What is the minimum age for the bicycle trip
What is the minimum age for the bicycle trip
Подготовка к устной части ЕГЭ по английскому языку
Код для использования на сайте:
Скопируйте этот код и вставьте себе на сайт
Для скачивания поделитесь материалом в соцсетях
После того как вы поделитесь материалом внизу появится ссылка для скачивания.
Подписи к слайдам:
Время на подготовку
Прочитать вслух отрывок из информационного или научно-популярного стилистически нейтрального текста
Предлагается ознакомиться с рекламным объявлением и задать 4 вопроса на определенную тему (путешествия, покупки, еда, транспорт, занятия спортом и т.д.). Экзаменуемому предлагается визуальный стимул и ключевые слова (о чем надо спросить).
20 секунд на каждый ответ
Дать интервью на актуальную тему, развернуто ответив на пять вопросов.
40 секунд на каждый ответ
Предлагается проблемная тема для проектной работы и две фотографии, выбор которых в качестве иллюстраций надо обосновать, и нужно выразить свое мнение по проблеме проектной работы.
Фонетическая сторона речи
Речь воспринимается легко: необоснованные паузы отсутствуют; фразовое ударение и интонационные контуры, произношение слов – без нарушений нормы; допускается не более 5 фонетических ошибок, в том числе 1 – 3 ошибки, искажающие смысл
Речь воспринимается с трудом из-за большого количества неестественных пауз, запинок, неверной расстановки ударений и ошибок в произношении слов,
ИЛИ сделано более 5 фонетических ошибок,
ИЛИ сделано 3 и более фонетические ошибки, искажающие смысл
Задание 1 (чтение текста вслух) – максимум 1 балл
Вопрос по содержанию отвечает поставленной задаче, имеет правильную грамматическую форму прямого вопроса; возможные фонетические и лексические погрешности не затрудняют восприятия
Вопрос не задан, или заданный вопрос по содержанию не отвечает поставленной задаче И/ИЛИ не имеет правильный грамматической формы прямого вопроса, И/ИЛИ фонетические и лексические ошибки препятствуют коммуникации
3) How many people are there in the group?
4) What kind of accommodation do you offer for the night?
Устная часть ЕГЭ по английскому языку (ФИПИ 2021 – 2022)
Подготовка к ЕГЭ для 11 класса: разбор тренировочного варианта ЕГЭ по английскому 2021 – 2022 года. Критерии, примеры решений и ответы.
ЕГЭ по английскому языку состоит из двух частей: письменной и устной.
На выполнение письменной части экзамена отводится 3 часа 10 минут (190 минут). За это время нужно выполнить задания четырех разделов:
Устная часть состоит из четырех заданий на говорение, на ответ дается 17 минут.
Формат ЕГЭ подразумевает набор стандартизированных заданий: то есть все варианты ЕГЭ похожи друг на друга. Экзамен 2022 года построен по тому же принципу, что и в 2021. Это облегчает подготовку 😉 Чтобы справиться с ЕГЭ, достаточно разобраться в структуре экзамена и отработать стратегию выполнения каждого задания. В этом помогают демоверсии и типовые задания ЕГЭ, которые регулярно публикует ФИПИ.
Говорение
Устная часть ЕГЭ по английскому языку включает 4 задания.
Задание 1 — чтение вслух небольшого текста научно-популярного характера
Задание 2 — условный диалог-расспрос, составление 4 вопросов по заданной теме
Задание 3 — участие в молодежном шоу, ответ на 5 вопросов ведущего
Задание 4 — связный монолог-обоснование выбора иллюстрации к проектной работе и выражение своего мнения по проблематике работы
Каждое последующее задание выдается компьютером после окончания выполнения предыдущего задания. Общее время ответа (включая время на подготовку) — 17 минут.
Перейдем к практике и разберем официальный тренировочный вариант ЕГЭ от ФИПИ за 2021 / 2022 ⬇️
Задание 1
1. Слушайте как можно больше научно-публицистических текстов на английском языке.
3. Поймите общий смысл текста. Сознательное чтение гораздо лучше воспринимается на слух, и вы будете совершать меньше ошибок.
4. Если вы не знаете, как читается слово, вспоминайте похожие слова и читайте по аналогии. При подготовке обязательно проверяйте произношение в словаре.
5. Старайтесь читать четко, в комфортном и размеренном темпе. Спешить не нужно. 90 секунд вполне достаточно, чтобы в спокойно прочитать весь текст ☝️
6. Если вы поняли, что ошиблись в чтении какого-то слова — не беда. Перечитайте его правильно. Засчитан будет только последний вариант прочтения слова.
Let’s practice! Сначала прочитайте текст про себя. Затем включите аудио и повторите вслед за диктором ⬇️
Great job! Теперь попробуйте прочитать текст так, как будто вы на экзамене 💯
Задание 2
3. Составив список, сделайте максимальное количество тренировочных заданий.
4. Обратитесь к экспертам английского языка, чтобы они проверили ваше творчество 😉
На экзамене оценивается только последний вопрос из прозвучавших за отведенное время для каждого пункта плана. Если вы думаете, что ошиблись, можете задать тот же вопрос правильно в течение 20 секунд.
Время практики! Прочитайте задание 👇
You are considering going on a bicycle trip and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask four direct questions to find out about the following:
You have 20 seconds to ask each question.
Примеры вопросов, которые вы можете составить для Задания 2 ⬇️
What is the minimum age for the bicycle trip? | Каков минимальный возраст для поездки на велосипеде? |
How long does the trip last? | Сколько длится поездка? |
How many people are there in the group? | Сколько человек в группе? |
Do you provide accommodation for the night? | Предоставляете ли вы размещение на ночь? |
На ЕГЭ у вас будет 17 минут для всех заданий по говорению. Во время подготовки разбор задания может длиться дольше и занять несколько уроков. Сохраните страницу, чтобы вернуться к ней позже
Задание 3
1. Каждый ваш ответ должен содержать полную грамматическую основу ( подлежащее и сказуемое ). Краткий ответ не допускается ☝️
2. Записывайте себя на диктофон. Это поможет убедиться, что вы вписываетесь во время, отведенное для каждого вопроса — по 40 секунд на каждый.
3. Тренируйте понимание английской речи на слух: слушайте подкасты, общайтесь с англоговорящими ровесниками, смотрите фильмы и сериалы на английском.
4. Составьте свой список слов-связок и используйте их при ответе на вопрос и при переходе между вопросами.
6. Выполняйте как можно больше тренировочных тестов 😎
Перейдем к тренировке. Прочитайте задание 👇
You are going to give an interview. You have to answer five questions. Give full answers to the questions (2–3 sentences). Remember that you have 40 seconds to answer each question.
Is there a minimum age to go on a trip?
Children must be over 6 years of age and accompanied by a parent until 12 years of age. 13-18 year-olds can travel with a designated adult.
Related Posts
Forest, VA 24551
Your gift will be used exclusively for the exempt purposes of World Help, a 501(c)(3) organization, and will be considered tax-deductible to the full extent allowed under the federal tax laws. You should consult with your personal income tax advisor for more guidance about your individual tax situation. Gifts are considered to be without restriction unless explicitly stipulated by the donor. All restricted gifts for a specific project receive an administrative assessment, which is used to offset administrative and fundraising costs.
If contributed funds exceed the specific need of a project, or due to unforeseen circumstances the project cannot be completed, those funds will be used where they will make the greatest impact to fulfill the mission and purpose of World Help. You can access World Help’s full financial reports at worldhelp.net/financials.
You may also request a hard copy, as well as descriptions of World Help’s programs, by calling 800-541-6691.
World Help is a registered 501(©) (3) nonprofit organization. All donations are tax deductible in full or in part.
Privacy Policy | State Disclosure
© 1991-2022 World Help
We are proud to be reviewed and held accountable by these independent third-party organizations.
ЕГЭ по английскому языку( устная часть)
Курс повышения квалификации
Особенности подготовки к сдаче ЕГЭ по английскому языку в условиях реализации ФГОС СОО
Курс повышения квалификации
Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС
Курс повышения квалификации
Особенности методической работы в онлайн-образовании
«Домашнее обучение. Лайфхаки для родителей»
Учебные задания в аспекте функциональной грамотности школьников в новом учебном году
Открытая сессия для педагогов и родителей
Описание презентации по отдельным слайдам:
Технологии подготовки учащихся к государственной итоговой аттестации по иностранному языку
Изменения в «Устной части» ЕГЭ по английскому языку и особенности подготовки к заданиям в новом формате
Задание 41. Чтение текста вслух
Задание 41. Чтение текста вслух
Задание 42. Условный диалог-расспрос
Задание 42. Условный диалог-расспрос
Задание 42. Условный диалог-расспрос
What is the minimum age to go on this bicycle trip? / At what minimum age can people join the bicycle trip?
How long is the trip? / What is the duration of this trip?
How many people are there in the group? / What is the number of people in the group?
Do you offer any accommodation for the night? / What accommodation do you offer for the night?
Задание 3. Интервью
Кодификатор: Предметное содержание речи
Задание 3. Интервью
Interviewer: What part of Russia do you live in? What’s the weather like in summer there?
Student: Personally, I live in the Astrakhan region. It’s located in the South near the Caspian sea. In summer the weather is rather hot in our region. It seldom rains, so it’s very dry and sunny.
Interviewer: What else would you like our listeners to know about your region?
Student: Well, there are a lot of beautiful places in our region. In Astrakhan people can visit the Kremlin. It was built in the 16th century. People also come in our region for fishing.
Interviewer: What can you tell us about your family?
Student: As for my family, it’s not large. I have mother, farther and my younger sister. We spend a lot of time together. Every summer we go to the sea all together.
Interviewer: How did you spend your summer holidays when you were a kid?
Student: When I was a kid, I used to spend summer holidays in the village with granny. We went to the river for swimming. My cousins came from Moscow and we played together. It was fun!
Interviewer: How would you like to spend your summer holidays in 10 years?
Student: In 10 years I would like to spend my summer holidays somewhere on the beach. I would like to travel with my family to exotic countries and to Europe.
Задание 4. Обоснование выбора иллюстраций к проектной работе и выражение своего мнения по её проблематике
Задание 4. Обоснование выбора иллюстраций к проектной работе и выражение своего мнения по её проблематике
Решу ЕГЭ и Незнайка объединились
и запустили свои курсы ЕГЭ в Тик-Ток формате. Никаких скучных видео, только залипательный контент!
Демонстрационный по английскому
Раздел 1. Аудирование
Вы услышите 6 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего A—F и утверждениями, данными в списке 1—7. Используйте каждую букву, обозначающую утверждение, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.
1. I try not to miss anything in the cinema.
2. It is possible to create the cinema atmosphere without going out.
3. Movie stars are very attractive.
4. The best moving pictures are in our heads.
5. When thinking about cinema I remember an accident.
6. Stage provides me with more exciting experiences than screen.
7. It feels good to make a dream come true.
Вы услышите диалог. Определите, какие из приведённых утверждений А–G соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). Занесите номер выбранного Вами варианта ответа в таблицу. Вы услышите запись дважды.
A. Tom and Alice used to go to the same school a few years ago.
B. Tom has no homework at school.
C. Alice thinks the Arabic language is rather fashionable.
D. Tom’s been studying French at his father’s request.
E. Alice is wondering what leisure activities Tom has.
F. Tom is planning to start writing poetry.
G. Tom takes a train to visit his parents on holidays.
В заданиях 3—9 обведите цифру 1, 2 или 3, соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись дважды.
Sarah’s love for animals started when she …
1. first went to Africa.
2. became a college student.
3. was a young girl.
At her first job Sarah wanted to make money for her …
1. documentary film.
3. future education.
When Sarah first tried to study monkeys, she …
1. befriended many animals.
2. became well-known.
3. failed at her attempt.
Sarah went to Africa for the second time together with …
2. an African scientist.
3. her colleague.
The monkeys learned to trust Sarah because she …
1. played games with them.
2. fed them for a long time.
3. tried to copy their behaviour.
It took Sarah two years to …
1. be accepted into a group of monkeys.
2. establish a camp on the shore.
3. study the basics of monkeys’ behaviour.
Sarah considers her African years as the best time of her life because she …
1. was able to join the world of animals.
2. learned to climb trees naturally.
3. had a lot of fun there.
Раздел 2. Чтение
1. For information and urgent help
2. World without buttons
3. To monitor and treat the disease
4. A built-in charger
5. Key under your skin
6. Big brother is watching you
7. Disadvantages of tech
8. Phone always on you
A. Sure, we’re virtually connected to our phones 24/7 now, but what if we could be literally plugged in to our phones? That’s already starting to happen. Last year, for instance, artist Anthony Antonellis had a chip put in his arm that could store and transfer data to his handheld smartphone. And researchers are already experimenting with sensors that turn human bone into living speakers.
B. In the future patients will be able to use implantable technologies to diagnose and even treat diseases. Scientists in London are developing swallowable capsule-sized chip that will control fat levels in obese patients and generate genetic material that makes them feel “full”. It has potential as an alternative to surgery to handle obesity. Also it can monitor blood-sugar levels for diabetics.
C. The U.S. military has programs to identify any person using face scanning device. Some people see it as a doubtless advantage: improved crime fighting, secure elections and never a lost child again. However, such technologies can hammer against social norms and raise privacy issues. And one day there might be a computer to see all, know all and control all.
D. One of the challenges for implantable tech is delivering power to devices which are inside human bodies. You can’t plug them in as you do with your phone or computer. You can’t easily take them out to replace a battery. A team in Cambridge is working on specific bio batteries that can generate power inside the body, transfer it wirelessly where needed, and then simply melt away.
E. Soon tattoos will not only make you look cool but will be able to perform useful tasks, like opening your car or entering smartphone codes with a fingerpoint. Researchers have made an implantable skin fibers thinner than a human hair. Scientists are working on the chip that can be put inside a finger through a tattoo-like process, letting you unlock things or enter codes simply by pointing.
F. The British research team is developing pills with microprocessors in them that can text to hospitals directly from inside your body. The pills can share inside info to help doctors know if you are taking your medication properly and if it is having the desired effect. Moreover, in case of emergency, it can send a signal to the computer and the ambulance will come straight away.
G. Lately touchscreens are everywhere – from computers, phones, tablets to car systems and vending machines. Even doorbells now include touch screen controls. One has to wonder: are we moving to a world of only touchscreen devices? And the answer is probably yes. We are coming to an age where every flat or even curved surface could be made a touchscreen and we can operate from it.
Установите соответствие тем 1 — 7 текстам A — F. Занесите свои ответы в соответствующее поле справа. Используйте каждую цифру только один раз. В задании одна тема лишняя.
1. that are displayed during the nesting season
2. while the city has grown up around them
3. and admire the changing leaves as autumn arrives
4. where they are not allowed or should be kept on a lead
5. who are tired of the noise, crowds and excitement of sightseeing
6. who does not know the route to the place of destination
7. that take cyclists away from traffic
London has a well-deserved reputation as one of the greenest cities in Europe, with a huge number of open spaces across the center of the city. Tourists A_______________________ can always relax in a lovely, quiet London park.
The Royal Parks, such as St James’s, Green Park, the Regent’s Park, Hyde Park, Richmond, Greenwich, Bushy Park and Kensington Gardens, are beautifully maintained and popular with locals and visitors alike. Many are former hunting estates of English monarchs, preserved as open space B_______________________. They are ideal places to relax and sunbathe in summer, enjoy gorgeous flower beds in spring C_______________________.
The Royal Parks provide fantastic green routes in London D_______________________ and through some of the most attractive areas of the capital. Picnics in the parks are also a popular activity especially during the busy summer months.
Dogs are welcome in all the Royal Parks, although there are some places E_______________________. These are clearly indicated within each park and are usually ecologically sensitive sites, children’s play areas, restaurants, cafes and some sports areas. Ground nesting birds are particularly sensitive to disturbance by dogs and people. So it is necessary to observe the warning signs F_______________________. In Bushy Park and Richmond Park dogs should be kept away from the deer. The Royal Parks are for everyone to enjoy.
Прочитайте текст и выполните задания 12—18, обводя цифру 1, 2, 3 или 4, соответствующую номеру выбранного вами варианта ответа.
Driverless cars are expected to be rolling into the streets within the next 20 years. In fact, they’ve legally been on the roads for the past years, approved for testing purposes. It is predicted that driverless vehicles will be commercially available at a high cost within 7 years, but it may take another 8 years for prices to drop enough to spur mass consumption.
Today, the discussions focus primarily on the shifting of accident liability to manufacturers and all the goodness that comes along with reducing accidents. A truly driverless road would not be accident-free as there would still be a number of accidents caused by mechanical or computer errors, weather conditions, pedestrians and sheer random chance. But it would make the now-routine loss of life on the roads far rarer.
The concept of a “driver” will be replaced with that of an “operator”, who simply programs the vehicle’s GPS to arrive at the desired destination and pushes the “Start” button to begin the trip. Since judgment will no longer be required of the operator, they won’t need a driver’s license. Theoretically, a 10-year-old child could independently take the car to school in the morning.
Computer-operated cars will eventually reshape the car design as things like windshields will become less necessary. Drivers will be able to sit wherever they’d like in their cars. There will be no need for gas and brake pedals as speed will be automatically controlled by the computer. The steering wheel and the turn signal arm can also be eliminated once the public gets used to reliability of these vehicles. Each passenger will have a personal video display informing about a current location, the distance to your destination, speed and personal entertainment selections. The concept of ‘distracted driving’ will disappear as there will be no reason to pay attention to where you are going.
Vehicle owners will no longer buy collision insurance since manufacturers will be solely responsible for damage. Owners will only need theft insurance and coverage for hail, falling objects or floods. To take this one step further, personal vehicle ownership may dramatically diminish. Car dealers will have lots full of vehicles for hire on a daily or hourly basis instead of vehicles for sale. When you need a car, you’ll summon one using your mobile phone. The closest unmanned vehicle will be dispatched to your home to take you where you need to go. When done, you’ll simply push the button for the unmanned vehicle to drive itself back to the rental lot.
The social and cultural impact of driverless cars could cause far more upheaval than any of us could imagine. Perhaps, it would be even greater than the impact the Internet had on commerce and communication. Obviously, the picture being painted is the one that assumes total adoption, which is far from realistic.
You will always have transitional delays caused by the lack of free cars, the longevity of today’s vehicles and cultural resistance.
This resembles the historical factors that affected the transition from horse to the automobile. At the moment, the driverless car seems like a novelty. However, it will open up new prospects. The prospect of flying cars may soon become a reality. With computer-controlled vehicles that strictly follow traffic rules, threedimensional roads become far less scary and more a matter of simply solving the technological challenge.
Where we’re going, we may not need roads at all.