрывателем?
В: I have. – я.
6)
A: What’s that noise? – Что за шум?
B: Jason is having a birthday party. – Джейсон празднует день рождения.
7)
A: What do people wear on Remembrance Day? – Что люди надевают на День поминовения?
B: A little red paper poppy. – Маленький мковый цветок из красной бумаги.
8)
A: Did you find a dress for the prom night? – Ты нашла платье на школьный бал?
B: Unfortunately, not yet. – К сожалению, нет.
Exercise 3. Use the prompts to ask and answer questions, as in the example.
Упражнение 3. Постройте вопросы и дайте на них ответы, как в образце.
1) What time/you/get up/every morning?
A: What time do you get up every morning?
В: I get up at 7:00 every morning.
2) you/have breakfast/in the morning?
3) What time/your dad/leave for work?
4) you/meet/your friends/in the afternoon?
5) your mum/do the shopping/every day?
6) What /you /do /in your free time?
1) What time / you / get up / every morning?
A: What time do you get up every morning? – В какое время вы встаете каждое утро?
В: I get up at 7:00 every morning. – Я встаю в 7.00 каждое утро.
2) you / have breakfast / in the morning?
A: Do you have breakfast in the morning? – Ты завтракаешь утром?
B: Yes, I have breakfast every morning. – Да, я завтракаю каждое утро.
3) What time / your dad / leave for work?
A: What time does your dad leave for work? – В какое время твой папа уходит на работу?
B: He leaves for work at 8:00. – Он уходит на работу в 8.00.
4) you / meet / your friends / in the afternoon?
A: Do you meet your friends in the afternoon? – Ты встречаешься с друзьями утром?
B: Yes, we usually meet at the shopping mall. – Да, мы обычно встречаемся в торговом центре.
5) your mum / do the shopping / every day?
A: Does your mum do the shopping every day? – Твоя мама каждый день делает покупки?
B: No, only on Tuesdays and Thursdays. – Нет, только по вторникам и четвергам.
6) What / you / do / in your free time?
A: What do you do in your free time? – Что вы делаете в свободное время?
B: I play football in my free time. – Я играю в футбол в свободное время.
Exercise 4. Read the email and put the verbs in brackets into the correct present tense.
Упражнение 4. Прочитайте электронное письмо и поставьте глаголы из скобок в правильное настоящее время.
From: Sally Benson
Subject: Burns night supper
Sorry I (not/write) sooner but I (be) busy with my cousins in Scotland. How are things there? What (you/be) up to recently? It’s really great here.
I (just/come) from a Burns night supper. They (celebrate) the work of this famous Scottish poet, Robert Burns, for over two centuries. They (serve) cock-a-leekie soup which is made with chicken and potatoes. Then, while serving the main dish, haggis, pipers (play) the bagpipes and the cook (put) the haggis on the host’s table. They (finish) the night with some poetry.
I have to go now. I (surf) the Net for the past 2 hours and my cousin (still/wait) for me to get ready to go shopping.
From: Sally Benson
Subject: Burns night supper
Sorry I haven’t written sooner but I’ve been busy with my cousins in Scotland. How are things there? What have you been up to recently? It’s really great here.
I’ve just come from a Burns night supper. They have been celebrating the work of this famous Scottish poet, Robert Burns, for over two centuries. They serve cock-a-leekie soup which is made with chicken and potatoes. Then, while serving the main dish, haggis, pipers play the bagpipes and the cook puts the haggis on the host’s table. They finish the night with some poetry.
I have to go now. I’ve been surfing the Net for the past 2 hours and my cousin is still waiting for me to get ready to go shopping.
От: Салли Бенсон
Тема: Вечерний ужин, посвященный Бёрнсу
Прости, что не написал раньше, но я был занят со своими двоюродными братьями и сестрами в Шотландии. Как дела у тебя? Чем ты занимался все это время? Здесь по-настоящему отлично.
Я только что вернулся с вечернего ужина, посвященного Бёрнсу. Творчество этого известного шотландского поэта – Роберта Бёрнса – отмечается уже в течение двух веков. Сначала подается луковый бульон с курицей и картофелем. Потом, пока подают главное блюдо – хаггис – волынщики играют на волынке, а повар кладет хаггис на хозяйский стол. Ночь завершается поэзией.
Сейчас я должен идти. Я два часа провел в интернете, и мой двоюродный брат все еще ждет меня, чтобы подготовиться к походу за покупками.
Exercise 5. The people below like doing different things. Look at the table and, in pairs, ask and answer questions, as in the example.
Упражнение 5. Люди любят заниматься различными вещами. Посмотрите на таблицу и постройте вопросы и ответы в соответствие с образцом. Образец:
David Smith
A: How long has David been writing songs?
B: He has been writing songs for four years.
A: How many songs has he written so far?
B: He has written 40 songs.
Name | How long | How many |
David Smith | write songs / 4 years | write / 40 songs |
Susan Jameson | play tennis / 2004 | play / 100 matches |
Sally Hill | collect stamps / 2 years | collect / 200 stamps |
Daniel Johnson | take pictures / 2006 | take / 500 pictures |
David Smith – Дэвид Смит
A: How long has David been writing songs? – Как долго Дэвид пишет песни?
B: He has been writing songs for four years. – Он пишет песни в течение четырех лет.
A: How many songs has he written so far? – Сколько песен он написан к настоящему моменту?
B: He has written 40 songs. – Он написал 40 песен.
Susan Jameson – Сьюзан Джеймсон
A: How long has Susan been playing tennis? – Как долго Сьюзан играет в теннис?
B: She has been playing tennis since 2004. – Она играет в теннис с 2004 года.
A: How many matches has she played so far? – Сколько матчей она сыграла к настоящему моменту?
B: She has played 100 matches. – Она сыграла 100 матчей.
Sally Hill – Салли Хилл
A: How long has Sally been collecting stamps? – Как долго Салли коллекционирует марки?
B: She has been collecting stamps for 2 years. Она коллекционирует марки в течение 2-х лет.
A: How many stamps has she collected so far? – Сколько марок она собрала к настоящему моменту?
B: She has collected 200 stamps. – Она собрала 200 марок.
Daniel Johnson – Дэниель Джонсон
A: How long has Daniel been taking pictures? – Как долго Даниель делает фотографии?
B: He has been taking pictures since 2006. – Он делает фотографии с 2006 года.
A: How many pictures has he taken so far? – Сколько фотографий он сделал к настоящему моменту?
B: He has taken 500 pictures. – Он сделал 500 фотографий.
Exercise 6. Read about Danny’s daily routine and make sentences, as in the example. Use the verbs brackets and the adverbs of frequency.
Упражнение 6. Прочитайте о ежедневных делах Дэнни и составьте предложения в соответствие с образцом. Используйте наречия со значением частоты из скобок. Образец:
Danny ……..(go) jogging in the morning. (always)
Danny always goes jogging in the morning.
1. Danny …….. (go) jogging in the morning. (always)
2. He …….. (take) the bus to school. (seldom)
3. He …….. (play) basketball in the afternoon. (often)
4. He …….. (meet) his friends at the weekend. (sometimes)
5. He …….. (visit) his grandparents after school. (usually)
6. He …….. (surf) the Net on a weekday. (never)
1. Danny always goes jogging in the morning. – Дэнни всегда делает пробежки по утрам.
2. He seldom takes the bus to school. – Он редко садится в автобус до школы.
3. He often plays basketball in the afternoon. – Он часто играет в баскетбол днем.
4. He sometimes meets his friends at the weekend. – Иногда он встречает друзей на выходных.
5. He usually visits his grandparents after school. – Он обычно посещает своих бабушку и дедушку после школы.
6. He never surfs the Net on a weekday. – Он никогда не сидит в интернете в будний день.
– you/have breakfast in the morning?
A: How often do you hove breakfast in the morning?
В: I always have breakfast in the morning.
A: I often have breakfast in the morning.
1. you/have breakfast in the morning?
2. your dad/drive you to school?
3. your grandparents/visit you?
4. your family/go on a picnic?
5. you/tidy your room?
6. your maths teacher/assign a lot of homework?
1)
you/have breakfast in the morning?
A: How often do you hove breakfast in the morning? – Как часто ты завтракаешь по утрам?
В: I always have breakfast in the morning. – Я всегда завтракаю по утрам.
A: I often have breakfast in the morning. – Я часто завтракаю по утрам.
2)
A: How often does your dad drive you to school? – Как часто твой папа подвозит тебя до школы?
B: My dad sometimes drives me to school. – Мой папа иногда подвозит меня до школы.
A: My dad rarely drives me to school. – Мой папа редко подвозит меня до школы.
3)
A: How often do your grandparents visit you? – Как часто тебя посещают бабушка и дедушка?
B: My grandparents sometimes visit me. – Мои бабушка и дедушка иногда посещают меня.
A: My grandparents usually visit me. – Мои бабушка и дедушка обычно посещают меня.
4)
A: How often does your family go on a picnic? – Как часто твоя семья выезжает на пикник?
B: My family never goes on a picnic. – Моя семья никогда не выезжает на пикник.
A: My family rarely goes on a picnic. – Моя семья редко выезжает на пикник.
5)
A: How often do you tidy your room? – Как часто ты убираешься в комнате?
B: I always tidy my room. – Я всегда убираюсь в комнате.
A: I never tidy my room. – Я никогда не убираюсь в комнате.
6)
A: How often does your maths teacher assign you a lot of homework? – Как часто твой учитель по математике задает тебе много домашнего задания?
B: My maths teacher often assigns us a lot of homework. – Мой учитель по математике часто задает мне много задания.
A: My maths teacher usually assigns us a lot of homework. – Мой учитель по математике обычно задает мне много домашнего задания.
Garlic festival
Garlic festival
Фестиваль чеснока (чесночный фестиваль)
Вы когда-либо были (дословно: переживали) на чесночном фестивале? Если нет, то вы никогда не были в городе Гилрой в штате Калифорния, где каждый год в последние полные июльские выходные проходит чесночный фестиваль. С 1979, когда этот фестиваль состоялся в первый раз, он собрал 7 500 000 долларов! Этот чесночный фестиваль, который начался как региональный фестиваль, сейчас стал международным событием. И не только взрослые могут наслаждаться музыкальными развлечениями, но и для детей имеется территория, на которой происходят соревнования по художественному искусству и рукоделию. Выбирается также Королева чесночного фестиваля в Гилрой, чья роль, между прочим, заключается в представительстве города Гилрой на различных фестивалях. Каждый год повара предлагают свои рецепты, и самые лучшие завоевывают какое-нибудь место в финале фестиваля. Чесночные энтузиасты, которые вот уже в течение 30 лет пробуют необычные рецепты, надеются прозаниматься этим еще много последующих лет. Это очень популярное событие, и это является причиной, почему вам надо пораньше забронировать билеты, чтобы не пропустить его!
Exercise 9. Join the sentences, as in the example. Put commas where necessary. Write D for defining, ND for non-defining. Decide whether the relative pronoun can be omitted or not.
Упражнение 9. Соедините предложения, как в образце. Если необходимо, поставьте запятую. Напишите D для ограничительных придаточных предложений и ND – для неограничительных. Определите, можно ли опустить относительное местоимение. Образец:
Buckingham Palace, which is in London, is the residence of the Queen of England. (ND – relative pronoun cannot be omitted)
1) Buckingham Palace is in London (Букингемский дворец находится в Лондоне). It is the residence of the Queen of England (Это резиденция Королевы Англии).
Buckingham Palace, which is in London, is the residence of the Queen of England (Букингемский дворец, который находится в Лондоне, является резиденцией Королевы Англии). (ND – неограничительное придаточное; относительное местоимение which не может быть опущено)
2) I bought a book yesterday (Вчера я купил книгу). It’s very interesting (Она очень интересная). The book, (which) I bought yesterday, is very interesting (Книга, которую я купил вчера, очень интересная). (ND ― неограничительное придаточное; относительное местоимение which может быть опущено)
3) Sam’s birthday is on Saturday (День рождения Сэма в субботу). He’s having a party this weekend (На этих выходных он устраивает вечеринку). Sam, whose birthday is on Saturday, is having a party this weekend (Сэм, чье день рождение в субботу, на этих выходных устраивает вечеринку). (ND ― неограничительное придаточное; относительное местоимение whose не может быть опущено)
4) I’ve been studying all day Я весь день учусь. That’s why I’m very tired (Вот почему я очень устал). I have been studying all day, which is why I’m very tired (Я учусь весь день, вот почему я очень устал). (D ― ограничительное придаточное; относительное местоимение which не может быть опущено)
5) The best time to visit Scotland is on New Year’s Eve (Лучшее время посетить Шотландию – это канун нового года). Hogmanay takes place then (В это время устраивается новогодняя ночь). The best time to visit Scotland is on New Year’s Eve, when Hogmanay takes place (Лучшее время посетить Шотландию – это канун нового года, когда устраивается новогодняя ночь). (D ― ограничительное придаточное; относительное местоимение when не может быть опущено)
6) Amy is taking part in the carnival (Эйми принимает участие в карнавале). She has made her costume herself (Она сама сделала себе костюм). Amy, who is taking part in the carnival, has made her costume herself (Эйми, которая принимает участие в карнавале, сама сделала свой костюм). (ND ― неограничительное придаточное; относительное местоимение who не может быть опущено)
Тест 38. Тесты по английскому языку начального (Beginner) уровня с ответами.
PRACTICAL ENGLISH
Tick ( ) the correct response.
Отметьте ( ) правильный ответ.
Example: What time is it?
A Half past six. / B Twenty minutes. / C Two pounds fifty. /
1 Have a nice day
A You too. / B You’re welcome. / C Yes, please. /
2 What do you do?
A Fine, thanks. / B I’m a doctor. / C I don’t do that. /
3 I’m really sorry.
A Yes, you are. / B That’s OK. / C See you soon. /
4 How much is that?
A Thirty kilometres. / B Thirty minutes. / C Thirty euros. /
5 Thank you very much.
A You’re welcome. / B Here you are. / C Please. /
6 A ticket to Glasgow, please.
A Single or double? / B Single or married? / C Single or return? /
7 What’s the date today?
A It’s the sixth. / B It’s Thursday. / C It’s the summer. /
8 What do you think of it?
A It’s awful. / B I don’t think. / C I like him. /
9 Is there a bank near here?
A No, it isn’t here. / B Yes, there’s one in Hope Street. / C Yes, you can change money. /
10 What are you going to do tomorrow?
A It depends on the weather. / B It’s next to the supermarket. / C It’s on the left. /
READING
1 Read the text and tick ( ) Yes or No.
Teenagers then and now.
Jill Davies is an accountant. She’s 42, she’s married, she has two children, and she lives in a small village in the north of England. But 25 years ago she was an 18-year-old teenager. It was the 1980s and she lived in Manchester.
‘I hated being a teenager,’ says Jill. ‘Now, I look back, and I think, ‘Wow, what a fantastic time!’ but then it was terrible. I didn’t like my hair or my clothes. I thought my dad was great, but I didn’t like my mum. She told me what to do all the time but I never listened! I wanted to be cool, but I wasn’t. I didn’t have a boyfriend and my clothes were terrible.
‘Today, everybody goes to university when they leave school, but when I was young, this wasn’t true. My friends and I left school at 18, and there weren’t any jobs. I worked in a shop for three years. I was 22 when I went to college and trained to be an accountant.’
Emily Johnson is a student, and she’s going to be 18 next week. She lives in Stockport, a town near Manchester, with some friends. Her parents and her younger brother live in a house nearby. ‘I like being a teenager,’ says Emily. ‘I have good friends and a really nice boyfriend.
And I download a lot of music from the Internet. I love listening to Kate Nash and Lily Allen. They’re really cool.’ ‘I study French at school, but I’m going to do Spanish at university next year. I love languages and I want to work in different countries.’
Example: Is Jill married? Yes / No /
1 Does she have any children? Yes / No /
2 Does she live in Manchester now? Yes / No /
3 Was she happy when she was 18? Yes / No /
4 Did she like her father? Yes / No /
5 Did she have a boyfriend? Yes / No /
6 Did she go to university? Yes / No /
7 Does Emily live with her parents? Yes / No /
8 Does she often go out at the weekend? Yes / No /
9 Is she at university at the moment? Yes / No /
WRITING
Answer the questions and write about your life.
MY LIFE.
How old are you?
a) If you are a teenager, describe your life now.
Where do you live and who with?
What do you like doing?
What do you do at the weekend?
What are you going to do next?
b) If you aren’t a teenager, describe your life when you were 18.
Where did you live and who with?
What did you like doing?
What did you do at the weekend?
B. Use the words in the brackets to form a word that fits in each space. The first one is done for you.
a) Many people find their work rather boring (bore) but I get a lot of satisfaction (satisfy) from my job. Advertising can be very creative (create) because you have to think of new ways to attract people’s attention (attend). The best way to do this is by surprising them. Familiarity (familiar) is boring and people soon get fed up with an ad/advertisement (advertise) they have seen many times before. Unconsciously (conscious) they want to be shocked. Apart from originality (original), the other really important characteristic (character) of a good campaign is memorability (memorable). After all if people don’t remember what was being advertised, they won’t buy the product (produce).
b) In my family we don’t worry about fitness (fit). I suppose you could say I’m rather unhealthy (health). I only eat junk food and I never do any exercise. I’m not very energetic (energy) and I’m completely useless (use) at sports. My two sisters are not unsimilar (similar) to me when it comes to leading active lives. Neither of them has played any kind of sport since childhood (child). What they lack in sporting ability, they make up for in intelligence (intelligent). They are two of the cleverest (clever) people I know. One of them works as a research scientist (science) and the other designs electronic equipment like calculators (calculate) and mobile phones. They have both done extremely well in what are very competitive (compete) professions.
C. Fill in the gaps with ‘at’, ‘on’ or ‘in’ where necessary.
Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:
Помогите пожалуйста.
Упражнение 2. Answer the questions in Future Continuous.
Example: What will Owen be doing? (drive to the seaside)
Owen will be driving to the seaside.
1. What will Zana be doing? (make a skirt)
2. What will Michael be doing? (swim in the Red Sea)
3. What will Paul’s grandfather be doing? (work in the orchard)
4. What will Greg be doing at the University? (study languages)
5. What will Megan’s mother be doing? (fly to Mumbai)
6. What will the singer be doing at the concert? (sing songs)
7. What will the journalist be doing? (interview the President)
8. What will the professor be doing next September? (reading lectures)
Упражнение 3. Развейте мысль, используя Future Continuous.
Example: Don’t call Greg at seven. (have a bath)
Don’t call Greg at seven, he will be having a bath.
1. Don’t leave the tiny newborn alone. (cry)
2. Don’t call on Steven tonight. (pack)
3. Don’t ring anybody up at six am. (sleep)
4. Don’t wait for Melody tomorrow, (train)
5. Don’t tell your Granny. (grumble)
6. Don’t expect Molly to come on Saturday, (work)
7. Don’t come to see Miranda after lunch. (typing her novel)
8. Don’t send Molly any letters in July. (travel)
Упражнение 4. Переведите на английский. Используйте Future Continuous.
1. Сегодня в кино ты будешь сидеть со мной.
2. Андрей будет ждать тебя возле гипермаркета в 4.
3. Ты пообедаешь со мной завтра? – В это время я сдаю экзамен.
4. Интересно, чем будут заняты дети, пока мы будем наслаждаться концертом.
5. Как я узнаю Тома? На нем будет зеленое пальто.
6. Интересно, будем ли мы все еще встречаться через год.
7. Если ты ей расскажешь, она будет плакать.
8. Чем ты будешь занят завтра в шесть?
9. Уже через час Гриша будет работать в огороде.
Spotlight 8, Workbook, 6d
На данной странице находятся упражнения с ответами по английскому языку из рабочей тетради (Workbook) 8 класса УМК Spotlight. Упражнения из 6d.
Air (воздух) — helicopter (вертолет), jet airplane (реактивный самолёт), plane (самолет);
Land (земля) — train (поезд), car (машина), bus (автобус), motorbike (мотоцикл), coach (междугородный автобус), bike (велосипед);
Sea (море) — ship (корабль), boat (лодка), hovercraft (судно на воздушной подушке), riverboat (речное судно)
b) Read the sentences. What means of transportation is each person referring to?
Прочтите предложения. О каком виде транспорта говорится в каждом предложении?
1) Meet me on the boarding platform, two hours from now.
2) Do you have an extra helmet?
3) We don’t have any time for the duty free. We’re boarding right now.
4) I’m afraid I’m feeling a little seasick.
5) What stop do I have to get off at?
6) Shall I give you a lift to school?
1) Meet me on the boarding platform, two hours from now. – Встречай меня на боковой платформе через два часа. (train – поезд)
2) Do you have an extra helmet? – У тебя есть запасной шлем? (motorbike – мотоцикл)
3) We don’t have any time for the duty free. We’re boarding right now. – У нас нет времени на дьюти-фри. Мы садимся на борт прямо сейчас. (plane – самолет)
4) I’m afraid I’m feeling a little seasick. – Боюсь, меня немного укачивает. (boat – лодка, ship – корабль, riverboat – речное судно)
5) What stop do I have to get off at? – На какой остановке мне выходить? (bus – автобус)
6) Shall I give you a lift to school? – Мне тебя подвезти до школы? (car – машина)
c) Which is your favourite means of transport while on holiday. Why?
Какое у тебя самое любимое средство транспорта, когда ты в отпуске? Почему?
ОТВЕТ: My favourite means of transport while on holiday is the car. I don’t have to stand in line for tickets or look at bus schedules. A car can take me to just about any place I want to go.
Когда я в отпуске, моим любимым средством транспорта является автомобиль. Мне не надо стоять в очереди за билетами или смотреть на расписание автобусов. Машина может доставить меня в любое место, куда я хочу отправиться.
a) Tick the appropriate box.
Определите, какой предлог следует использoвать.
At the station – на станции
On the road – на дороге
On the platform – на платформе
At / On the toll bridge – на посту с платным проездом
At the bus stop – на автобусной остановке
On the motorway – на автостраде
b) Use four of the above places to make sentences.
С четырьмя данными выше сочетаниями составьте предложения.
1) _____
2) _____
3) _____
4) _____
1) Let’s meet at the airport in an hour, OK? – Давай встретимся в аэропорту через час, хорошо?
2) Do you have to pay tolls on the motorways in France? – Ты должен платить пошлину на автострадах во Франции?
3) There were a lot of people at the bus stop this morning. – Сегодня утром на автобусной остановке было много народу.
4) We’ve been on the road for 2 hours now, so we should be arriving soon. – Мы в пути уже два часа (дословно: мы на дороге уже два часа), так что скоро должны приехать.
• board • miss • give • get off • catch • book
1) Ben was late going to the airport. Sadly, he __ his flight.
2) We only have a few minutes to __ the bus. Let’s hurry!
3) I called the hotel to __ us a room for the entire weekend.
4) Flight 342 to France is __ now.
5) Don’t worry, the driver will let us know which stop to __ at.
6) Can you please __ me a lift to school, Dad?
1) Ben was late going to the airport. Sadly, he missed his flight. – Бен опоздал в аэропорт. К сожалению, он не успел на свой рейс.
2) We only have a few minutes to catch the bus. Let’s hurry! – У нас только несколько минут, чтобы успеть на автобус. Давай поторопимся!
3) I called the hotel to book us a room for the entire weekend. – Я позвонил в гостиницу, чтобы забронировать нам номер на все выходные.
4) Flight 342 to France is boarding now. – Производится посадка на рейс 342 до Франции.
5) Don’t worry, the driver will let us know which stop to get off at. – Не волнуйся, водитель скажет нам, на какой остановке выходить.
6) Can you please give me a lift to school, Dad? – Папа, ты можешь подбросить меня до школы, пожалуйста?
• road • boat • track • ship • drive
1) I don’t know how Margaret babysits those naughty children. They would drive me up the wall! – Я не знаю, как Маргарет сидит с этими непослушными детьми. Они меня с ума сводят!
2) We’ve been here for three hours. Don’t you think it’s about time we hit the road? – Мы здесь уже три часа. Ты не думаешь, что уже пора уходить?
3) James’ parents will ship him off to his grandparents this summer. – Этим летом родители Джеймса отправят его к его бабушке и дедушке.
4) You aren’t the only one waiting in this long queue. We’re all in the same boat! – Вы не единственный, кто ждет в этой длинной очереди. Мы все в одинаковых условиях.
5) The house we stayed in was completely off the beaten track. – Дом, в котором мы остановились, находился в стороне от исхоженных дорог.