Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Тест на Present Simple и Present Continuous к учебнику «Английский язык» под редакцией Н.В. Верещагиной

Лексико – грамматический тест на употребление времен: Present Simple or Present Continuous

1. Open the brackets. Use Present Simple or Present Continuous

1. Nick (to go) to the swimming pool every day.

2. The children usually (to have) lunch at 11 o’clock.

3. I (not to take) a shower in the evening.

4. My sister (not to go) to school every day.

5. I (to write) a test now.

6. Pupils (to read) books now.

7. My Granny (not to watch) TV now.

8. My parents (not to have) supper now.

1. My brother has breakfast at 8 o’clock every day. (When?)

2. I do my exersicses every morning. (What?)

3. I am doing my homework now. (Where?)

4. Mary is playing now. (With whom?)

5. We are wtiting a test now. ( Why?)

6. The child usually has fruit for lunch. ( общий и альтернативные вопросы)

8. The children are dancing now. (Who?)

9. My friends like cartoons ( мультфильмы ) (Who?)

3. Translate the sentences into English:

1. Она обычно обедает в школе.

2. Твоя мама встает в 6 часов утра?

3. Ты помогаешь маме по дому каждый день?

4. Что вы делаете сейчас?

5. Где дети играют сейчас?

6. Мой друг смотрит телевизор сейчас.

7. Майк любит читать книги.

1. Open the brackets. Use Present Simple or Present Continuous

1. Nick goes to the swimming pool every day.

2. The children usually have lunch at 11 o’clock.

3. I don’t take a shower in the evening.

4. My sister doesn’t go to school every day.

5. I am writing a test now.

6. Pupils are reading books now.

7. My Granny isn’t watching TV now.

8. My parents aren’t having supper now.

1. When does your brother have breakfast?

2. What do I do every morning?

3. Where am I doing my homework now?

4. With whom is Mary playing now?

5. Why are we w r iting a test now?

6. Does the child have fruit for lunch?

Does the child have fruit for lunch or for supper?

7. Are we drawing now?

Are we drawing or reading now?

8. Who is dancing now?

9. Who likes cartoons?

3. Translate the sentences into English:

1. She usually has dinner at school.

2. Does your mother get up at 6 ‘clock in the morning?

3. Do you help your mother about the house every day?

4. What are you doing now?

5. Where are the children playing now?

6. My friend is watching TV now.

7. Mike likes to read books.

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Курс профессиональной переподготовки

Организация деятельности секретаря руководителя со знанием английского языка

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Курс профессиональной переподготовки

Французский язык: теория и методика обучения иностранному языку в образовательной организации

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Курс повышения квалификации

Психологические методы развития навыков эффективного общения и чтения на английском языке у младших школьников

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

«Домашнее обучение. Лайфхаки для родителей»

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Учебные задания в аспекте функциональной грамотности школьников в новом учебном году

Открытая сессия для педагогов и родителей

«Кинетический имидж учителя и его невербальное влияние на учеников»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

«Начало учебного года современного учителя»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Дистанционные курсы для педагогов

311 лекций для учителей,
воспитателей и психологов

Получите свидетельство
о просмотре прямо сейчас!

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 894 447 материалов в базе

«Нейроигры для детей от 1 до 7»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

Настоящий материал опубликован пользователем Журавлева Ольга Ивановна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

«Нормативно-правовые и организационные аспекты лицензирования и аккредитации применительно к разным уровням образования»

«Софрология. Упражнения для релаксации»

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

6 кл. Present Simple VS Present Continuous

Present Simple VS Present Continuous

1. Fill in the table.

2. Write the interrogative and negative sentences.

1)She gets up early.

2)She is waiting for me now.

3)He is looking for a job of a manager.

4)The boys are having lunch now.

5)Dmitry does a lot of work on designing.

3. Open the brackets using Present Simple or Present Continuous.

What you 1.__________________________________(to do) now?

— I 2._____________________(to listen) to the new CD of Uriah Heep.

— Mm, I haven’t heard about this group. Where is it from?

— Great Britain. I 3.___________________________(to have) all its CDs. I like it!

— I 4._______________________(to want) to learn something about this group.

— I 5.____________________(to think) I can lend you some CDs. I hope you like them.

— OK. What CDs would you like to advise me to listen?

— I 6.________________________(to believe) you must start with the first CD.

— Are you free now?

— I’m afraid not! I 7.___________________(to look) after my little sister. She

8._________________________(to play) with her toys.

— That’s OK. I 9.____________________-______(not to go) to disturb you anymore. What you 10._____________ (to do) tomorrow?

— I11.____________________(to look) for a part-time job in the neighborhood in the morning. Then I am free.

Present Simple VS Present Continuous

1. Fill in the table.

2. Write the interrogative and negative sentences.

1)She gets up early.

2)She is waiting for me now.

3)He is looking for a job of a manager.

4)The boys are having lunch now.

5)Dmitry does a lot of work on designing.

3. Open the brackets using Present Simple or Present Continuous.

What you 1.__________________________________(to do) now?

— I 2._____________________(to listen) to the new CD of Uriah Heep.

— Mm, I haven’t heard about this group. Where is it from?

— Great Britain. I 3.___________________________(to have) all its CDs. I like it!

— I 4._______________________(to want) to learn something about this group.

— I 5.____________________(to think) I can lend you some CDs. I hope you like them.

— OK. What CDs would you like to advise me to listen?

— I 6.________________________(to believe) you must start with the first CD.

— Are you free now?

— I’m afraid not! I 7.___________________(to look) after my little sister. She

8._________________________(to play) with her toys.

— That’s OK. I 9.____________________-______(not to go) to disturb you anymore. What you 10._____________ (to do) tomorrow?

— I11.____________________(to look) for a part-time job in the neighborhood in the morning. Then I am free.

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Курс повышения квалификации

Концептуальное и методическое обновление дисциплины «Иностранный язык» в условиях реализации ФГОС

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Курс повышения квалификации

Современные педтехнологии в деятельности учителя

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

«Эффективное обучение иностранным языкам дошкольников: занятия с детьми»

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Учебные задания в аспекте функциональной грамотности школьников в новом учебном году

Открытая сессия для педагогов и родителей

«Кинетический имидж учителя и его невербальное влияние на учеников»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

«Начало учебного года современного учителя»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Дистанционные курсы для педагогов

311 лекций для учителей,
воспитателей и психологов

Получите свидетельство
о просмотре прямо сейчас!

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

5 894 447 материалов в базе

«Нейроигры для детей от 1 до 7»

Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику

Другие материалы

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

Настоящий материал опубликован пользователем Красноштанова Мария Алексеевна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

Автор материала

Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Смотреть картинку Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Картинка про Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now. Фото Open the brackets using present simple or present continuous what you to do now

Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов

Дистанционные курсы
для педагогов

663 курса от 690 рублей

Выбрать курс со скидкой

Выдаём документы
установленного образца!

«Развитие творческого потенциала и личностных возможностей ребёнка в процессе обучения и воспитания»

«Технология критического мышления в условиях реализации ФГОС»

«Сервисы облачного офиса от Microsoft и Google»

Подарочные сертификаты

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.

Open the brackets using Present Simple or Present Continuous.

(not to drink) coffee now. I (to write) an English exercise.

I (not to drink) coffee in the evening, I (to drink) coffee in the morning.

Look! The baby (to sleep).

My granny (not to work). She is on pension.

My father (not to sleep) now. He (to work) in the garden.

I usually (to get) up at seven o’clock in the morning.

What your sister (to do) now? – She (to wash) her face and hands.

When you usually (to come) home from school? – I (to come) at three o’clock.

Your sister to study) at the University? – No, she (to study) at musical college.

My mother (not to play) the piano now. Usually she (to play) the piano in the morning.

Open the brackets using Present Simple or Present Continuous.

I (to write) poems, when I am in a bad mood.

I (to stand) near the window and (to wait) for my friend.

Look at the sky: the clouds (to move) slowly, the sun (to appear) behind the clouds.

He (to work) every day.

His sister (to sleep) now.

They (to do) their homework in the afternoon.

Translate from Russian into English

1. Где Джон? – Он моет посуду на кухне. – А кто это поет? – Это поет Анна.

2. Бабушка работает в саду, а дедушка смотрит телевизор.

3. Кто разговаривает по телефону? – Моя старшая сестра.

5. Мама на кухне готовит обед. Давай поможем ей! – Я не могу, я делаю уроки.

6. Тихо! Папа работает в кабинете, он пишет новую книгу.

8. Где наш секретарь? – Она печатает доклад в соседнем кабинете.

9. Мой сын учится в университете, а дочь в колледже. Они оба учат английский и французский языки……………………………………………………………………………………………………….

10. Слушай! Звучит красивая тихая музыка.

Past Continuous Tense

Прошедшее Продолженное Время

Обозначает:

Действие в развитии, происходящее в определенный момент в прошлом

What were you doing at six o’clock yesterday? – I was reading.

Действие, протекавшее в момент, когда произошло другое действие.

My father was watching TV when I came in.

Параллельные действия в прошлом

Steve was speaking to his teacher while his brother was waiting for him

Use the verb “to be” in the correct form

….. the bus going the wrong way?

It ….. not raining yesterday when we went for a walk.

What ….. you doing when your father came home? – I ….. cleaning my room.

She ….. listening to music at six o’clock yesterday.

….. you wearing this dress at the yesterday party?

My brother ….. sitting at the table while I ….. speaking on the phone.

We ….. waiting for him while he stood in the queue.

Mother and father ….. watching TV when we went to bed.

I ….. reading the whole day yesterday.

Read the poem. Find and explain different cases of using Past Continuous Tense. Learn the poem by heart.

Birthday party

When I reached my house at seven

Max was playing the guitar,

Jane was sitting at the table

Eating pickles from a jar.

Ted was sitting at the piano

Playing sonatas to Louise

And my parrot Paul was singing

All the songs and melodies.

Bob was sleeping under the table

He couldn’t even stay awake

And my dog was in the kitchen

Eating off the birthday cake.

Read the dialogue. Learn it by heart

What were you doing at 10 a.m. yesterday?

Let me think. I was helping Mum.

Well, what were you doing from 11 till 12 in the afternoon?

I was having lunch. Why do you ask?

I just wanted to invite you to the Film Festival.

Use Past Simple or Past Continuous

Last night a friend of mine (to celebrate) his birthday. When I (to arrive), I (to see) that his flat (to be) full of guests. I (to enter) the sitting room. Some boys and girls (to dance). Several guests (to sing) a merry song and the host (to play) the piano. A group of girls (to listen) to music and other people (to watch) television. The guests (to enjoy) the feast when I (to leave). I (to have) a very good time last night.

Упражнения по теме Present Simple или Present Continuous
(с ответами)

Упражнение 1. Раскройте скобки, употребляя глаголы в форме Present Simple или Present Continuous.

Упражнение 2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в форме Present Simple или Present Continuous.

1. Her father (not to watch) TV at the moment. He (to sleep) because he (to be) tired.
2. Where your uncle (to work)? – He (to work) at school.
3. Your friend (to do) his homework now?
4. When you usually (to come) home from school? – I (to come) at four o’clock.
5. My sister (not to play) the piano now. She (to play) the piano in the evening.
6. You (to read) a magazine and (to think) about your holiday at the moment?
7. I (to sit) in the waiting room at the dentist’s now.
8. When you (to listen) to the news on the radio?
9. You (to play) chess now?
10. My father (not to work) at the shop.
11. Look at the sky: the clouds (to move) slowly, the sun (to appear) from behind the clouds, it (to get) warmer.
12. I (not to drink) coffee in the evening. I (to drink) coffee in the morning.
13. What your friend (to do) now? – She (to wash) the dishes.
14. Your grandfather (to work) at this factory?

Правильные ответы:

Упражнение 1. Раскройте скобки, употребляя глаголы в форме Present Simple или Present Continuous.

Упражнение 2. Раскройте скобки, употребляя глаголы в форме Present Simple или Present Continuous.

Present Simple или Present Continuous (уровни 1,2,3). Упражнения

Эти упражнения из цикла «Грамматика английского языка для начинающих. Времена английского глагола» помогут вам научиться различать Present Simple и Present Continuous на практике. Они делятся на три уровня изучения:

Грамматика английского языка для начинающих. Времена

Present Simple или Present Continuous. Упражнения (уровень I)

Present Simple — every day, once a week, … продолжите сами? Повторить подсказки на Present Simple

ВНИМАНИЕ! Эти подсказки работают только в настоящем времени (когда глагол-действие отвечает на вопрос: Что делает предмет?)

today — сегодня днем

tonight — сегодня вечером

Упражнение 1. Выберите из скобок нужную форму. Объясните сделанный выбор.

1. It sometimes (snows/is snowing) here in April. 2. It (snows/is snowing) now. 3. Every morning mother (cooks/is cooking) breakfast for us. 4. It is 8 o’clock now. Mother (cooks/ is cooking) breakfast. 5. Every day father (leaves/is leaving) the house at half past eight. 6. Now it is half past eight. Father (leaves/is leaving) the house. 7. We often (watch/are watching) TV. 8. Now we (sit/ are sitting) in armchairs and (watch/are watching) TV. 9. Sometimes Mike (does/is doing) his lessons in the evening. 10. Look at Mike. He (does/is doing) his lessons. 11. It often (rains/is raining) in September. 12. It (rains/is raining) now. 13. Every day the family (has/is having) tea at 5 o’clock. 14. It is 5 o’clock now. The family (has/is having) tea.

Упражнение 2. Поставьте глаголы в скобках в нужном времени и в нужной форме.

1. Не often (go) to the cinema. 2. They (watch) TV at the moment. 3. She (write) letters to her mother every week. 4. Nina usually (drive) to work. 5. Father (sit) on the sofa now. 6. Listen. The telephone (ring). 7. Tim (study) a new language every year. 8. We always (spend) the summer in York. 9. In summer we usually (go) to the seaside. 10. Look at Tom. He (ride) a horse. 11. He often (watch) birds in autumn. 12. Don’t ask me now. I (write) an exercise. 13. She usually (watch) television in the evening. 14. I (play) the piano every day.

Упражнение 3. Заполните пропуски, используя don’t, doesn’t, isn’t, aren’t или am not.

1. We … watching a television programme now. 2. We … watch television every day. 3. It… raining very hard at the moment. 4. I … hear you well. 5. It… rain very much in summer. 6. Mr Johnson … eating his lunch now. 7. Mr Johnson … always eat at that cafe. 8. I… see any students in that room. 9. They … like milk for lunch. 10. He … have money for a new car.

Упражнение 4. Начните вопросы с do, does, is, are или am.

1. … you learn new words in each lesson?
2. … you learning the new words right now?
3. … she usually sit at the third desk?
4. … she sitting at the third desk today?
5. … you read many books every year?
6. … you reading an interesting book now?

Упражнение 5. Найдите ошибки и исправьте их.

1.We not going to school today. 2. What you doing after school? 3. At the moment Peter is work in Russia. 4. Does he got a new car? 5. He never wear a hat. 6. He don’t like black coffee. 7. We are have a good time. 8. What you doing now? 9. It rains at the moment. 10. How you like the game?

Present Simple или Present Continuous. Упражнения

(уровень II)

Упражнение 6. Поставьте глаголы, данные в скобках, в нужном времени.

1. My brother (talk) to Tom now. 2. Не (work) hard every day. 3. That girl (speak) English very well. 4. My friend (enjoy) hamburgers very much. 5. John and Frank (write) letters at this moment. 6. The children (sleep) for two hours every afternoon. 7. It (rain) very much in autumn. 8. Miss Peters (talk) to Mr Johnson right now. 9. We (do) Exercise 13. 10. My mother (cook) very well.

Упражнение 7. Найдите ошибки и исправьте их.

1. Where your sister work? 2. I’m go to the cinema tonight. 3. How much you sleep? 4. We no wear a uniform at school. 5. That’s my brother over there. He stands near the window. 6. Claire not like oranges. 7. Sorry. You can’t speak to Jane. She’s sleep. 8. My friend live in Great Britain. 9. Peter’s a businessman. He’s working all over the world. 10. Please don’t make noise. I study.

Упражнение 8. Переведите на английский язык.

1. Я люблю апельсиновый сок. Я всегда пью его по утрам.

2. — Что ты сейчас пьешь? — Я пью апельсиновый сок.

3. — Том, куда ты идешь? — Я иду в библиотеку. — Я всегда хожу в библиотеку по субботам.

4. — Где Джек? — Он играет в саду.

5. Джек хорошо играет в теннис.

Упражнение 9. Поставьте глаголы в скобках в Present Simple или Present Continuous.

1. Elephants (not/eat) meat. 2. He (go) to the cinema once a week. 3. He (not/watch) always a good film. 4. Uncle George always (come) to dinner on Sundays. 5. He (not/work) on Sundays, of course. 6. Look! A big white bird (sit) in our garden.

Упражнение 10. Поставьте глаголы в скобках в Present Simple или Present Continuous.

1. —What you (do) here? —I (wait) for a friend. 2. —He (speak) French? —Yes, he (speak) French well. 3. Someone (knock) at the door. 4. Don’t go into the classroom. The students (write) a dictation there. 5. The man who (read) a book is our English teacher. 6. Let’s go for a walk. It (not/rain). 7. — Where is Joe? — He (look for) his key. 8. Don’t disturb Ed. He (do) his homework. 9. We usually (watch) TV One but tonight we (watch) TV Two for a change. 10.—What’s that noise? —Sam (play) ball.

Present Simple или Present Continuous. Упражнения

(уровень III)

Упражнение 11. Поставьте глаголы, данные в скобках, в нужном времени (в Present Simple или Present Continuous.)

1. Give Ben lots of apples. He (like) them. 2. It’s quiet because the children (stay) with their grandmother. 3. I’m sorry, he can’t come to phone. He (cook) dinner. 4. — You (hear) anything? — I (listen) hard, but I (hear) nothing. 5. They (need) money to buy a car.

Упражнение 12. Начните вопросы с do, does, is, are или am.

Упражнение 13. Найдите ошибки и исправьте их.

1. She speak French very well. 2. I’m taking my umbrella because is raining. 3. I am hating hot milk. 4. Are you understanding this rule now? 5. I am liking tea. 6. He is speaking three languages. 7. I’m so dirty. I am need a bath now. 8. He is having a flat in the center. 9. Peter is in the kitchen. He cooks breakfast for the family. 10.—Where is she? —She has her English lesson.

Упражнение 14. Переведите на английский язык.

Упражнение 15. Переведите на английский язык.

Упражнение 16. Переведите на английский язык.

1. — Где Вадим? — Он играет в теннис. 2. — Он хорошо играет в теннис? — Нет, он играет в теннис плохо. 3. Я не знаю человека, который (who) разговаривает с моей мамой. 4. Я часто разговариваю с моим другом о нашей поездке. 5. Андрей поет очень хорошо. 6. Слушайте. Кто-то поет в соседней комнате. 7. Он не видит, что я на него смотрю. Он читает книгу. 8. Позвоните ему сейчас. Я думаю, что он не спит. 9. Посмотрите на человека, который стоит у окна. Это мой учитель английского языка. 10. Джон на улице (outside). Он моет машину.

Итак, подведем итоги. Вы изучили на базовом уровне два часто употребляемых времени в английском языке (Present Simple и Present Continuous) и выполнили достаточное количество упражнений для их закрепления. На этом изучение грамматики английского языка не заканчивается. Далее осталось изучить еще два времени — Past Simple (прошедшее простое) и Future Simple (будущее простое) и с временами пока закончим. Далее вас ждут другие разделы из цикла Грамматика английского языка для начинающих» уровень (beginner)

ОТВЕТЫ

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *