What do you do after breakfast
What do you do after breakfast
Английский язык 5 класс Spotlight Английский в фокусе Ваулина. 10b Summer fun (страница118). Номер №7
a) Look at the paragraph. What do you think they will do after they finish their breakfast? What do you think they did two days ago?
b) Portfolio: Find pictures of your last holiday. Make a poster. Under each picture write a short description. Write about:
people
feelings
activities
Here we are at the hotel. It’s hot and sunny. We are wearing T−shirts and shorts. We are having breakfast outdoors. We’re very happy.
Английский язык 5 класс Spotlight Английский в фокусе Ваулина. 10b Summer fun (страница118). Номер №7
Решение
Перевод задания
а) Посмотрите на абзац. Как вы думаете, что они будут делать после того, как закончат завтрак? Как вы думаете, что они сделали два дня назад?
b) Портфолио: Найдите фотографии с вашего последнего отпуска. Сделать плакат. Под каждой картинкой напишите краткое описание. Напишите о:
люди
чувства
виды деятельности
Вот и мы в отеле. Жарко и солнечно. Мы в футболках и шортах. Мы завтракаем на свежем воздухе. Мы очень счастливы.
ОТВЕТ
a) I think they will go swimming. Probably the father will go white water rafting and the mother will go windsurfing. I think they went sailing two days ago.
Перевод ответа
а) Думаю, они пойдут купаться. Возможно, отец будет заниматься рафтингом, а мама заниматься виндсерфингом. Я думаю, что два дня назад они плавали на лодке.
Упражнения по теме «Артикль в английском языке». Тематические тексты
Тексты на английском языке ниже содержат пропуски. В них отсутствуют маленькие слова — артикли, без которых существительные в английском языке не употребляются. Вставив артикль в пропуски вы закрепите тему «Артикль в английском языке» и заодно повторите лексику по некоторым распространенным темам. Предлагаются тексты по темам:
Тематические тексты для закрепления темы «Артикль в английском языке»
1. Texts «My Flat»
A. My Aunt’s Flat»
B. My Friend’s Flat
My friend’s … flat is very comfortable. There are … three rooms in … flat: a living room,… study and … bedroom…. living room is not very large…. walls in … living room are blue. There are … pictures on … walls. There is … table in … middle of … room with some chairs around it. To … left of … door there is … sofa. Near … sofa there are … two large armchairs. They are very comfortable. There is… piano in my friend’s living room…. piano is to … right of … door. … bedroom and … study are small. … furniture in … flat is brown.
Here is … large window. Through … window we can see … room. Opposite … window there is … door. On … door there is … curtain. In … corner of … room there is … round table. On it we can see … books and … telephone. There is … bookshelf over … table. On … bookshelf we can see … newspapers and … book by … Jack, London. There are … two … pictures in … room. One … picture is small, … other picture is very large. There are … two bookcases in … room. … bookcases are full of … books. There is … large sofa in … room. On … sofa we can see … bag.
2. Texts «Food»
A. What can you see in … fridge? — There is … sausage on … top shelf, but there is no … cheese there. There is … butter in … butter dish. There are … tomatoes and … carrots on … bottom shelf. There are … eggs and … apples on … next shelf. There is … orange, … lemon, and … jam in … little jar there.
There is … tea in my … glass. There is no … tea in my … father’s … glass. His … glass is empty.
There is … cup of … coffee and … box of … chocolates on … coffee table. There is … coffee in … cup. It is … hot.
B. There are … different things on … dinner table. There is … bread, … butter and … ham. There are … cups and … glasses there. There is … jug on … table. … milk in … jug is hot. There is … teapot on … table. There is … tea in … teapot. … tea is hot, too. There are … plates, … forks and … knives on … table. There is … butter on … plate. Where is … butter? — … butter is on … little plate. There is … white and … brown bread on … table.
C. For … breakfast I have … coffee with … milk and … sugar. I have … jam, too. What do you do after … breakfast? After … breakfast I go to … work. My granny likes to read … book after … lunch…. People usually have … breakfast in … morning. They have … dinner in… afternoon. What time do people usually have … dinner? They eat … dinner at three o’clock. We often have … fish for … dinner.. In … evening … people have … supper.
3. Texts «My Family»
A. My Day
I go to … school in … morning, so I get up early. I usually get up at … quarter past seven. I go to … bathroom, turn on … water and wash my face and hands. My father and mother also get up early in … morning. My mother works in … office. She is … secretary. My father is … doctor. He works at … hospital.
We have … breakfast in … kitchen. We eat … porridge and … eggs. We usually drink … tea in … morning.. My father and mother leave … home for … work at… half past eight. My father goes to … hospital, and my mother goes to … office. I don’t leave … home with my parents: … school where I study is near our house.
I leave … home for … school at … quarter to nine. My granny stays at … home and cooks … dinner. I have … lunch at… school after … third lesson. My father and mother have … lunch at … work. When we come … home, we have … dinner. My mother usually cooks … dinner. My mother never has … supper with … family because she does not like to eat in … evening.We sit at … table and my father tells us … funny stories. We are … friendly family.
B. My Brother’s Day
Every day my … brother and I get up at eight o’clock and walk to … school. I like … school. It’s … fun. My … brother loves … football. He hates … homework. So he doesn’t like to go to … school. My … brother gets up late in … morning because he doesn’t want to go to … school. He usually goes to … bed late in … evening.
C. My Little Sister’s Day
My sister is … pupil. She goes to … primary school. She goes to … school in … morning. She has five … lessons every day. In … afternoon she comes … home. She does his … homework after … dinner. In … evening she reads … books. She usually goes to … bed at… half past nine. On … Saturday and on … Sunday he does not go to … school. She stays at … home or goes for … walk with her… mother.
4. Texts «Seasons and Weather»
A. English Weather
The English say that they have three variants of …weather: when it rains in … morning, when it rains in …. afternoon and when it rains all … day long. Sometimes it rains so heavily that they say it rains cats and dogs.
The English weather is unpredictable, but it is not really wet. … northern mountains have much more rain and snow. … southern parts of England and Wales are a little warmer, sunnier and less misty than the rest.
… driest period is from March to June and … wettest months are from October to January.
… temperature sometimes rises above 25 degrees in … summer in … south. In … winter temperature below 5 degrees is rare.
It seldom snows heavily in … winter, … snow does not remain for long, except in the Scottish mountains, where skiing is possible; frosts are rare. January and February are usually … coldest months, July and August — … warmest.
So, we may say that … British climate has three main features: it is mild, humid and changeable. That means that it is never too hot or cold, too wet or too dry.
B. Climate in Russia
… Russia is such … large country that when it is night in one part of … country, it is day in another part, when it is winter in one part of … country, it is already summer in another. Imagine it is … beginning of … May now. It is spring in … St Petersburg. … weather is fine. It is still cool at … night, but it is quite warm in … afternoon. It sometimes rains, but … rain is warm, too. … ground is covered with … soft green grass, and … trees are covered with … green leaves.
But while it is spring in St Petersburg, it is still winter in … north of our country at… beginning of … May. Here it is cold and sometimes frosty, … rivers and ….seas are covered with … ice…. ice does not melt in some places even in summer. … ground is covered with … deep snow.
In … south of our country … weather is quite different. It is already summer in … Caucasus. It is much warmer than in St Petersburg. It is sometimes even hot. … sky is usually cloudless and it seldom rains here. People wear … summer clothes. They enjoy gardening. You should see their … gardens in … summer — they are beautiful.
Тест по английскому языку «Articles»
1) This is … book.
2) That is … a pencil.
3) Is this your… pen? – No, it isn’t my… pen, it’s my brother’s … pen.
4) He’s got a computer. … computer is new.
5) Her … friends have got a cat and a dog. … dog never bites … cat.
6) My friend has … bicycle.
7) My sister is not at … home, she is at … school.
8) They have … large family.
9) Our granny often tells us … long… interesting … stories.
12) … sky was grey yesterday.
13) We don’t often watch … television.
14) What … color is your new dress? – It’s brown.
15) There is … nice coffee table near … window. There are … newspapers on … coffee table.
16) I don’t know what … book you are reading.
Score ______ / 30
1) I have … pens, … books and … exercise books in my … bag.
2) Whose … pencil is this?
3) She is going to … clothes shop to buy … dress.
4) My friend’s … flat is very nice. There are three … rooms in … flat: … living room, … bedroom and … study. … living room is very comfortable. … walls in … living room are blue. There are … pictures on … walls.
5) I can’t watch … TV very often. But tonight, I can spend … evening in front of … box because there is … very interesting … program on.
6) What do you do after … breakfast? – I go to … school.
7) …People usually have …. dinner in … afternoon.
8) Our classroom is on … second floor.
9) They relax on … Sunday.
Mark ______ / 30
1) Today it is …16 th of March.
2) She has his … birthday in … May. She is planning to have … nice party
3) with her … friends.
4) My aunt lives in … small town. It is … new town: … streets in … town are wide and straight. There are … beautiful buildings in them. … town is very green, and so … air is fresh.
5) My … brother usually goes to … bed at … half past ten.
6) My father goes to … work in … morning and comes … home in … evening.
7) There is … park behind … hospital. There are … beautiful trees in … park.
8) My sister’s … flat is in … new house. There is … living room, … a bedroom, … study, and … kitchen in … flat.
Mark ______ / 30
1) Today it is …16 th of March.
2) She has his … birthday in … May. She is planning to have … nice party
with her … friends.
3) My aunt lives in … small town. It is … new town: … streets in … town are wide and straight. There are … beautiful buildings in them. … town is very green, and so … air is fresh.
4) My friend’s … flat is very nice. There are three … rooms in … flat: … living room, … bedroom and … study. … living room is very comfortable. … walls in … living room are blue. There are … pictures on … walls.
5) I can’t watch … TV very often. But tonight, I can spend … evening in front of … box because there is … very interesting … program on.
6) What do you do after … breakfast? – I go to … school.
Mark ______ / 30
1) I see … bottle of … apple juice on … kitchen table.
2) Open … window, please, … weather is fine today. I can see … sun in … sky.
3) This is … book.
4) That is … a pencil.
5) Is this your… pen? – No, it isn’t my… pen, it’s my brother’s … pen.
6) He’s got a computer. … computer is new.
7) Her … friends have got a cat and a dog. … dog never bites … cat.
8) My friend has … bicycle.
9) My sister is not at … home, she is at … school.
10) They have … large family.
11) Our granny often tells us … long… interesting … stories.
13) My … brother usually goes to … bed at … half past ten.
Mark ______ / 30
1) There is … large piano in … hall.
2) My friend is at … work. She is … secretary.
3) My friend’s … flat is very nice. There are three … rooms in … flat: … living room, … bedroom and … study. … living room is very comfortable. … walls in … living room are blue. There are … pictures on … walls.
4) I can’t watch … TV very often. But tonight, I can spend … evening in front of … box because there is … very interesting … program on.
5) What do you do after … breakfast? – I go to … school.
6) I have … pens, … books and … exercise books in my … bag.
7) Whose … pencil is this?
8) She is going to … clothes shop to buy … dress.
9) My friend has … bicycle.
Mark ______ / 30
Курс повышения квалификации
Особенности подготовки к проведению ВПР в рамках мониторинга качества образования обучающихся по учебному предмету «Английский язык» в условиях реализации ФГОС ООО
Курс профессиональной переподготовки
Английский язык: теория и методика преподавания в дошкольном образовании
Курс повышения квалификации
Современные педтехнологии в деятельности учителя
«Эффективное обучение иностранным языкам дошкольников: профессиональные и личностные компетенции преподавателя»
Учебные задания в аспекте функциональной грамотности школьников в новом учебном году
Открытая сессия для педагогов и родителей
«Кинетический имидж учителя и его невербальное влияние на учеников»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
«Начало учебного года современного учителя»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Дистанционные курсы для педагогов
Видеолекции для
профессионалов
Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:
5 895 373 материала в базе
«Нейроигры для детей от 1 до 7»
Свидетельство и скидка на обучение каждому участнику
Другие материалы
Вам будут интересны эти курсы:
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.
Настоящий материал опубликован пользователем Подольская Анастасия Владимировна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт
Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.
Автор материала
Московский институт профессиональной
переподготовки и повышения
квалификации педагогов
Дистанционные курсы
для педагогов
663 курса от 690 рублей
Выбрать курс со скидкой
Выдаём документы
установленного образца!
«Формирование мотивации учебной деятельности как основное условие успешного обучения школьников»
«Вспомни, что сказал учитель?. Упражнения для младших школьников на развитие памяти.»
«Память: виды, индивидуально-типологические особенности и способы развития»
Подарочные сертификаты
Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако администрация сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов, связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.
Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение администрации может не совпадать с точкой зрения авторов.
Учебник Spotlight 5. Student’s Book. Страница 119
3. a) Read the language box. — Прочитай фразы в таблице
Inviting/Suggesting: — Приглашение/Предложение
Accepting/Refusing: — Подтверждение/Отказ
b) Portfolio: You’re at the Pine Bay Hotel with your families. Use the activities in the pictures and the sentences in Ex. 3a to decide how to spend your day. Record yourselves. — Портфолио: Ты в отеле Пайн Бэй со своей семьей. Используй виды отдыха на картинках и предложения из упражнения 3а, чтобы решить, как провести свой день. Запишите себя.
4. Read the rules in the grammar box. Find examples of: on the spot decisions/ requests/predictions in the dialogue. — Прочитай правила в таблице. Найди примеры: спонтанных решений/ просьб / прогнозов в диалоге
5. Respond to the statements. — Ответьте на утверждения
6. Complete the sentences. Use the verbs: • help • meet • pass • open • become • miss — Дополни предложения. Используй глаголы: помогать, встречать, сдавать, открывать, становиться, пропускать.
7. a) Look at the photograph. What do you think they will do after they finish their breakfast? What do you think they did two days ago? — Посмотри на фотографию. Как ты думаешь, что они будут делать после завтрака? Как ты думаешь, что они делали два дня назад?
I can see a family sitting at the table on a terrace. They are eating and they are smiling. I think they will go for a walk after breakfast and then they will probably go for a swim. I think, they sunbathed two days ago.
Я вижу семью, сидящую за столом на террасе. Они едят и улыбаются. Я думаю, они пойдут на прогулку после завтрака, а затем, возможно, пойдут купаться. Думаю, два дня назад они загорали.
b) Portfolio: Find pictures of your last holiday. Make a poster. Under each picture write a short description. Write about: • people • feelings • activities — Портфолио: Найди картинки с твоих последних каникул. Под каждой картинкой напиши короткое описание. Напиши о людях, ощущениях, действиях.
Here we are in the mountains. It’s cold and sunny. We are wearing heavy jackets, hats and gloves. We are skiing. We’re very excited.
Вот мы и в горах. Холодно и солнечно. Мы одели толстые куртки, шапки и перчатки. Мы катаемся на лыжах. Мы в восхищении.
Учебник Spotlight 5 класс. Страница 119
3. a) Read the language box. — Прочитайте фразы в таблице
Inviting/Suggesting: — Приглашение/Предложение
Accepting/Refusing: — Подтверждение/Отказ
Inviting/Suggesting: How about going …? — Приглашение/предложение: Как насчет того, чтобы …?
Accepting: That would be wonderful, thanks! — Подтверждение: Это было бы чудесно, спасибо!
Declining: That’s very kind of you, but I’m afraid I can’t. — Это очень мило с твоей стороны, но я боюсь, что не могу.
b) Portfolio: You’re at the Pine Bay Hotel with your families. Use the activities in the pictures and the sentences in Ex. 3a to decide how to spend your day. Record yourselves. — Портфолио: Ты в отеле Пайн Бэй со своей семьей. Используй виды отдыха на картинках и предложения из упражнения 3а, чтобы решить, как провести свой день. Запишите себя.
Возможный ответ:
A: Good morning, Claire. — Доброе утро, Клэр.
B: Good morning, John. Where are the others? — Доброе утро, Джон. А где остальные?
A: Oh, they’re swimming! — О, они купаются!
B: Do you want something to eat? — Хочешь что-нибудь съесть?
A: Yes, please. That would be lovely. What are you planning to do today? — Да, пожалуйста. Будет неплохо. Что ты планируешь делать сегодня?
B: I’m not sure. There’s so much choice at this hotel! What about you? — Я не уверена. Такой большой выбор в этом отеле. А ты?
A: I think I’ll try jet skiing. — Я думаю, пойду покатаюсь на водном мотоцикле.
B: That sounds good, but I think I’ll try windsurfing. — Звучит круто, но я думаю, я попробую покататься на виндсерфе.
A: After that, I’ll probably go fishing. Do you want to come with me? — После этого, я, возможно, порыбачу. Не хочешь пойти со мной?
B: Actually, I’d rather not. I think I’ll be tired after windsurfing! — На самом деле, я бы не хотела. Я думаю, я устану после виндсерфинга!
A: Not to worry. I’ll go fishing and you can just lie on the beach and sunbathe! — Не волнуйся. Я буду рыбачить, а ты просто полежишь на пляже, позагораешь.
B: Ok then! — Тогда хорошо!
4. Read the rules in the grammar box. Find examples of: on the spot decisions/ requests/predictions in the dialogue. — Прочитайте правила в таблице. Найдите примеры: спонтанных решений/ просьб / прогнозов в диалоге
We use «will» for: — мы используем «will» для:
Заметьте: will not = won’t
Ответ:
5. Respond to the statements. — Ответьте на утверждения
Ответ:
6. Complete the sentences. Use the verbs: • help • meet • pass • open • become • miss — Дополните предложения. Используйте глаголы: помогать, встречать, сдавать, открывать, становиться, пропускать.
7. a) Look at the photograph. What do you think they will do after they finish their breakfast? What do you think they did two days ago? — Посмотрите на фотографию. Как вы думаете, что они будут делать после завтрака? Как вы думаете, что они делали два дня назад?
Возможный ответ:
I can see a family sitting at the table on a terrace. They are eating and they are smiling. I think they will go for a walk after breakfast and then they will probably go for a swim. I think, they sunbathed two days ago.
Я вижу семью, сидящую за столом на террасе. Они едят и улыбаются. Я думаю, они пойдут на прогулку после завтрака, а затем, возможно, пойдут купаться. Думаю, два дня назад они загорали.
b) Portfolio: Find pictures of your last holiday. Make a poster. Under each picture write a short description. Write about: • people • feelings • activities — Портфолио: Найди картинки с твоих последних каникул. Под каждой картинкой напиши короткое описание. Напиши о людях, ощущениях, действиях.
This photo I took last year when I was on my holidays in Sochi. That was a wonderful trip full of extreme actions and unforgettable experience.
Эту фотографию я сделал(а) в прошлом году, когда отдыхал(а) в Сочи. Это было замечательное путешествие, полное экстрима и незабываемых впечатлений.
Источники информации:
- http://englishinn.ru/uprazhneniya-po-teme-artikl-v-angliyskom-yazyike-tematicheskie-tekstyi.html
- http://infourok.ru/test-po-anglijskomu-yazyku-articles-5284337.html
- http://angl-gdz.ru/%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA-spotlight-5-119/
- http://xn—-btbeegalms2a3a1h.xn--p1ai/uchebnik-spotlight-5-klass-stranica-119/