What do you wear on your head
What do you wear on your head
методическая разработка урока английского языка в 3 классе по теме «Одежда» по И.Верещагиной
Урок английского языка в 3 классе по теме «Одежда»
Значение урока: урок-закрепление по теме
Тип урока: смешанный
Результаты урока:
Учащиеся закрепляют слова по теме «Одежда»: blouse, sweater, jacket, shoes, cap, jeans, hat, trousers, shorts, boots, gloves, mittens, hat
Задачи урока:
Оборудование:
Мультимедийное оборудование; аудиозапись; набор печатных карточек; рефлексия
Структура урока
Этап урока
Речевая деятельность учителя
Речевая деятельность учащихся
-Good morning children!
I’m glad to see you.
Разминка (введение в языковую среду)
Sit down, please and start our lesson.
-Good morning teacher!
T: OK. Let’s begin our lesson with phonetic exercises.
PP: Shoes and boots, boots and shoes!
Come and buy the size you use,
Try them on before you choose,
Shoes and boots, boots and shoes!
Произносят звуки и слова, рифмовку
— Look at the blackboard.
Find and Read the words in the word snake.
What is the theme of our lesson? Let’s guess
Thank you! Well done!
Today we continue speaking about Clothing.
You will act the dialogues, read, do grammar exercises and of course, you’ll have action time. Are you ready?
Проговаривают вместе и по отдельности
Определение темы урока
Создание заинтересованности новой темой урока
Постановка учебной задачи.
T: OK. Now let’s do some grammar exercises. (На экране – презентация с грамматическим упражнением.
Основной этап:
Открытие нового знания.
Первичное закрепление нового материала
Look at the blackboard
Read and Answer the questions
What do you wear on your head? A hat. A cap
What do you wear on your hands? Gloves.
What do you wear on your feet? Shoes. Boots.
What do you wear when its cold? A sweater. A jacket.
What do you wear when its warm? Shorts. A shirt.
— Open your English book. Look at the page number 30. Ex 6 Read the poem, please, and listen to the song.
Read the phoenix
Thank you! Well done!
Look at the blackboard. You can see words and the pictures.
Match the pictures with the words.
A sweater. A jacket.
Shorts. A shirt, jeans, trousers, raincoat
Основной этап
Now sing the song and do the activities
Head and Shoulders…(песенка)
Основной этап
развитие грамматического навыка устной речи.
Задание «Найдите пару».
I am wearing a hat … on my head
I am wearing gloves … on my hands
I am wearing shoes … on my feet
I am wearing a coat … when it’s cold…
I am wearing a scarf …..on my neck
I am wearing shorts….when it’s warm
(дети образовывают пары и садятся друг с другом)
T: Well done! Now let’s play a game. You will go to the shop to buy the clothes you need.
(Раздаем карточки для диалогов Дети разыгрывают диалоги на основе ранее выученного уп.8 ст.58, заменяя названия одежды, цвет и размер в соответствии с полученной карточкой.)
P1: Hello! I’d like a pair of jeans, please.
P2: What colour would you like?
P2: And what size do you want?
P1: Thirty-two. Can I try them on?
Дети получают карточки с частями предложений, объединяются в пары.
Читают диалог по ролям
Основной этап:
Тренировка лексики на уровне фразы
Далее работаем в парах
Let’s play. (дети отвечают по очереди и рассаживаются на свое место)
Давайте поиграем. Каждый получает карточку с названием одежды и ее цвета. Скажите предложение по карточке вслух
What can you say about the clothes? Use the words:
New, old, big, small, blue, red, brown, grey,
I would like to buy…
Рефлексия деятельности (итог урока)
Отмечают на листах самооценки
Подводится общий итог по таблице на доске
Домашнее задание
Your home task is – to learn the new words and to retell this tale.
Very good. You’ve done all the tasks very well. You are good pupils. You can read in English, you can understand English, you can speak English. You were very active. You get excellent and good marks. Thank you for your work. Good bye!
What do you wear on your head
Автор: Файзуллина Альбина Миннуровна
Организация: ГБОУ БРГИ №1 имени Р.Гарипова
Населенный пункт: г. Уфа
— актуализировать знания учащихся по теме “Clothes”;
— освоить и закрепить изученную лексику по теме “Bashkir and Russian national outwear”.
— расширить кругозор по теме;
— реализовать межпредметные связи (мхк, музыка, история, бащкирский язык, русский язык ).
— развивать навыки монологической речи;
— развивать навыки чтения и аудирования с полным пониманием информации;
-совершенствовать навыки языковой догадки, памяти, внимания, мышления.
-воспитывать умение внимательно слушать и слышать
-формировать потребности и способности к сотрудничеству
-воспитать любовь к языку, патриотизм
-воспитать чистоплотность и аккуратность
План.
Students: we are talking about national clothes
Teacher: Excellent. You are right. Look at the next slide. What national clothes is it? Ученики слушают народную музыку и смотрят на слайд, угадывают какой это национальный костюм.
As you see, Bashkortostan is a multinational republic. What day is it today? What holiday do you have today? Our lesson is devoted to Bashkir and Russian national clothes. First of all, I want you to revise the words on the topic “Clothes”.
Try to wear beautiful and comfortable clothes. Don’t forget that good clothes open all doors. Translate this proverb.
Students: Good clothes open all doors. Встречают по одежке, провожают по уму.
4. Новая тема. Работа в парах. Ученик распределяют слова в две группы: башкирские и русские национальные костюмы. Клеят названия костюмов на манекены.
Students: Our ancestors used sheepskin, fur for making clothes because Bashkir and Russian people liked hunting, led a nomadic lifestyle.
Students: kakoshnik, sarafan, kushak,rubaha
Teacher: What are the Bashkir ones?
Students: tushelderek, sitek, burek, ushtan, kuldak, kashmau, elan
Teacher: Stick these words with pins on the dummies. I see that you know the names of national clothes well.
Teacher: I think that you are tired. Stand up. I’ll show you some Russian or Bashkir movements. Repeat after me. Учитель показывает движения башкирского и русского танца под музыку, ученики повторяю.
Don’t forget to say:
I’ll give you 5 minutes. Then you will present national clothes to your classmates.
Students 1: I’d like to present female Bashkir national clothes. It consists of kashmau, tushelderek, sitek, kuldak. Kashmau was worn only by married women. Our ancestors believed that it would protect them from enemies, evil. Kuldak is yellow ribbons. Kuldak looks like a dress with long sleeves. Bashkir women wore kumzul. It looks like a sleevelss jacket. It is black. Tushelderek or seltar is a headgear. It is made of silver coins.
Students 2. I want to tell you about male Bashkir clothes. It consists of
Student 3. It is a male Russian clothes. It consists of kushak, rubaha. Rubaha is a long shirt, trousers (porty), a belt (poyas-kushak). Rubaha is usually white. Shirts are made of cotton, silk or wool.
7.Выводы. Д/з. Составить описание шотландского костюма по образцу. Оценивание. Teacher: Let’s make the conclusion. What have you learnt today? Open your record books. Write down your homework. You are to surf the Net and find information about Scotish national clothes.
Use this table as an example.
Don’t forget to say:
Where do Russian people wear kakoshnik?
Why is it important to know about national clothes?
Students: They reflect the lifestyle and character of the people. National costumes show our history, traditions, customs and the whole spirit of the nation.
Teacher: By analysing the national costume we can learn more about the lifestyle, religion. At the same time the costume tells us a lot about every person, his or her age and social position, character and taste. Don’t forget that Bashkir and Russian clothes are unique. They show us dedication and love to our country and nationality. Thank you for your active participation.
What do you wear on your head?
Thread Tools
Display
The only time i wear anything on my head is a toque when it snows and gets really cold but thats rare where i live.
Sorry, but this is a dumb poll. You must have better things to do.
You forgot the tin foil hat I wear to block out the government mind control signals.
I am fortunate enough to wear hair on my head.
Fixed for thos paranoid ones.
Most of the time, just hair. Yesterday and today, earmuffs, while shoveling 20 inches of snow from a 75 foot driveway.
Skin
Baseball cap. I have a vast collection.
Steel helmet on and off (pun intended) for a couple of years
For those not from Canada or not visiting the Vancouver Olympics a Toque is just a woolen watchman’s cap or ski cap.
That’s what I wear most of the time as I’m a little thin on the top.
When you don’t have hair, it protects from the cold, the sun and skin over bone from hard objects.
Wearing one now.
I wear a yellow plastic helmet
Урок английского языка в 3 классе по теме «Одежда»
Урок разработан согласно требованиям ФГОС и новым методическим требованиям. Это первый урок из триады по данной теме.
Просмотр содержимого документа
«урок английского языка в 3 классе по теме «Одежда»»
Урок английского языка в 3 классе по теме «Одежда: головные уборы и обувь»
Значение урока: первый урок по данной теме
Тип урока: смешанный
Учащиеся знают новые слова по теме «Одежда»:a cap, a hat, a headscarf, boots, shoes, slippers.
Учащиеся научатся правильно произносить звук
Учащиеся умеют воспринимать текст диалогической формы с пониманием основной информации
Формирование адекватного понимания причин неуспешности учебной деятельности на уроке
Развитие эмоциональной сферы личности в процессе изучения иностранного языка
Формирование умения планировать свою работу на каждом этапе урока с целью получения оптимального результата
умения оценивать свою деятельность в течение урока; умения взаимодействовать с другими учащимися и учителем в ходе определенной деятельности
Умения выделять главное в процессе чтения
Познакомить учащихся с новыми словами: a cap, a hat, a headscarf, boots, shoes, slippers. Организовать их первичную тренировку
Совершенствовать произношение звука…
Учить детей воспринимать текст на слух с извлечением основной информации
расширить лингвистический кругозор учащихся за счет активного словарного запаса
создать условия для формирования уважительного отношения к иностранному языку, как языку, на котором говорят другие люди
формировать умения планирования и осмысления результатов индивидуальной и групповой деятельности;
создать условия для развития памяти и языковой догадки ребенка в процессе обучения иностранному языку;
способствовать установлению связи между зрительным образом и словом, как содержанием образа;
Мультимедийное оборудование; аудиозапись; набор печатных аппликаций и карточек;
Речевая деятельность учителя
Речевая деятельность учащихся
Создание определенного уровня заинтересованности новой темой урока
-Good morning children!
I’m glad to see you. Sit down, please and start our lesson.
— Today is a wonderful day! The sun is shining brightly. The weather is fine. I want to go to walk. What are my clothes?
— Look at the blackboard. We see some pictures. What about the topical our lesson?
-Good morning teacher!
Презентация новой лексики
Совершенствование произношения звука
Совершенствование произношения звука
Первичное закрепление нового материала
— Look at this slide. We will introduce new kinds of clothes.
-Look at this slide. Please, read these words.
-Look at this slide. Read, please the tongue-twister.
Look at the next slide. Read these words, please.
Обратите внимание на окончание этих слов – оно обозначает множественное число имени существительного.
— Open your English book. Look at the page number 28. Read the words, please.
— look at the blackboard. We see some pictures. Pick up the names of these pictures.
Головные уборы. Headwear: a cap, a hat, a headscarf
Cat caught a rat!
Footwear: boots, shoes, slippers
a cap, a hat, a headscarf
boots, shoes, slippers
Предъявление нового слова
-Now, we hear the poem. Listen, please and find new unknown word.
—Open your English book at the page number 30. Look at the poem and call types of clothing, found the text.
What do you wear?
What do you wear on your head?
What do you wear on your head?
A hat and cap. A cap and a hat. – 2 раза
What do you wear on your feet?
What do you wear on your feet?
Boots and shoes. Shoes and boots.
-Look at the slide. This is a riddle. Do you know the answer?
Это загадка. Давайте ее прочитаем и дадим ответ.
This is headwear. I wear this thing on the head. I wear it in the summer.
This is head wear. I wear this thing on the head. I wear it for a walk.
This is head wear. I wear this thing on the head. I wear it in sunny day.
This is footwear. I wear these things on the legs. I wear it in the summer.
This is footwear. I wear these things on the legs. I wear it at home.
This is footwear. I wear these things on the legs. I use it in sports.
Hat, cap, headscarf
Boots, shoes, slippers
Тренировка лексики на уровне фразы
Давайте поиграем. Каждый получает карточку с названием обуви и ее цвета. Прочитайте предложение на карточке вслух. Ведущий запоминает информацию и по моей подсказке угадывает, кому принадлежит обувь данного цвета.
She is wearing black shoes.
She is wearing white shoes.
She is wearing red shoes
She is wearing brown shoes.
She is wearing blue shoes.
She is wearing green shoes.
I am wearing black shoes.
I am wearing white shoes.
I am wearing red shoes
I am wearing brown shoes.
I am wearing blue shoes.
I am wearing green shoes.
Listen, please, the dialogue and say what Mrs Grey is going to buy? What color is it? What size is it?
Mrs Grey: I’d like a pair of shoes, please.
Shop assistant: What color would you like?
Shop assistant: And what size do you want?
Mrs Grey: Five. Can I try them on?
Shop assistant: Of course.
Shoes, brown, five
Вы получаете карточки с лицом девочки или мальчика. За короткое время надо записать все изученные слова на краю листа и завернуть его, спрятав написанное. Каждый член команды пишет два слова. Побеждает та команда, которая быстрее закончит письмо и употребит большее количество изученных слов.
boots, shoes, slippers
a cap, a hat, a headscarf
Нарисуйте, пожалуйста, в тетрадях одну вещь и раскрасьте тем цветом, который соответствует вашей самооценке. Красный – я все отлично понял и научился читать, писать и говорить новые слова; зеленый – я все хорошо понял, но надо повторить произношение некоторых слов; синий – я неплохо занимался сегодня на уроке, но дома я повторю все новые слова и поучусь их правильно писать. Под рисунком подпишите название вещи по-английски.
hat, cap, boots, shoes; slippers; headscarf;
Детям предлагается нарисовать вещи для бумажной куклы и рассказать о них на следующем уроке
Дети задают вопросы по заданию
T – Teacher; S – Speaker; P – Pupil; Cl – Class;
Перевод песни Who’s in your head (Jonas Brothers)
Who’s in your head
Кто в твоей голове
You moved like magic
You moved like time
You had your heart disguised
When you cry diamonds
Yea they shine
But they blind my eyes and now
I hear the whispers every night
Even when I’m dreaming
Now tell me baby were you ever mine
I wanna know who’s in your head
Stealing your heart while I’m still bleeding
Who’s in your bed
Wrapped in your arms while I ain’t sleeping
Got lost in your halo halo
I just wanna know
Now who’s in your head in your head
I wanna know who’s in your head in your head
You move like danger
But I don’t mind
The way you talking with your eyes
You leave me broken
No I can’t lie
It gets me every time. and now
I hear the whispers every night
Even when I’m dreaming
Now tell me baby were you ever mine
I wanna know who’s in your head
Stealing your heart while I’m still bleeding
Who’s in your bed
Wrapped in your arms while I ain’t sleeping
Got lost in your halo halo
I just wanna know
Now who’s in your head in your head
I wanna know who’s in your head in your head
You get me down
On my knees
On my knees yeah
You drive me wild
When you want
When you want it
Oh you get me down
On my knees
On my knees yeah
Cuz everytime I look into your eyes
Look into your eyes
I wanna know who’s in your head
Stealing your heart while I’m still bleeding
Who’s in your bed
Wrapped in your arms while I ain’t sleeping
Got lost in your halo halo
I just wanna know
Now who’s in your head in your head
I wanna know who’s in your head in your head
Ты двигалась словно магия.
Ты двигалась словно время.
Твое сердце было скрыто.
Когда ты плачешь, твои слезы — бриллианты.
Да, они сияют,
Но ослепляют меня, и теперь
Я слышу шепот каждую ночь,
Даже когда я сплю.
Скажи мне, детка, была ли ты когда-нибудь моей?
Я хочу знать, кто в твоей голове,
Крадет твое сердце, пока я все еще истекаю кровью.
Кто в твоей постели,
В твоих объятиях, пока я не сплю.
Потерялся в твоем сиянии,
Я просто хочу знать,
Кто теперь в твоей голове, в твоей голове.
Я просто хочу знать, кто в твоей голове.
Ты движешься, словно ты угроза.
Но я не против.
То, как ты говоришь глазами,
Ты оставляешь меня разбитым.
Нет, я не могу лгать.
Это заводит меня каждый раз. и сейчас
Я слышу шепот каждую ночь,
Даже когда я сплю.
Скажи мне, детка, была ли ты когда-нибудь моей?
Я хочу знать, кто в твоей голове,
Крадет твое сердце, пока я все еще истекаю кровью.
Кто в твоей постели,
В твоих объятиях, пока я не сплю.
Потерялся в твоем сиянии,
Я просто хочу знать,
Кто теперь в твоей голове, в твоей голове.
Я просто хочу знать, кто в твоей голове.
Ты заставляешь меня
Опуститься на колени,
Опуститься на колени.
Ты сводишь меня с ума,
Когда ты хочешь,
Когда ты этого хочешь.
Ты заставляешь меня
Опуститься на колени,
Опуститься на колени, да.
Потому что каждый раз, когда я смотрю в твои глаза,
Смотрю в твои глаза,
Я хочу знать, кто в твоей голове,
Крадет твое сердце, пока я все еще истекаю кровью.
Кто в твоей постели,
В твоих объятиях, пока я не сплю.
Потерялся в твоем сиянии,
Я просто хочу знать,
Кто теперь в твоей голове, в твоей голове.
Я просто хочу знать, кто в твоей голове.