What are you going do after this lesson
What are you going do after this lesson
Учебник Forward 4 класс. Часть 1. Вербицкая, Эббс. Страница 69
13. My holiday. Imagine you are going on holiday. What do you need? Make a list and talk to your friend about it. — Мои каникулы. Представьте, что ты собираешься на каникулы. Что тебе нужно? Составь список и поговори с другом об этом.
I need a camera. – Why? – Because I’m going to take some photos. (Мне нужна камера. – Зачем? – Потому что я собираюсь сделать несколько фотографий.)
I need a sunhat. – Why? – Because it is going to be hot and sunny. (Мне нужна шляпа от солнца. – Зачем? – Потому что там будет жарко и солнечно.)
I need a book. – Why? – Because I am going to read on holiday. (Мне нужна книга. – Зачем? – Потому что я собираюсь почитать на каникулах.)
I need a diving mask. – Why? – Because I am going to dive in the sea. (Мне нужна маска для подводного плавания. – Зачем? – Потому что я собираюсь понырять в море.)
I need my phone. – Why? – Because I am going to call my friends. (Мне нужен мой телефон. – Зачем? – Потому что я собираюсь звонить своим друзьям.)
14. Ask your friend. Write his/her answers. — Спроси своего друга. Напишите его/ее ответы.
What do you need? — I need a sun hat. (Что тебе нужно? — Мне нужна шляпа от солнца.)
Why do you need it? — Because I’m going to the beach. (Зачем она тебе? — Потому что я еду на пляж.)
Nina needs a sun hat because she’s going to the beach. — Нине нужна шляпа от солнца, потому что она собирается на пляж.
What do you need? — I need a camera. (Что тебе нужно? — Мне нужна камера.)
Why do you need it? — Because I’m going to make some photos. (Зачем она тебе? — Потому что я собираюсь сделать несколько фотографий.)
Ответ: Alexey needs a camera because he is going to make some photos. (Алексею нужна камера, потому что он собирается сделать несколько фотографий.)
What do you need? — I need a phone. (Что тебе нужно? — Мне нужен телефон.)
Why do you need it? — Because I am going to call my friends. (Зачем он тебе? — Потому что я собираюсь звонить своим друзьям.)
Ответ: Olga needs a phone because she is going to call friends. (Ольге нужен телефон, потому что она собирается звонить друзьям.)
What do you need? — I need money. (Что тебе нужно? — Мне нужны деньги.)
Why do you need it? — Because I’m going to buy some souvenirs for my friends. (Зачем они тебе? — Потому что я собираюсь купить сувениры для своих друзей.)
Ответ: Katya needs money because she’s going to buy some souvenirs for her friends. (Кате нужны деньги, потому что она собирается купить сувениры для своих друзей.)
15. Вспомни, как записываются краткие формы глагола to be: I’m…
16. Talk to your friend. What is he going to do today? Ask your own questions. — Поговори со своим другом. Что он собирается делать сегодня? Задай свои вопросы.
What are you going to do after this lesson? — I’m going to have lunch. (Что ты собираешься делать после этого урока? — Я собираюсь пообедать.)
Where are you going to go after school? — I’m going to go for a walk. (Куда ты собираешься пойти после школы? — Я собираюсь пойти на прогулку.)
What time are you going to go home? — At two o’clock. (Во сколько ты собираешься пойти домой? — В два часа.)
What are you going to do at four o’clock? — I’m going to watch TV. (Что ты собираешься делать в четыре часа? — Я буду смотреть телевизор.)
What are you going to do after school? — I’m going to go home. (Что ты собираешься делать после школы? — Я собираюсь пойти домой.)
And what are you going to do next? — I’m going to have lunch. (И что ты собираешься делать дальше? — Я собираюсь пообедать.)
What are you going to do at 6 o’clock? — I’m going to do my homework. (Что ты собираешься делать в 6 часов? — Я собираюсь делать свою домашнюю работу.)
Вербицкая М. В. Forward. Английский язык для 4 класса. Unit 9
Вербицкая М. В. Forward. Английский язык для 4 класса. Unit 9 Off we go! + Workbook
Off we go! — Едем!
Ex. 1. Рассмотри рисунки. Что приготовлено для экспедиции?
Listen and look. – Послушай и посмотри.
Joseph Alexander is going to help Professor Wallace. Kate and Sam are going to travel with him. — Джозеф Александр собирается помочь профессору Уоллес. Кейт и Сэм собираются поехать с ним.
1. Wow! What are these? — Ничего себе! Что это?
They’re microlight planes. — Это сверхлегкие самолеты.
What are all these things for? – Для чего все эти вещи?
We’re going to fly over the rain forest and then we’re going to climb up some high cliffs. — Мы полетим над дождевым лесом, а потом мы будем подниматься на высокие скалы.
2. Goodbye, Kate. — До свидания, Кейт.
Goodbye, Sam. — До свидания, Сэм.
Don’t worry. I’m going to look after them. — Не волнуйтесь. Я буду заботиться о них.
3. Look, Sam! There’s the river. — Посмотри, Сэм! Там река.
It’s volcanic ash. Krakatoa’s erupting! — Это вулканический пепел. Извержение Кракатау!
Ex. 2. Read the text in groups. – Прочитайте текст в группах.
Ex. 3. What do they need? Look at the equipment and listen to the conversation. Point to the things they are going to take. — Что им нужно? Посмотрите на снаряжение и послушайте разговор. Укажите на вещи, которые они собираются взять.
Equipment — снаряжение
safety helmet — защитная каска
first aid kit — аптечка первой помощи
torch — фонарик
lamp — лампа
water bottle — бутылка воды
radio — радио
climbing rope — веревка
matches — спички
dried food – сухая еда
tent — палатка
Ex. 4. What do they need? Look at the equipment again. Listen to Sam and Kate’s questions. — Что им нужно? Посмотрите на снаряжение снова. Послушайте Сэма и вопросы Кейт.
Ответь на вопросы, используя рисунок на с. 65.
Where are they going to sleep? In the tent, in the sleeping bag. — Где они собираются спать? В палатке, в спальном мешке.
What are they going to eat? Dried food. — Что они собираются есть? Сухую еду.
What are they going to wear on their heads? Safety helmet. — Что они собираются носить на головах? Защитная каска.
What are they going to use to climb up the cliffs? Climbing rope. — Что они собираются использовать, чтобы подняться на скалы? Веревку.
How are they going to see in the dark? Use lamp. — Как они собираются видеть в темноте? Использовать лампу.
Ex. 5. Hobbies. — Увлечения.
What are they going to take? Read and match. — Что они собираются взять? Прочтите и сопоставьте.
This is Tina. She’s twelve. Her hobby is skiing. She’s going to go skiing in Austria. — Это Тина. Ей двенадцать. Ее хобби катание на лыжах. Она собирается покататься на лыжах в Австрии.
She is going to take a pair of skis and a pair of ski boots and three suitcases. — Она собирается взять пару лыж и пару лыжных ботинок и три чемодана.
This is Paul. He’s thirteen. His hobby is making films. He and his friends are going to make a film in Brazil. — Это Пол. Ему тринадцать. Его хобби делать фильмы. Он и его друзья собираются сделать фильм в Бразилии.
He is going to take a camera, a hat and a rucksack. — Он собирается взять фотоаппарат, шляпу и рюкзак.
This is Kamala. She’s eleven. Her hobby is bird-watching. She’s going to look for eagles in Canada. — Это Камала. Ей одиннадцать. Ее хобби наблюдать за птицами. Она собирается искать орлов в Канаде.
She is going to take binoculars, rucksack and a book. — Она собирается взять бинокль, рюкзак и книгу.
What do they need? Talk to your friend. — Что им нужно? Поговори со своим другом.
Why does Tina need a pair of skis? Because she’s going to go skiing in Austria. — Почему Тине нужна пара лыж? Потому что она собирается покататься на лыжах в Австрии.
Ex. 6. Найди слова по транскрипции. Можешь догадаться об их значении?
Rucksack — рюкзак, binoculars — бинокль, suitcase — чемодан, ski boots – лыжные ботинки
Ex. 7. Listen to the song. What do we need when we go on a journey? Послушайте песню. Что нам нужно, когда мы отправляемся в путешествие?
Whenever you go on a journey — Всякий раз, когда ты отправляешься в путешествие
Whenever you go on a journey — Всякий раз, когда ты отправляешься в путешествие
To Morocco or maybe to Spain, — В Марокко или, возможно, в Испанию,
A map shows you where you’re going — Карта показывает вам, куда вы едите
And a timetable tells you the time, — И расписание говорит вам время,
The time of your train. — Время вашего поезда.
So that’s why — Так вот почему
I’m waiting at the station — Я жду на вокзале
With my timetable and my map. — С моим расписанием и моей картой.
And I’m happy — И я счастлив,
’Cause I know where I’m going, — Потому что я знаю, куда я еду,
And I know when I’m coming back. — И я знаю, когда я вернусь.
Whenever you go on a journey — Всякий раз, когда ты отправляешься в путешествие
To Brazil or maybe to Bahrain, — В Бразилию или, может быть, в Бахрейн,
A map shows you where you’re going — Карта показывает вам, куда вы едите
And a timetable tells you the time, — И расписание говорит вам время,
The time of your plane. — Время вашего самолета.
So that’s why — Так вот почему
I’m waiting at the airport — Я жду в аэропорту
With my timetable and my map. — С моим расписанием и моей картой.
And I’m happy — И я счастлив,
’Cause I know where I’m going, — Потому что я знаю, куда я еду,
And I know when I’m coming back. — И я знаю, когда я вернусь.
Yes, I know when I’m coming back. — Да, я знаю, когда я вернусь.
Ex. 8. Найди в тексте названия стран. Знаешь ли ты что- нибудь о них?
Morocco — Марокко, Spain — Испания, Brazil — Бразилия, Bahrain — Бахрейн
Ex. 10. Listen and read. – Послушай и прочитай.
forest — лес
journey — путешествие
matches — спички
equipment — снаряжение
safety — безопасность
binoculars — бинокль
Indonesia — Индонезия
because – потому что
whenever — всякий раз, когда
Ex. 11. Read the letter. Fill in the gaps. Use the words from the box. — Прочитай письмо. Заполни пробелы. Используй слова из рамки.
Dear Nikita,
Sam and Kate are going to help Professor Wallace. They are going to Indonesia with Joseph Alexander. Indonesia is in the tropics. There is a rain forest with rare plants. There are high cliffs and volcanoes in Indonesia, too.
My parents and I are going on holiday to Italy. Italy isn’t in the tropics but there is a volcano there, too. The volcano is called Vesuvius and it is in the city of Pompeii. Where are you going on your holidays?
Where were you in October? Was your father in Kamchatka in winter?
Write soon.
Bye,
Ben
Дорогой Никита,
Сэм и Кейт собираются помочь профессору Уоллес. Они собираются в Индонезию с Джозефом Александером. Индонезия находится в тропиках. Там дождевой лес с редкими растениями. Есть высокие скалы и извержения вулканов в Индонезии тоже.
Мои родители и я едем в отпуск в Италию. Италия не в тропиках, но там есть вулкан тоже. Вулкан называется Везувий, и он находится в городе Помпеи. Куда ты едешь на каникулах?
Где ты был в октябре? Был ли твой отец на Камчатке зимой?
Напиши в ближайшее время.
До свидания,
Бен
Ex. 12. Бен собирается на каникулы в Помпеи.
What do you know about this ancient town? What can you say about Italy? — Что вы знаете об этом древнем городе? Что вы можете сказать об Италии?
Ex. 13. My holiday. Imagine you are going on holiday. What do you need? Make a list and talk to your friend about it. — Мои каникулы. Представьте, что ты собираешься на каникулы. Что тебе нужно? Составь список и поговори с другом об этом.
I need a camera. Why? — Мне нужна камера. Зачем?
Because I’m going to take some photos. — Потому что я собираюсь сделать несколько фотографий.
Ex. 14. Ask your friend. Write his/her answers. — Спроси своего друга. Напишите его / ее ответы.
What do you need? I need a sun hat. — Что тебе нужно? Мне нужна шляпа от солнца.
Why do you need it? Because I’m going to the beach. — Зачем она тебе? Потому что я еду на пляж.
1. Nina needs a sun hat because she’s going to the beach. — Нине нужна шляпа от солнца, потому что она собирается на пляж.
Ex. 16. Talk to your friend. What is he going to do today? Ask your own questions. — Поговори со своим другом. Что он собирается делать сегодня? Задай свои вопросы.
What are you going to do after this lesson? I’m going to have lunch. — Что ты собираешься делать после этого урока? Я собираюсь пообедать.
Where are you going to go after school? I’m going to go for a walk. — Куда ты собираешься пойти после школы? Я собираюсь пойти на прогулку.
What time are you going to go home? At two o’clock. – Во сколько ты собираешься пойти домой? В два часа.
What are you going to do at four o’clock? I’m going to watch TV. — Что ты собираешься делать в четыре часа? Я буду смотреть телевизор.
Ex. 17. Talk to your friend about his/her winter holiday plans. — Поговорите со своим другом о его / ее планах на зимние каникулы.
Where are you going on holiday this winter? We are going to the mountains? – Куда ты собираешься на каникулы этой зимой? Мы едем в горы?
Why are you going there? Because I like skiing. — Почему ты едешь туда? Потому что я люблю кататься на лыжах.
What do you need? I need skis and a warm scarf. — Что тебе нужно? Мне нужны лыжи и теплый шарф.
Ex. 18. Джил записала инструкцию своего учителя перед поездкой в лагерь активного отдыха. Прочитай текст про себя, вставляя необходимые союзы.
I need warm clothes, a jumper and warm socks because it’s going to be cold at night. I must take a sleeping bag because we are going to sleep in tents. I need my own cup, plate, fork and spoon because we’re going to cook our food.
I need a camera and binoculars because we are going to go bird-watching.
I must take some good walking shoes and a map because we are going to go for lots of long walks in the woods.
Мне нужна теплая одежда, джемпер и теплые носки, потому что будет холодно ночью. Я должна взять с собой спальный мешок, потому что мы будем спать в палатках. Мне нужны мои собственные чашка, тарелка, вилка и ложка, потому что мы будем готовить еду.
Мне нужен фотоаппарат и бинокль, потому что мы собираемся наблюдать за птицами.
Я должна взять хорошую обувь для ходьбы и карту, потому что мы собираемся идти на много долгих прогулок в лесу.
Какой союз тебе не понадобился? — but
Ex. 19. Read and match. Прочитай и сопоставь. Где чей список?
Sam, Kate: We’re going to live in the rain forest and climb up some high cliffs. — Мы будем жить в тропических лесах и подниматься на высокие скалы.
We need 2. a ten — палаткаt, safety helmets – защитный шлем, a radio — радио, a lamp — лампа, a torch — фонарик, matches — спички, first aid kit – аптечка первой помощи, a climbing rope — веревка
Maxim: I’m going to go skiing in the mountains with my dad. — Я собираюсь покататься на лыжах в горах с моим отцом.
I need 6. a warm juniper – теплый джемпер, warm socks – теплые носки, a jacket — куртка, skis — лыжи, ski boots — лыжные ботинки
Vera: I’m going to a swimming pool. – Я собираюсь в бассейн.
I need 5. a swimming suit – купальный костюм, a towel — полотенце
Dasha: I’m going to go bird-watching in our park. — Я собираюсь наблюдать за птицами в нашем парке.
I need 4. binoculars — бинокль, a bird book – книга о птицах, a camera — камера
Ex. 20. Write your list. What do you need for these lessons? — Напишите свой список. Что вам нужно для этих уроков?
Science — Природоведение: a student’s book — учебник, a map — карта, а реn — ручка, a notebook — тетрадь
English — Английский: a student book — учебник, an activity book – рабочая тетрадь, a pen — ручка
Art — искусство: pencils — карандаши, rubber — резинка, ruler — линейка, paints — краски, paper — бумага
Ex. 21 A project. Make a poster Whenever you go on a journey. — Проект. Сделайте плакат Всякий раз, когда вы собираетесь в путешествие.
Workbook Unit 9
A. Read the words. Then fill in the table. – Прочитайте слова. Затем заполните таблицу.
Words with [n] – friend — друг, fun — веселье, volcano — вулкан, winter — зима, tent — палатка, student — студент, journey — путешествие, parents — родители
Words with [nj] – skiing – катание на лыжах, going — идти, sing — петь, sleeping — спать, talking — разговаривать, monkey — обезьяна, morning – утро
В. Летом наши друзья живут в одном дачном посёлке. Прочитай текст, определи, где чей дом, и напиши имена детей.
Vera lives on Park Street. Maxim lives across the street from Vera. Maxim does not live on Park Street. Dasha lives down the street from Vera, but on the opposite side. Dasha and Nikita live in the same block, but not on the same street. Nikita lives diagonally across the street from Maxim. Vera must cross Park Street to visit Maxim or Nikita.
Вера живет на Парк-стрит. Максим живет через дорогу от Веры. Максим не живет на Парк-стрит. Даша живет вниз по улице от Веры, но на противоположной стороне. Даша и Никита живут в том же блоке, но не на той же улице. Никита живет по диагонали через дорогу от Максима. Вера должна пересечь Парк-стрит, чтобы посетить Максима или Никиту.
С. What are they going to be? Match the babies with the adults. — Кем они собираются быть? Сопоставь детей со взрослыми.
Now write the sentences. — Теперь напиши предложения.
1. They’re going to be crocodiles. — Они собираются быть крокодилами.
2. They’re going to be frogs. — Они собираются быть лягушками.
3. It’s going to be a sunflower. – Это будет подсолнухом.
4. They’re going to be butterflies. — Они собираются быть бабочками.
5. They’re going to be a forest. — Они собираются быть лесом.
6. They’re going to be women. — Они собираются быть женщинами.
What do they need to grow? Write sentences. — Что им нужно, чтобы расти? Напишите предложения.
1. Baby crocodiles need food, water, warmth and light to grow. – Крокодильчикам нужна пища, вода, тепло и свет, чтобы расти.
2. Tadpoles need food, water to grow. — Головастикам нужна пища, вода, чтобы расти.
3. Seed needs water, warmth and light to grow. — Семени нужна вода, тепло и свет, чтобы расти.
4. Caterpillars need food, water, warmth to grow. — Гусеницам нужна пища, вода, тепло, чтобы расти.
5. Cones need water, warmth and light to grow. — Шишкам нужна вода, тепло и свет, чтобы расти.
6. Babies need food, water, warmth, light and love to grow. — Детям нужна пища, вода, тепло, свет и любовь, чтобы расти.
D. You are going to a school camp. What are you going to do? Write a letter to your friend. — Вы собираетесь в школьный лагерь. Чем ты планируешь заняться? Напиши письмо своему другу.
NOTICE BOARD — ДОСКА ОБЪЯВЛЕНИЙ
Class 5 Activities — Класс 5 Активный отдых
Mon: Fishing in the river — Пн: Рыбалка в реке
Tue: Bird-watching and taking photos — Вт: Наблюдение за птицами и фотографирование
Wed: Flying kites — Ср: запуск воздушного змея
Thur: Drama workshop — Чт: Драматическая мастерская
Fri: Horse riding — Пт: Езда на лошади
E. What do they need? Listen and tick the words. — Что им нужно? Послушайте и отметьте слова.
F. What do you need on safari in Africa? Play a game. — Что нужно на сафари в Африке? Сыграйте в игру.
Take it in turns to spin the spinner and go round the page. When you land on a picture, collect the thing in the picture and tick your box. When you’ve got everything you need, you can go on safari! — По очереди вращайте вертушку по странице. Когда вы остановились на картинке, собирайте вещи на картинке и отметьте ваш ящик. Когда у вас есть все, что вам нужно, вы можете пойти на сафари!
water bottle — бутылка воды
first-aid-kit — аптечка первой помощи
map — карта
sunhat – шляпа от солнца
I’ve got a water bottle! Now I need a map. What do you need? — У меня бутылка с водой! Теперь мне нужна карта. Что тебе нужно?
I only need a sunhat. — Мне нужна только шляпа от солнца.
Odd one out! – Одно лишнее!
horse-riding — верховая езда, bird-watching — наблюдение за птицами, fishing — рыбалка, underground — метро, skiing — катание на лыжах
How to Answer “What Are You Going to Do After College?”
You’re home for the summer and you know what’s coming. You’re sick with dread and look for a way out, but the exits are all blocked. There’s no escape. You’re going to have to face that dreaded question:
What are you going to do after college?
Is there any way to survive this attack?
Yes. Try an informational interview to discover just what you’re interested in.
Caitlin Shrigley decided that she wanted to learn more about different industries than what could be read online. She began conducting informational interviews to hear individuals’ stories, build a network, and get to the heart of different jobs. AfterCollege got the chance to chat with Caitlin about her experience.
What made you want to start conducting informational interviews?
I wanted to learn more about industries, companies, and various professions beyond what can be read online. Talking with people and hearing their stories in an informational interview is a great way to do that. I also wanted to build my professional network and meet new people.
How did you choose who you were going to interview?
I start with “low hanging fruit.” These are people that I know or have been introduced to by people that I know. Then I ask them for suggestions of who to talk with next. It’s like a game of leapfrog, talking to one person and then another.
What was your process like? How did it differ between interviews?
I take time preparing for interviews, learning about the person’s professional trajectory from LinkedIn and exploring their company’s websites and blogs. Then I write a long list of questions that I’d like to ask the person I’m interviewing.
Writing the questions down helps me focus my thoughts about what information I would like to walk away from the meeting with.
How has that person made a living from following their passion?
What is the underbelly of an industry?
Who else should I talk to in that sector?
With each person the focus of the conversation will be different. Once the interview begins, I usually throw out all my questions and only use them if we run out of things to talk about. I like to let the conversation flow. If I’ve done my research properly, have a focus for the interview, and let the conversation flow, then each conversation is unique and engaging.
What were some of the most interesting things you learned while conducting informational interviews?
Many of the people that agree to give informational interviews did them at one point in their life. They found those interviews useful to them. Giving informational interviews is a way for them to pass along the good deed. Also, by talking with people in a variety of industries I have started seeing trends. Strong communication and collaboration skills seem to be needed in all sectors.
What was the biggest challenge you faced while conducting these interviews and how did you overcome it?
Most people have a “story of their career.” Something that they share often when asked what they do, what’s it’s like, and how they get into it. The problem is that most of that information is readily available online from LinkedIn, websites, and articles. During the interviews I try to build a connection with someone that goes deeper than their usual “career story.”
To build that connection I look for times in their career that they transitioned and ask them about that time. How did they make that decision? What was difficult about it? What was easy? I listen for adjectives that they use to explain their experiences and ask them to explain what they mean when they use those words. Again, that means I throw out all my pre-written questions and try to get to the heart of their experience. Sometimes people are willing to go there with you, other times they aren’t.
What did you most enjoy about conducting these interviews?
I really enjoy hearing success stories. It’s great meeting new people and learning about the various ways they’ve ended up on the professional paths that they are on. Some plan it meticulously, others take a chances and follow their whims. Most of the people I talked with ended up where they are at because they knew of one aspect of a job that they liked and headed towards that. They were focused, developed a network of supporters, and landed a job they love.
How do you plan to use (or how have you already used) the information and stories you gained from the interviews?
I use informational interviews in many ways:
Narrow the job search through learning about jobs, professions, and companies firsthand.
Hear those search success stories. Sometimes the job search seems never-ending. Talking with other folks normalizes the process.
Find potential mentors, people who want to help you along your path. I’m always amazed at the generosity of others.
Build skills: researching, interviewing, relationship building, and cold-calling. And the great thing is that when you have an informational interview with someone you get to show—rather than tell—them those skills.
What suggestions do you have for someone who would like to conduct similar interviews?
It can be intimidating to start this process. I suggest beginning with people that are already in your community: acquaintances, friends of friends, family members, classmates. It helps if they are somehow involved in the profession or industry that you are interested in, or if they have a skill set that you would like to develop, but that’s not necessary. Talk with people that inspire you. Take time to figure out what the focus of the interview is so that you can keep it on track. You’re the one driving the conversation. At the end of the interview ask them if they can recommend a few other folks for you to talk to. Thank the interviewer profusely for their time and generosity. And then begin expanding your network and find more folks to talk with.
[Editor’s note: It’s perfectly alright to not know what you want to do with the remainder of your life. But informational interviews are the perfect shield against that dreaded question: What are you going to do after college? Even if after you conduct a few informational interviews you still don’t know what you want to do, you’ll be able to say, “Well, I have recently interviewed a few people about working in their fields. This is what I think is interesting about their work and this is what I don’t like.” I promise it will buy you some time.]
Homework time! Think about different fields you’re interested in. Start searching through your close network, family, friends, and classmates for people who work in those fields. Take Caitlin’s advice. Ask if any are interested in doing an informational interview with you. If anyone agrees, let the conversation flow, learn about their careers and how they got there, and ask if they know of any others who would be willing to share their experiences with you. Katherine Schwarzenegger’s book, I Just Graduated… Now What? is also a great resource.
What are you going to do?
Цель урока сформировать грамматические навыки: употребление структуры to be going to в предложениях, развить произносительные навыки употребления структуры to be going to, активизировать и совершенствовать актуальный словарный запас обучающих, развивать навыки диалогической речи, практиковать учащихся в говорении и чтении,активизировать познавательную инициативу обучающихся и воспитывать интерес к стране изучаемого языка.
Просмотр содержимого документа
«What are you going to do?»
Theme: “What are you going to do?”
Aims: 1. Сформировать грамматические навыки: употребление структуры to be going to в предложениях;
2. Развивать произносительные навыки употребления структуры to be going to;
3. активизировать и совершенствовать актуальный словарный запас обучающихся;
4. развивать навыки диалогической речи;
5. практиковать учащихся в говорении и чтении;
6. активизировать познавательную инициативу обучающихся и воспитывать интерес к стране изучаемого языка.
1.Greating/ date /attendance.
— How do you do, kids?
— I hope you are well, kids?
— We hope you are too. Thank you. Sit down, please.
The theme of our lesson is “What are you going to do?”
We use going to + verb if we want to talk about our plans and intentions.
Let’s begin our lesson with wishes. Look at the blackboard. This is an empty basket. Let’s fill in this empty basket with our wishes
— I wish you stable knowledge, flowers, success and joy.
-What would you like to wish each other? (Good luck, happiness, good marks, money, love, healthy, kindness, friendship, peace and friendship, smiles, flowers).
— Look at our basket. How beautiful it is! It is full of roses and your wishes.
Look at the blackboard and read the poem.
I am going to play
After lessons today.
My friend likes to read,
So she is going to sit
With a book in the evening
Having a nice feeling.
When the day is going to be sunny
We are going to spend it funny.
My dear granny and I
Are going to make a pie.
What are you going to do?
3)Read and translate underlined sentences with the structure “to be going to”
A new grammatical theme: “What are you going to do?”
A poem : “I am going to play”
A dialogue “ Visit the Natural History Museum”
Practicing in reading of the poem “I am going to play”
The formation of the construction “to be going to”
Writing practice: matching phrases with pictures.
Making up sentences according to the model.
*Look at the Ann’s diary and say what she is going to do during the week.
Look at Ann’s dairy and say what her plans are for this week
Example: Sally is going to meet Jane on Monday.
Monday: meet Jane.
Tuesday: stay at home.
Wednesday: clean the house.
Thursday: buy new shoes.
Friday: visit my granny in London.
Saturday: go to the theatre.
Sunday: have dinner with friends.
What are you going to do this week?
* Make up your own sentences about your future plans for the week.
Physical training minute “ I am gonna catch you”
Doing some exercises.
Make up sentences as in the example.
I am going to play basketball.
3.( not to ski) Jack…………
Practicing in reading of the dialogue.
Open your books and read the dialogue according to the parts. ex.1(b) p.104.
1) Compete the table using the construction “going to”. ex.2 p.104.
Example: I am going to look at the wale.
2) Put the words in the right order and make sentences. ex.3 p.105
We’re going to take some photos.
3) Role play. If you have time, imagine you’re at the café and act short conversation ex.4 p.105
The result of the lesson.
Putting out marks for the lesson
1) Learn the dialogue from the lesson by heart.
2) Write 5-6 sentences about what the members of your family and you are going to do on Sunday.
— Our lesson is over. Good-bye. You may be free.
Say a) what you are going to do after lessons today?
Say a) what you are going to do after lessons today.
B) what the members of your family are going to do on Sanday.
I am going to visit my friend after lessons today.
My mother is going to clean our house on Sunday.
My father is going to repair his car on Sunday.
My sister is going to plant flowers on Sunday.
Помогите пожалуйста?
Read the advertisement and write :
Where are you going to stay
What are you going to do
What are you going to learn
What are you going to visit
What are you going to eat.
Помогите?
What would you like to ask them about what they / their friends are goind to do at the weekend?
Make up questions.
(you and your parents / going to / What places / are / visit?
(Liz / going to / What books / read / is?
(going to / Liz / What films / watch / is).
3). (you / see / Are / the Tower of London / going to?
(travel / you / going to / by train / Are?
(What museums / going to / you / are / visit?
( going to / you / Are / tour / the city?
( are / you / How many days / spend / going to / in London?
Ответите на вопрос в английскийa)What are you doing tomorrow night?
Ответите на вопрос в английский
a)What are you doing tomorrow night?
B)What`s the weather going to be in your town (village, city)?
C)What are you going to do this weekend?
D)What is your friend (sister / brother) going to do this weekend?
E)What are tou going to do in the evening?
What are you doing?
What are you doing?
What is you pet doing at the moment?
Is it raining now?
Where are you sitting?
What are you looking at?
What are you writing with?
What are yiu going to do after you finish this exercise.
Unscramble the dialogue You / going / what / be?
Unscramble the dialogue You / going / what / be?
Say what you are going to do as soon as possible?
Say what you are going to do as soon as possible.
7)What are you going to do after you finish this exercise?
7)What are you going to do after you finish this exercise?
Form questions?
Birthday / is / when / your?
Many / How / cards / did / get / you?
Do / What / like / you / presents?
Mum / What / make / did / cake / your?
At the party / you / did / what / do?
Like / you / parties / do / Why?
Summer / are / this / where / you / going?
There / going / How / you / are?
Take / going / to / what / you / are?
With / are / you / Who / going?
Do / going / to / you / there / What / are?
You / stay / going / to / are / Where?
What / playing / dad / sports / your / games / is / of / fond?
Of / afraid / are / swimming / you?
Listen, read and say : What are the friends going to do?
Listen, read and say : What are the friends going to do?
What are the friends not going to do.
Вопрос what are you going to do after graduating from the university?
Вопрос what are you going to do after graduating from the university?
Ответьте по английский.
1) we were waiting for the train on the platform. 2)we ussuslly have a breakfast at 9 o’clock. 7) lf they ho to Kyiv, they will visit many musseums. 8) l will dance if they played my favourite song 9)Go to the kitchen.
Ex 2 1. D 2. E 3. B 4. A 5. F 6. C Ex 3 2. Shorter 3. Bigger 4. Older / Elder 5. Younger 6. More comfortable.
1. Kazakhstan, Astana. 2. very big country 3. Many 4. Kazakh.
1) Great Britain / London 2) busy city 3)8 million 4) english.
1 1) If it (is not) too cold, I (not put) on my coat. 2) I (will write) the composition if you (do not disturb) me. 3) His vocabulary (will increase) greatly if he ( reads) fifty pages. 4) You (will go) to the Philarmonic much more often if you re..
1) used to go swimming 2) was dancing 3) were you laughing 4) used to drink 5) rode 6) was writing 7) was raining 8) used to play 9) Sang 10) was cleaning.
Are is are aren’t are isn’t is aren’t are isn’t is is.
1)I spend the time of my life right 2)The wall is very dense 3)The mouth of the river is its end 4)We make our way through the storm 5)We will win and get the main winning.
Источники информации:
- http://teachershelp.ru/verbickaya-m-v-forward-angliyskiy-yazyk-dlya-4-kl-9/
- http://blog.aftercollege.com/best-way-answer-dreaded-question-what-are-you-going-to-do-after-college/
- http://kopilkaurokov.ru/angliiskiyYazik/uroki/whatareyougoingtodo
- http://anglijskij-azyk.my-dict.ru/q/4402618_say-a-what-you-are-going/