Напишите по образцу this bike these bikes that skateboard
Напишите по образцу this bike these bikes that skateboard
2 b My things. с. 38
Июл 19
2 b My things. с. 38
My things. Мои вещи. с. 38
Vocabulary
♦ Personal things — Личные вещи
Study skills Обучение навыкам
International words in English Интернациональные слова на английском
Associate words that are similar to words in your language. This helps you remember them.
Ассоциируйте слова, что похожи на слова в вашем языке. Это поможет вам запомнить их.
Упражнение 1, с. 38
1. Listen and repeat. Which of these words are like words in your language? — Слушайте и повторяйте. Какие из этих слов похожи на слова на вашем языке?
1 skateboard — скейтборд
2 helmet — шлем
3 basketball — баскетбол
4 gloves — перчатки
5 bicycle — велосипед
6 trainers — кроссовки
7 cap — кепка
8 guitar — гитара
9 digital camera — цифровая камера
10 scarf — шарф
11 watch — часы
12 handbag — ручная сумочка
13 teddy bear — плюшевый мишка
Cлова, которые звучат похоже в английском и родном языках: гитара, баскетбол, камера, шарф.
Reading
Упражнение 2, с. 38
2. a) Read the first exchange. Who’s got a new bike? — Прочитайте первый текст-диалог. У кого новый велосипед?
Ответ: Tim’s got a new bike.
У Тима новый велосипед.
b) What is Amy’s present? Listen and read and find out. — Какой подарок получила Эми? Послушай, прочитай и узнай.
Tim: Tim: Hi, Amy!
Тим: Привет, Эми!
Amy: Hi, Tim! Is that your new bike?
Эми: Привет, Тим! Это твой новый велосипед?
Tim: Yes, it is!
Тим: Да!
Amy: Wow, it’s fantastic!
Эми: Ух ты, фантастика!
Tim: Thanks, Amy. Is that your new camera?
Тим: Спасибо, Эми. А это твоя новая камера?
Amy: Yes. It’s a digital camera from my mum and dad. It’s my birthday today.
Эми: Да, это цифровая камера от моих родителей. У меня сегодня день рождения.
Tim: Oh, Happy Birthday, Amy!
Тим: О! С днём рождения, Эми!
Amy: Thanks, Tim! Smile for the camera!
Эми: Спасибо, Тим! Улыбнись на камеру!
Ответ: Amy’s present is a digital camera.
Подарок Эми — цифровая камера.
c) Read the dialogue aloud. — Прочитайте диалог вслух.
Задача: развитие техники чтения вслух.
Упражнение 3, с. 38
3. Look at the picture again. Which of these things have you got? What colour are they? Tell your partner. — Посмотри на картинку ещё раз. Какие из этих вещей у вас есть? Какого они цвета? Скажи своему однокласснику.
I’ve got a skateboard and a helmet. My skateboard is blue and a my helmet is red.
У меня есть скейтборд и шлем. Мой скейтборд синий, а шлем красный.
Speaking
Упражнение 4, с. 38
4. Portfolio: Your friend has got a new skateboard. Act out a dialogue. Use the one in Ex.2 as a model. Record yourselves. — Портфолио: у вашего друга новый скейтборд. Разыграйте диалог. Используйте один из примеров в качестве модели. Запишите себя.
Предполагаемый ответ:
N: Hi, Masha!
M: Hi, Nikita! Is that your new skateboard?
N: Yes, it is.
M: Wow, it’s fantastic!
N: Thanks, Masha. Is that your new watch?
M: Yes. It’s from my mum and dad. It’s my birthday today.
N: Oh, happy birthday, Masha!
M: Thanks, Nikita! Listen to the alarm on my watch!
Н: Привет, Маша!
М: Привет, Никита! Это твой новый скейтборд?
Н: Да.
М: Вау, это фантастика!
Н: Спасибо, Маша. Это твои новые часы?
М: Да. Это от моих мамы с папой. Сегодня мой день рождения.
Н: О, с днём рождения, Маша!
М: Спасибо, Никита! Послушай будильник на моих часах!
3 КЛАСС АНГЛ. ЯЗ.
Упражнение 1. Выберете правильное слово
This / These trousers are black.
That / Those shirt is very nice.
That / Those shoes are comfortable.
This / These skirt is old.
This / Those T-shirt is my brother’s.
That / Those T-shirt is very small.
Упражнение 2. Напишите this или these.
Take _______ trousers.
Take _______ sweater.
Don’t take _______ bag.
Don’t take _______ shorts.
Take _______hat
Take _______scarf.
Don’t take_______ boots.
Take _______ shoes.
Упражнение 3. Выберете правильное слово.
This /These is a car.
That / Those are planes.
Those /That is a whale.
That / Those are sharks.
This / These is my guitar.
That / Those is an island.
Упражнение 1. Выберете правильное слово
These trousers are black.
That shirt is very nice.
Those shoes are comfortable.
This skirt is old.
This T-shirt is my brother’s.
That T-shirt is very small.
Упражнение 2. Напишите this или these.
Take _these.______ trousers.
Take __this _____ sweater.
Don’t take _this ______ bag.
Don’t take _these.______ shorts.
Take __this _____hat
Take __this _____scarf.
Don’t take__these._____ boots.
Take __these._____ shoes.
Упражнение 3. Выберете правильное слово.
This is a car.
Those are planes.
That is a whale.
Those are sharks.
This is my guitar.
That is an island.
Учебник Spotlight 5 класс. Страница 38
2b. My things — Мои вещи
1. Listen and repeat. Which of these words are like words in your language? — Послушайте и повторите. Какие из этих слов похожи на слова в вашем языке?
Похожие слова — скейтборд, гитара, баскетбол, камера, шарф
2. a) Read the first exchange. Who’s got a new bikе? — Прочитайте первый диалог. У кого новый велосипед?
b) What is Amy’s present? Listen and read to find out. — Какой подарок получила Ами? Послушайте, прочитайте и выясните.
Tim: Hi, Amy! — Привет, Ами!
Amy: Hi, Tim! Is that your new bike? — Привет, Тим! Это твой новый велосипед?
Tim: Yes, it is! — Да!
Amy: Wow, it’s fantastic! — Ух ты, фантастика!
Tim: Thanks, Amy. Is that your new camera? — Спасибо, Ами. А это твоя новая камера?
Amy: Yes. It’s a digital camera from my mum and dad. It’s my birthday today. — Да, это цифровая камера от моих родителей. У меня сегодня день рождения.
Tim: Oh, Happy Birthday, Amy! — О! С днем рождения, Ами!
Amy: Thanks, Tim! Smile for the camera! — Спасибо, Тим! Улыбнись на камеру!
Ответ:
а) Tim’s got a new bike. — У Тима новая камера
b) Amy’s present is a digital camera. — Подарок Ами — цифровая камера
c) Read the dialogue aloud — Прочитайте диалог вслух
I’ve got a skateboard and a helmet. My skateboard is blue and my helmet is red. — У меня есть скейтборд и шлем. Мой скейтборд синий, а шлем — красный.
Возможный ответ:
I’ve got a teddy bear and a guitar. My teddy bear is brown and my guitar is yellow. — У меня есть плюшевый мишка и гитара. Плюшевый мишка коричневый, а гитара — желтая.
4. Portfolio: Your friend has got a new skateboard. Act out a dialogue. Use the one in Ex. 2 as a model. Record yourselves. — Портфолио: У твоего друга есть новый скейтборд. Разыграйте диалог. Используй упражнение 2 как образец. Запишите себя.
Возможный ответ:
N: Hi, Masha! — Привет, Маша!
M: Hi, Nikita! Is that your new skateboard? — Привет, Никита. Это твой новый скейтборд?
N: Yes, it is. — Да
M: Wow, it’s fantastic! — Ух ты! Фантастика!
N: Thanks, Masha. Is that your new watch? — Спасибо, Маша. А это твои новые часы?
M: Yes. It’s from my mum and dad. It’s my birthday today. — Да. Это от моих родителей. У меня сегодня день рождения.
N: Oh, happy birthday, Masha! — С днем рождения, Маша!
M: Thanks, Nikita! Listen to the alarm on my watch! — Спасибо, Никита! Послушай будильник на моих часах.
Упражнение 01.
Put the words in the right columns.
Упражнение 02.
Упражнение 03.
Choose the correct answer.
Choose the correct answer.
Choose the correct answer.
Choose the correct answer.
Choose the correct answer.
Choose the correct answer.
Упражнение 04.
Distribute the words into three columns.
Упражнение 05.
Make sentences using this / that, these / those. Mind the arrow. Write them in the column.
Упражнение 06.
Choose the correct answer.
Choose the correct answer.
Choose the correct answer.
Choose the correct answer.
Упражнение 07.
Read the sentences and tick the right picture.
This is my brother’s digital camera.
Read the sentences and tick the right picture.
These are Ken’s gloves.
Read the sentences and tick the right picture.
That is my sister’s naughty kid.
Read the sentences and tick the right picture.
Those are old jeans.
Read the sentences and tick the right picture.