What is event tourism

What is event tourism

Событийный туризм и ивент-менеджмент

Аннотация. Статья посвящена исследованию взаимосвязи событийного туризма и ивент-менеджмента. Рассмотрена сущность событийного туризма, даны основные определения. Представлены подходы к классификации ивентов. Обосновано влияние ивентов на развитие туризма.

Ключевые слова: событийный туризм, событийный менеджмент, менеджмент туризма, ивент.

Событийный туризм

Понятие ивента включает в себя событие, мероприятие, церемонию и шоу. [1]

Рассмотрим событийный туризм. С точки зрения потребителя следует определить, кто и зачем путешествует для посещения разного рода ивентов, какие туристы посещают ивенты в своих путешествиях. Также следует выяснить, чем занимаются во время своего путешествия так называемые «ивент-туристы» и сколько они тратят. В данном подходе со стороны спроса следует выделить отдельно и вклад ивентов в формирование позитивного имиджа туристской дестинации.

Со стороны предложения, дестинации развиваются, продвигая и рекламируя различные виды ивентов для выполнения следующих функций:

— привлечение туристов (особенно в низкий сезон);
— ускорение возрождения городов;
— увеличение туристской вместимости дестинации и развития инфраструктуры туризма;
— формирование благоприятного имиджа дестинации и внесение вклада в развитие территории как благоприятного места для проживания, работы и инвестирования.

Ивенты и ивент-менеджмент

Привлекательность ивентов заключается в том, что они всегда разные, никогда не повторяются. И вам нужно побывать там, в определенном месте в определенное время для того, чтобы получить исключительные впечатления. Кроме того, существуют «виртуальные ивенты», представляющие интерес и ценность для потребителей и индустрии туризма. Коммуникации осуществляются посредством разнообразных средств массовой информации.

Каждый ивент создается с определенной целью и то, что когда-то было сферой индивидуальной или общественной инициативы, стало областью профессионалов и предпринимателей. И причины здесь очевидны: ивенты очень важны, они выполняют множество стратегических целей и зачастую очень рискованно оставлять их организацию и проведение непрофессионалам.

Классификация ивентов

В табл. 1 (см. ниже) представлена типология основных категорий ивентов, разделение осуществлено по критерию их формы, что представляет очевидную разницу в их целях и программах.

Таблица 1. Типология ивентов

Культурные торжества:Политические и государственные:Бизнес и торговля:Искусство и развлечения:
— фестивали;
— карнавалы;
— памятные церемонии;
— религиозные праздники
— саммиты;
— политические события;
— визиты VIP-персон
— встречи, совещания;
— ярмарки, выставки
— концерты;
— церемонии
Образовательные и научные:Спортивные соревнования:Развлекательные:Частные ивенты:
— конференции;
— семинары;
— практические занятия
— среди профессионалов и любителей;
— для зрителей и участников
— спорт и игры для развлечения— свадьбы;
— вечеринки;
— встречи

Некоторые из них представляют собой общественные праздники (программы таких мероприятий очень разнообразны, главной целью является воспитание и поощрение гражданской гордости и сплоченности населения), в то же время другие виды ивентов создаются для развлечения, забавы, соревнований, бизнеса или общения. Для проведения таких мероприятий требуются определенные условия и возможности. Таким образом, управляющие специализированных средств и оборудования (например, конгресс центры, спортивные арены) задействованы в проведении и организации определенных типов ивентов. Ассоциации профессионалов и карьерное продвижение традиционно неразрывно связаны с этими типами ивентов. [2]

Разработана дифференцированная многомерная система классификации ивентов (см. рис.).

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism
Рис. 1. Дифференцированная многомерная система классификации ивентов

Основой классификации являются следующие признаки: целевая аудитория, концепция ивента, организация ивента. Первый признак фокусируется на дифференциации целевой аудитории.

Таким образом, мы различаем корпоративные, общественные ивенты, в зависимости от того, на кого ориентировано проводимое мероприятие.

Взаимосвязь менеджмента туризма и ивент-менеджмента

Таким образом, событийный туризм и событийный менеджмент неразрывно связаны между собой. На рис. 2 (см. ниже) представлена взаимосвязь менеджмента туризма и ивент-менеджмента. [4]

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism
Рис. 2. Взаимосвязь событийного туризма и ивент-менеджмента

Соприкосновение ивент-менеджмента и менеджмента туризма происходит при организации массовых специальных мероприятий, привлекающих большое количество участников в целях развития туристской дестинации. Событийный туризм объединяет спортивный, культурный, бизнес туризм, так как цель поездки приурочена к конкретному событию или мероприятию. Разработкой, планированием и проведением ивентов занимается такая отрасль как ивент-менеджмент. Изучением потребностей туристов, развитием туристской дестинации занимается менеджмент туризма. Объединив эти две области знаний, мы получаем событийный туризм, который, в свою очередь, продвигает туристскую дестинацию через проводимые событийные мероприятия или ивенты.

Литература

Olga V. Alekseeva. Event Tourism and Event Management

Abstract. The article studies the relationship of event tourism and event management. It considers the essence of event tourism and gives the basic definitions. The author presents approaches to the event classification and proves the influence of events on tourism development.

Keywords: event tourism, event management, tourism management, event.

What is event tourism

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

На сегодняшний день можно точно утверждать, что событийный туризм выделяется среди других разновидностей туризма и отличается особой уникальностью. Стоит отметить еще и тот факт, что за непродолжительное время данный вид туризма приобрел небывалую популярность и подлинный интерес, а это в совокупности с его спецификой позволяет говорить о массовости среди туристов.

Рассматривая роль туризма в экономике, можно говорить о его немаловажности, а для некоторых регионов о главенствующей роли, обеспечивающей стабильные вливания в экономику страны, региона, города, это в первую очередь связано с удовлетворением потребностей людей и повышением качества жизни населения.

При огромном и богатейшем туристском потенциале Российской Федерации, удручает ее место в мировой туристской отрасли. В большей степени это связано с тем, что до недавнего времени туризму отводились вторые роли, даже несмотря на положительный опыт других стран. Это привело к некой диспропорции в сфере туризма и однобокой направленности в сторону выездного туризма, что, по сути, привело к утечке туристских денег и в уменьшении доходов от въездного туризма. Кроме того, неразвитость сувенирной индустрии также не позволяет увеличивать доходы от туризма.

Цель исследования – проанализировать теоретические аспекты событийного туризма.

Для начала стоит детальнее рассмотреть понятие «событийный туризм», под которым понимается туристская деятельность, увязанная с разнообразными общественными событиями, уникальными природными явлениями, притягивающая множество российских и зарубежных туристов.

Это позволяет говорить о том, что событийный туризм – это череда событий и мероприятий культурной, спортивной, этнографической, выставочной направленности. Однако включать сюда все мероприятия нельзя, а лишь те, которые приносят какую-либо материальную выгоду, и, значит, могут считаться ресурсной составляющей места их проведения.

С исторической точки зрения событийный туризм молод, а значит, дает широкое поле для реализации, позволяет выделять еще незанятые ниши в этой области. Туристы, выбравшие событийный туризм во главу поездки приурочивают определенное событие. Такое положение объясняет набирающую популярность событийного туризма, ведь сочетание традиционного отдыха и участие в различных зрелищных мероприятиях создает уникальный в своем роде туристский тандем. Это позволяет говорить о том, что в ключевые задачи событийного туризма относятся умение связать атмосферу праздника с индивидуальными условиями отдыха, с целью создания неизгладимых впечатлений. На сегодняшний день событийный туризм можно считать одним из перспективнейших и стремительно развивающихся направлений туризма.

При всей перспективности развития событийного туризма стоит отметить, что Федеральное агентство по туризму Министерства культуры РФ, никак не классифицирует и выделяет данное направление; а на сайте Российского союза туриндустрии дано довольно абстрактное и размытое определение «…посещение ярких и часто неповторимых событий в культурной, спортивной или деловой жизни в масштабах региона или всего мира – основа событийного туризма. Существует огромное множество поводов для организации событийных туров» [1].

Анализ литературных источников, позволяет сформулировать следующее определение: «Под событием следует понимать множество явлений, выделяющихся своей неопределенностью, важностью для человечества в целом или данного общества, для малых индивидуумов или групп. Такое событие может иметь вид разового явления или периодически повторяемого, либо наблюдаемого ежегодно или в определенные периоды времени». На основании этого, можно точно утверждать, что в туристской деятельности большинство туристских продуктов приурочены к тем или иным событиям, что позволяет сделать продукт уникальным и привлекательным для туристов. Это подводит нас к планированию, как ключевому аспекту при формировании туров подобного рода.

Кроме того, выше было сказано об экономической составляющей мероприятия событийного туризма, так как на время их проведения повышается спрос на все объекты туристской индустрии, а это приводит к превышению потребительского спроса над предложением. Данная ситуация благоприятно влияет на развитие местных культурных традиций, обычаев и оживление народного творчества.

Событийный туризм можно классифицировать в нескольких направлениях, которые представлены ниже.

Статья на тему «Event tourism»

Event tourism is imperishable atmosphere of holiday, individual conditions of recreation and unforgettable impressions. The main feature of event tourism is a great deal of unrepeatable moments. This type of tourism is perspective and dynamically developing. Such tours gain more and more popularity, a lot of people want their holidays or weekend to become maximally interesting.

Activities of event tourism have major economic importance. Action of all objects of the tourism industry is activated during their implementation. Consumer demand exceeds supply greatly. There is a revival of local cultural traditions, customs and development of folk art.

We see few following goals for the development of this type of tourism:

ü Resource expansion (purchase of land in a suburb near the river, equipment of areas, creation of infrastructure in the form of camping, cabins, water activities, children animation, lifeguards);

ü Marketing of events.

We have two events such as Children’s Day and Kupala Night in summer which attract a large audience. But still we see the need to create some new events to attract people.

In order to draw young people we see the opportunity to organize festivals of colors, music and movies, parties, beach volleyball competitions, observations of astronomical events, the first and last days of swimming, the festival of homemade boats, day of clear sky (trips on air balloons).

An advantage of event tourism is the fact that it is updated with new event tours every year. Tourists visiting a region to become a participant of an event are potential customers of other types of tourism in a region.

Among disadvantages only the impossibility of predicting demand for an event can be identified.

We have considered the development of this type of tourism in summer, proceeding from the fact that it is more comfortable time because of it is vacation time. So people who cannot afford to travel abroad will have an alternative especially since the new infrastructure will bring income during all summer, not only during an event.

There is also an opportunity to work with this type of tourism in winter and organize some events which will attract large numbers of people.

Event tourism in Russia and in the world. Features of event tourism, its types

Tourism is an important eventmodern tourism industry. For many countries of the world and Europe, it is a major source of replenishment of the state budget. What are the features of event tourism? What kinds of it can be called? And how much it is developed in Russia? About all this, read on.

Tourism event: the essence of the phenomenon

What is event tourism? What are its features? One small example will help to answer this question. Imagine a small ancient town with a set of historical and architectural attractions, several museums. And then one day the local authorities of this town decide: to establish a festival of aeronautics. A couple of years, thousands of tourists come here to see how dozens of huge and colorful balloons rise to the sky.

That’s what tourism events look like literally. In the English-language literature there is also such a thing as «event-tourism». The word event can be translated into Russian precisely as an «event», «show», «ceremony». Thus, eventful tourism is nothing more than the movement of people to attend an event that takes place outside their permanent residence.

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

Events that attract tourists can be verydifferent. For example, it can be a music festival with performances by famous rock bands, or a set of street theatrical performances. Active movements of travelers provoke some sports (for example, the World Cup or Olympiad).

The role and development of event tourism

In the global tourism industry, this is hisThe species was firmly entrenched only at the end of the last century. In the next decade, the event tourism sector on the planet showed impressive growth and development rates. Millions of people leave their cities and villages every year to visit one of the festivals, etc.

The events are attractive because they are unique,are authentic and never repeat. In other words, to get bright and exceptional emotions, a tourist needs to be in a certain place and at a certain time.

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

What is the role of event tourism? It can perform several important functions. For example:

Main Event Types

Modern types of event-driven tourism are definedtheme of these or those events (events). Some of them are held only for fun, recreation and entertainment. Others set themselves more fundamental goals: for example, educational, educational or sports.

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

The typology of events in event tourism provides for the allocation of several of their classes (species). Among them are:

Event-tourism in the world: the most famous festivals and events

Event-based tourism in the world is developing veryat a rapid pace. After all, it provides an opportunity not only to have a good rest, but also to become an integral part of something grand and big. Unusual event tours are able to give a whole bouquet of bright and unforgettable emotions to a person.

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

Thousands of fans of the flora every September come togetherto Amsterdam, to the annual Flower Parade, and also to Japan, to witness the Bonsai Festival with my own eyes. Admirers of alcoholic beverages can be seen at the Oktoberfest in Germany or at a wine festival in Moldova.

There are sports, as well as musical events(the most popular ones are the annual contest of the popular song «Eurovision», the Salzburg Music Festival, the jazz festival in Montreux and others). And cities such as Milan or Paris, like a magnet attracts people who are seriously watching the latest fashion trends.

Brazilian Carnival: grandiose and colorful

Carnival in Rio de Janeiro (and also in otherscities of Brazil) is held annually. In its essence, it is a kind of analogue of the Russian Carnival, marking the beginning of the Great Lent. In this way, the Brazilians say goodbye to «meat pleasures» for forty days. Carnival has long been the most important national holiday in this Latin American country.

Oktoberfest: cheerful and intoxicating

Oktoberfest is a large-scale beer festival,which is held annually in Munich. The festival lasts about two weeks. During this time, its participants, coming from all over the world, drink up to six million liters of beer!

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

In general, the Oktoberfest in Munich annually attendabout 6 million tourists. The total monetary turnover of the holiday is approximately 450 million euros. Throughout the festival, more than a hundred medical workers are working on the festival’s territory, the task of which is to lead to feelings of too zealous «beer tourists».

Event-tourism in Russia and its development

How much is event tourism in Russia? To date, our country can offer foreign tourists several quality and interesting events and events. Among them:

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

By diversity, the Russian market of event tourism is not inferior to anything foreign. However, it loses significantly in terms of financing, scale and level of training.

It is very important to realize that event-tourism canTo become an inexhaustible source of income for a particular city or region of Russia. For example, in Tobolsk alone, about 20 different events are held each year, which each year replenish the city’s budget by about 50 million rubles.

Of course, a big deterrent indevelopment of event tourism in Russia is the country’s underdeveloped infrastructure (bad roads, lack of a sufficient number of good hotels, etc.). Quite often sticks in the wheel puts this kind of tourism and passivity of officials, reluctance to participate in the preparation for this or that event.

Finally.

Event tourism is a branch of tourismindustry, which is actively developing in the XXI century. These are numerous trips to visit certain events, festivals, sports or music events.

The Russian market of event tourism is also actively developing, but it is still significantly inferior to the foreign market. All events in Russia are losing to the foreign both in scale and in terms of funding.

Day in the life of a conference and events organiser

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

» Day in the life of a Conference or Events Organiser

A Conference or Event Organiser may work independently or with a company to provide full service management for conferences including but not limited to conference design, registration, site and venue selection and booking, audiovisuals, IT support, logistics, leisure management, marketing, printing and web services, sourcing speakers, funding and sponsorship, financial management and budget control. Wikipedia

This is the second of four courses which form «Introduction to Tourism» a course contained within the Certificate in Applied Travel and Tourism programme. Once all four courses have been completed those enrolled will have gained the New Zealand National Certificate in Tourism (Core Skills) Level 3.

Contents

Learning Objectives

Unit Standards linked to this course: US 18212, US 23758, US 23761, US 23764, US 23766, US 23767, US 23768, US 24872

Scenario

The New Zealand Wine Institute 2015 are holding their annual conference at the Mission Estate Winery near Napier from Friday 9th until Monday 12th October 2015. Your task is to organise the conference including an information pack, registrations and.

Find a local meetup group and offer to assist in a conference. Similar local meetup group are in other towns and cities. Offer feedback and support on growing and developing the meetup group. Group meets at different times/days.

Create a ficional/joke conference website. Enable signups: What makes them fool for it?

What is Event Tourism?

The last four categories are known as the acronym MICE and the industry has its own trade association.

According to wikipedia, event planning is the process of planning a festival, ceremony, competition, party, or convention. Event planning includes budgeting, establishing dates and alternate dates, selecting and reserving the event site, acquiring permits, and coordinating transportation and parking. Event planning also includes some or all of the following, depending on the event: developing a theme or motif for the event, arranging for speakers and alternate speakers, coordinating location support (such as electricity and other utilities), arranging decor, tables, chairs, tents, event support and security, catering, police, fire, portable toilets, parking, signage, emergency plans, health care professionals, and clean up.

Stakeholders The overall experience of the event is reliant on the roles of numerous service specialists, performers, exhibitors, tourism suppliers, government departments, clubs and sporting organisations, the host community and of course, the participants and spectators.

Venues Event venues can vary from utilising conference facilites at a hotel or resort to a purpose built conference and convention centre to a paddock which is turned into a music festival. For hotels, conferences and meetings are an important source of income paticularly in the off-season.

Festivals are held throughout the world to commemorate historical events, religious and cultural celebrations and to acknowledge the changing of the seasons. Please provide details of a festival that would be included under one of the following types of festivals.

MICE Industry

In a meeting, two or more people come together for the purpose of discussing a (usually) predetermined topic, often in a formal setting. e.g. Commonwealth Heads of Government (CHOGM). Formal meetings are conducted based on established rules which are often guidelines set out in a ‘constitution’. The rules are established to ensure that every participant at the meeting has an equal opportunity to speak and to help make decisions. In pairs, research the roles of the following meeting participants:

What is event tourism. Смотреть фото What is event tourism. Смотреть картинку What is event tourism. Картинка про What is event tourism. Фото What is event tourism

The steps in staging a meeting are as follows:

7. Correspondence and financial report

To understand the economic impact of the meeting industry, go to the 2011 to see the significance to the United States economy Economic significance study

Incentive Travel programmes are set up by Companies to reward employees for productivity or long service or to motivate employees or executives to improve performance or to obtain certain goals. They can also be set up to reward clients of a business who has purchased a certain amount of product from them e.g. carpenters purchasing materials from Placemakers, advertising being purchased from the Otago Daily Times.

Some of an Incentive Travel Planner’s duties will include:

Conferences, Conventions and Exhibtions

Conferences and conventions are one of the fastest growing and lucrative areas of the tourism industry. They are advantageous to the tourism operators as they often occur outside the normal tourism season so provide an income in the off peak periods. They can range in size from a small group attending an exhibition of products to an excess of 4000 people attending a large convention. The venues can be at hotels, resorts or specialised convention centres.

Skills required for Conference and Events Planner

Conference and event planners must have excellent organisational and administrative skills including the ability to follow through and ensure tasks are completed. They should be «people orientated» be empathetic both to the needs of the other team members who are co-ordinating the event, and also the needs of the delegates and stakeholders. They must have a high level of written and verbal communication skills and be able to interact with a wide range of people at all levels of the business environment.

To achieve their tasks, they must have exceptional time management skills and also posses problem solving strategies. The conference and events planner must also have good negotiation skills and be able to relate to people from a wide range of different cultures.

Budgeting skills may also be required and they must keep up-to-date with the latest technology both for communicating with clients and also for speakers and delegates to utilise at the conferences.

Communication skills includes face to face, letter, fax and itinerary presentation and customer service. Being able to successfully work as part of and or leading a team, is vital to the success of the conference and events planner. Some of the advantages of team work are:

Administration

This course is used in the following programme:

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *