What your attitude to the internet is

What your attitude to the internet is

What your attitude to the internet is

What your attitude to the internet is. Смотреть фото What your attitude to the internet is. Смотреть картинку What your attitude to the internet is. Картинка про What your attitude to the internet is. Фото What your attitude to the internet is

Nowadays in the era of globalization the Internet plays a big role in humans, lives. The teenagers, attitude to the network is actively discussed nowadays. Some people claim that the Internet badly affects on teenagers minds, while others have the opposite position. In this essay I will try to look upon this issue.

Personally I belong to the second group said that there is nothing terrible in the using the Internet by teenagers.

To begin with, the Internet is the colossal discovery of the humanity, which opened the access to the knowledge and the resources from the whole world. Thank to this opportunity teenagers can pay more attention on the self-education and be more briefed. The second argument is that the Internet offers a communication using social networks. I mean in this way the teenagers become more social and open-minded. Moreover they can have friends from the other countries, that helps to destroy the language and the cultural barriers.

Many people believe that the network has a negative effect on the teenagers. They mention that surfing the Internet can turn into addiction. Поступаете в 2019 году? Наша команда поможет с экономить Ваше время и нервы: подберем направления и вузы (по Вашим предпочтениям и рекомендациям экспертов);оформим заявления (Вам останется только подписать);подадим заявления в вузы России (онлайн, электронной почтой, курьером);мониторим конкурсные списки (автоматизируем отслеживание и анализ Ваших позиций);подскажем когда и куда подать оригинал (оценим шансы и определим оптимальный вариант).Доверьте рутину профессионалам – подробнее.

This addition leads to the wasting teenagers time and to the other addition called gaming.

I can not agree with such opinion because these problems exist not due to the Internet but due to humans features. Everything can be used both with a benefit and a harm, the method of the using depends only from the character of the teenager.

Despite the fact that many people think that the Internet is harmful for teenagers, I am convinced that there are a lot of advantages in using it by the teenagers.

Урок английского языка «What is the Internet?»

What your attitude to the internet is. Смотреть фото What your attitude to the internet is. Смотреть картинку What your attitude to the internet is. Картинка про What your attitude to the internet is. Фото What your attitude to the internet is

Рубрика: Методика преподавания учебных дисциплин

Дата публикации: 07.03.2018

Статья просмотрена: 330 раз

Библиографическое описание:

Исакова, О. М. Урок английского языка «What is the Internet?» / О. М. Исакова, А. Н. Бутусова. — Текст : непосредственный // Школьная педагогика. — 2018. — № 1 (11). — С. 8-11. — URL: https://moluch.ru/th/2/archive/82/2860/ (дата обращения: 17.08.2022).

Технологическая карта урока

Класс: 8

Темаурока: «What is the Internet»

Цель: отработка умений составлять монологическое высказывания по теме

Тип урока: урок отработки навыков

Планируемые результаты

Предметные:

Формирование и совершенствование иноязычной компетенции

Личностные:

воспитание умения различать полезное и бесполезное времяпровождение и стремление полезно и рационально использовать время,

—формирование потребности в здоровом образе жизни,

—формирование навыков коллективной работы,

—формирование умения работать в группе, взаимопомощь.

Метапредметные:

Регулятивные: — определение и формулирование темы урока,

—соотносить свои действия в соответствие с поставленной задачей,

—оценивать правильность выполнения учебной задачи, собственные возможности её решения.

Познавательные: — формирование коммуникативной компетенции в общении и сотрудниками со сверстниками,

— умение осознанно использовать речевые средства для решения коммуникативной задачи.

Задачи урока.

Образовательные:

способствовать формированию умения составлять монологическое высказывание.

Развивающие:

развивать навыки чтения с поиском необходимой информации,

—развивать навыки устного высказывания,

— развивать способности выделять, соотносить и обобщать полученную информацию.

Воспитательные:

развивать умение работать индивидуально, в группе,

—формировать личностные качества учащихся, необходимые во взаимоотношениях с одноклассниками — проявление доброжелательности, взаимопонимания, взаимопомощи, терпения,

Ресурсы:

Английский язык: учебник для 8 класса общеобразовательных учреждений [текст]: М. З. Биболетова, Н. Н. Трубанёва –Обнинск: титул, 2014.

Формы работы: индивидуальная. фронтальная, групповая.

Формы контроля: групповой

Домашнее задание: подготовить сообщение по теме «Интернет»

Ход урока

Этап урока, время

Деятельность учителя

Примерная речь учителя

Деятельность обучающихся

1. Огранизационно- мотивационный (2 мин)

Учитель старается снять напряжение. Побуждает учащихся настроиться на урок.

Good morning! Sit down, please. I’m glad to see you! How are you? Are you ready for the lesson?

Which media is the most popular in our every day life?

Give your reasons, please.

Why the Internet getting more and more popular with people of different ag?

Учащиеся приветствуют учителя и отвечают на поставленные вопросы.

2.Актуализация знаний. (3 мин)

Настраивает учащихся вспомнить ранее изученную лексику для построений высказываний и описать картинку на стр.75

Which media is the most popular in our every day life?

Give your reasons, please.

Why the Internet getting more and more popular with people of different ag?

In what ways could your everyday life be improved with the help of the Internet&

Учащиеся отвечают на поставленные вопросы и приводят аргументы, используя ранее изученную лексику по теме «Средства массовой информации».

3.Постановка учебной задачи (3 мин)

Интересуется у учащихся понятна ли им тема урока, Организует работу с новой лексикой.

What are we going to speak about?

At first, let’s learn new words and the phrases. Open your books page 75, exercise 51, please. Your task is to translate the phrases and create your own sentences.

Учащиеся сами озвучивают тему урока, переводят фразы и составляют предложения

4. Работа стекстом. (20 мин)

Учитель предлагает открыть учебник и выполнить ряд заданий по текстам.

Open your books page 76, please. I give you two minutes, read the texts and match the texts and headlines, please.

The next task is to find out the English equivalents of the following word combinations:

—находиться на связи,

—бродить по интернету,

—с другой стороны,

Let’s work in groups. Divide into four groups, please.

Each group should read the texts. The first and the second groups write down the advantages of the Internet and the third and the fourth write down the disadvantages of the Internet.

Учащиеся открывают учебники на стр. 76 и читают про себя тексты подбирая заголовок каждому тексту.

Учащиеся находят в текстах данные словосочетания.

Учащиеся делятся на группы, каждая группа внимательно читает один из предложенных текстов и выписывает преимущества и недостатки интернета.

5. Развитие навыков монологической рeчи(10-мин)

Учитель предлагает заполнить таблицу на доске и высказать своё мнение об интернете.

Are you ready? Come to the board and fill in the tab, please.

Well, our tab is ready.

Is any volunteer to talk about the Internet?

What is the Internet?

What are the advantages and disadvantages of it?

What is your attitude to the Internet?

Представители каждой группы выходят к доске, заполняют таблицу и строят высказывания по данной теме.

6.Рефлексия (4 мин)

Спрашивает, понравился ли урок. Что нового они узнали.

Какие новы слова и фразы узнали.

Well, we studied information about the Internet. Did you like the lesson? What new words and word combination have you learnt?

Высказываются об уроке

7. Оценивание идомашнее задание (3 мин)

Учитель оценивает работу учащихся и объявляет домашнее задание.

Thank you for our lesson.

Please, prepare a 2

minute talk about the Internet using our tab at home.

See you next lesson.

– умение правильно переводить с английского языка на русский язык,

– правильное построение предложения в английском языке,

– правильное использование видо-временных форм глагол,

– использование новой лексики и словосочетаний.

– быстро и правильно подобраны заглавия к текстам, найдены все заданные фразы на английском языке,

– правильно подобраны 3 из 4 заглавий, найдено 7 из 10 словосочетаний,

– правильно подобраны 2 из 4 заглавий, найдено 3 из 10 словосочетаний,

– не было правильно выбрано ни одного заглавия и не найдены фразы.

содержание соответствует таблице,

– использование речевых клише: (On the one hand, on the other hand, first, second, then, I think, as for me.)

– использование новой лексики по теме «Интернет», «Средства массовой информации».

– правильное использование прилагательных, степеней сравнения прилагательных.

– правильное использование видо-временных форм глагола

Похожие статьи

К вопросу об использовании технологий Web 2.0 в обучении.

иностранный язык, презентация, мультимедийная презентация, учащийся, учебный материал, урок, познавательный аспект, монологическое высказывание

Использование аутентичных видеоматериалов при обучении. иностранный язык, монологическая речь, видеоматериал.

Текст как основа обучения подготовленному монологическому.

иностранный язык, блог, монологическая речь, монологическое высказывание, процесс обучения, учебный материал, образовательный процесс

Обучение монологической речи студентов-бакалавров первого. русский язык, монологическая речь, студент, устная речь.

Особенности оценивания знаний по иностранному языку.

запрашивать и сообщать необходимую информацию; аргументировать свою точку зрения

Выделяют следующие критерии оценивания устных заданий: решение коммуникативной задачи, под которой понимается

Использование аутентичных видеоматериалов при обучении.

иностранный язык, блог, монологическая речь, монологическое высказывание, процесс обучения, учебный материал, образовательный процесс

Обучение монологической речи студентов-бакалавров первого. русский язык, монологическая речь, студент, устная речь.

Разноуровневые задания как средство оценивания в процессе.

Ключевые слова: разноуровневые задания, оценочные средства, обучение иностранному языку, оценивание.

Обоснуйте свой выбор. Найдите в тексте информацию о.. Составьте по тексту тестовые задания (Multiple Choice).

Критерии отбора учебных интернет-ресурсов в рамках обучения.

критическое мышление, учащийся, иностранный язык, проблема, ученик, текст, стадий вызова, английский язык, группа, информация. Развитие коммуникативно-речевых умений на основе учебных. необходимая информация.

Lesson Study: «Как через использование различных приемов. »

Для сильных учащихся практикуются задания, способствующие формированию. русский язык, III, учащийся, задание, урок, слово, ученик, ребенок, группа, класс.

Система оценивания предметных, метапредметных и личностных.

эвристическое задание, задание, обучающийся, эвристическое обучение, задача, учебное занятие, русский язык, повышение мотивации, образовательный продукт, внеурочное занятие.

Использование языка-посредника в обучении русскому языку.

Разные методики обучения иностранным языкам по-разному трактуют использование родного языка учащихся / языка-посредника в учебном процессе

Перевод на русский язык этой английской фразы в аудитории не произносится, но, услышав её, студент успокаивается).

Говорение. Задание 3. Task 3. You are going to give a talk about the Internet (Сочинения ЕГЭ английский язык)

What your attitude to the internet is. Смотреть фото What your attitude to the internet is. Смотреть картинку What your attitude to the internet is. Картинка про What your attitude to the internet is. Фото What your attitude to the internet is

I’d like to start by saying that the Internet is, without doubt, a great achievement of mankind because it can be used in different situations and makes our life brighter, easier and more interesting. People use the Internet in order to get new information, read the news and weather forecasts, watch films, communicate with friends, work and so on.

The Internet is especially useful for students as it offers a lot of educational opportunities. For example, on the Internet, it is possible to find almost any book, article or other sources of information that you might need. Then, if you fail to find such sources, you can find people instead who know the topic well and ask them for help. You can also attend various webinars and study any subject that you are interested in. Last but not least, the Internet is a perfect place for language learners because it provides you with everything that is necessary to improve your language skills: reading materials, videos to watch, podcasts to listen to, special sites about pronunciation, vocabulary and grammar, forums for communication with native speakers, etc.

On the other hand, the Internet can sometimes be a threat.

It usually happens when you don’t know how to use it safely. In the worst-case scenario, you can lose your personal data, social network accounts, money and even get involved in some crimes against your will. So, it is important to be careful when using the Internet.

In conclusion, I can say that the Internet has both advantages and disadvantages, and if you know how to use it, you can turn it into a powerful tool for education and entertainment.

To begin with, people use the Internet for different purposes. For example, with the help of the Internet people can work from home, communicate with family members and friends, learn foreign languages, read books, watch movies, etc.

As for those who want to raise the level of their education, the Internet gives them practically unlimited opportunities. Online libraries, educational portals with lots of helpful resources and links, YouTube channels, various forums and webinar platforms – this is just a small part of what the Internet has to offer. In case you know how to make the most of it, you can turn the Internet into a faithful companion on your way to knowledge and success.

Unfortunately, the Internet can be not only useful, but also harmful for users. Negative things usually happen when people use the Internet unwisely and without thinking about the consequences of their actions. In case you don’t understand how the Internet works, sooner or later you can end up losing your money, personal data or accounts on different sites. One more threat is Internet addiction: some people get so much interested in the Internet that they stop taking part in real life.

So, nowadays the Internet is an important part of our life, and it depends on a particular person whether this network will bring them good or bad results.

Внимание!
Если Вы заметили ошибку или опечатку, выделите текст и нажмите Ctrl+Enter.
Тем самым окажете неоценимую пользу проекту и другим читателям.

Урок английского языка на тему «Интернет и его роль в жизни людей»

Презентация к уроку

Форма урока: Урок обобщение и систематизации знаний и умений.

Цель урока: создать условия для развития коммуникативных умений и навыков по теме с использованием технологии развития критического мышления.

-) умение адекватно самостоятельно оценивать правильность выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение;

-) формировать познавательные интересы за рамками урока и расширять представления обучаемых о роли Интернета в жизни людей;

-) умение работать с текстом и таблицей, с различными источниками информации;

-) произвольное и осознанное построение речевого высказывания на иностранном языке;

формировать познавательные интересы за рамками урока и расширять представления обучаемых о роли Интернета в жизни людей.

-) умение организовывать и планировать учебное сотрудничество с преподавателем и сверстниками, определять цели и функции участников;

-) умение адекватно использовать речевые средства (иностранного языка) для решения коммуникативных задач (рассказ о роли интернета в жизни людей, его плюсах и минусах, высказывание своего мнения);

-) умение понимать причины успеха/ неуспеха учебной деятельности;

-) развитие учебно-познавательного интереса.

Знать: необходимую для рассказа об интернете тематическую лексику; распознавать и употреблять новые ЛЕ

Уметь: рассказывать о плюсах и минусах интернета, с использованием информации из различных источников, изученного лексико-грамматического материала и с опорой на образец и высказывать свое мнение о проблеме, употреблять в речи, ранее изученные грамматические структуры

Приложение 1. Презентация к уроку

I. Вводная часть урока

Приветствие. Постановка задач урока.

T: Good morning, students! I’m glad to see you. Take your seats, please.

T: Yesterday I got a flame by e-mail and came across (встретить, натолкнуться) a very important problem. Look at some slides of the presentation and try to define the problem of our lesson.

Слайд 1 Слайд 2

T: What is the problem of our lesson?

T: Look at slide 3 of the presentation and say what tasks we are going to do at the lesson.

(You are right. It’s OK. All right. May be. It’s your opinion.)

(Учащиеся просматривают слайды презентации и определяют тему, проблему и ход урока, опираясь на слайд 3 презентации, содержащий ключевые слова: to revise (исправлять, проверять), to learn, to read, to discuss, to listen, to do tasks, to write an essay)

T: You are right. The topic of our discussion is “The Internet in Our Life”. We are going to read and discuss the texts about the Internet and prepare to write an essay or an article on the topic. And to our aim we’ll return later. I want you to be brave. Speak out! (Высказывать, говорить громче) I hope you’ll enjoy the lesson!

II. Стадия “Вызов”.

T: At first I want you to work with the words. Look at slide № 4 and answer what words you expect to use in our future work. Make the sentences with these words. (Учащиеся выполняют задание на слайде 4: читают слова и строят предположение, какие из них они встретят в дальнейшей работе на слайде, затем придумывают предложения с этими словами.) (Составляем список известной информации.)

T: OK, Look at slide № 5 and work with the table “Know – Want – Have learnt”:

Think of what you know about the Internet and fill in the first column of the table.

Слайд 5 Таблица “Знаю – Хочу знать – Узнал”

(Учащиеся работают с таблицей “З-Х-У” “Знаю – Хочу знать – Узнал”: самостоятельно заполняют первый столбик таблицы. Добавляем информацию на доску.)

T: Now I want you to talk about the Internet using the table of “thick” and “thin” questions. Work in pairs and then ask these questions each other.

(Обучаемые беседуют об Интернете и его роли в жизни людей, опираясь на таблицу “толстых” и “тонких” вопросов. Задают и фиксируют в письменном виде вопросы, на которые они хотели бы получить ответы. А затем устно спрашивают друг друга о проблемах интернета).

Слайд 6 Таблица толстых и тонких вопросов.

T: Think of what you want to know and fill in the second column of the table.

(По мере работы с текстом учащиеся заполняют колонку “ Хочу знать ” таблицы информацией об Интернете.)

III. Стадия осмысления.

T: You will listen to a text about the Internet and its role in our life. Then do some tasks. We are split into two groups. The first group fills in the gaps. The second group puts correctly jumbled words. Don’t remember to fill in the third column of the table “Know – Want – Learnt”. Let’s listen two times.

(Учащиеся прослушивают текст о роли Интернета в нашей жизни, затем они выполняют задания и заполняют колонку “Узнал” таблицы).

Task 1. LISTENING GAP FILL

I think the Internet is the greatest _______________________. Think how it has changed the world. So much information is out there. _______________________ changed my life. I can chat with friends, download music, buy books and _______________________ I need for my homework. It took days or _______________________ any of these things before the Internet. I spend hours every day online. I think I _______________________ too long. I’m sure _______________________ computer screen all day isn’t good for my eyes. I think it’s also _______________________. I need to exercise a little more. The only thing I don’t like about the Internet _______________________ be dangerous. I don’t really _______________________ personal information online, especially on _______________________ sites like Facebook.

Task 2. UNJUMBLE THE WORDS

I think the Internet the ever greatest is invention. Think how it has changed the world. So much information is out there. life my changed totally has It. I can chat with friends, download music, buy books and get all the info I need for my homework. took It any do to weeks or days of these things before the Internet. I spend hours every day online. I long too little a spend I think. I’m sure a screen day at computer all staring isn’t good for my eyes. I think it’s also making me fat. I need to exercise a little more. The only thing don’t I Internet the about like is that it can be dangerous. I my putting like really don’t personal information online, especially on like networking Facebook sites social.

T: Let’s check your task. Compare with the tapescript.

THE TAPESCRIPT

I think the Internet is the greatest invention ever. Think how it has changed the world. So much information is out there. It has totally changed my life. I can chat with friends, download music, buy books and get all the info I need for my homework. It took days or weeks to do any of these things before the Internet. I spend hours every day online. I think I spend a little too long. I’m sure staring at a computer screen all day isn’t good is that it can be dangerous. I don’t really like putting my personal information online, especially on social networking sites like Facebook.

T: Now. Say me, please; what is aim of our lesson?

T: Read the text. While working with the text fill in column 3 of the table.

T: When you are sitting at the computer a lot, your eyes get tired. In order to be healthy we must make a pause in time. Look at the screen and do exercises for your eyes. Your eyes should follow the eyes of boy. Enjoy music.

Save your eyes. You needn’t use the Internet too much, because it hurts your eyes.

Close your eyes tight. (4 sec)

Open your eyes widely. (4 sec) 5-6 times

Follow the eyes of boy.

Internet and Modern Life

The Internet is a part of our ordinary life. Everybody knows that the Internet is a global computer network, which embraces hundreds of millions of users all over the world and helps us to communicate with each other in our ordinary life.

The history of Internet began in the United States in 1969. It was a military experiment, designed to help to survive during a nuclear war.

In many countries the Internet could provide businessmen with its own reliable system of telecommunications. The commercial use of the network is constantly increasing. Now you can work through the Internet, gambling and playing through the net.

However, there are some problems. The most important problem is security. When you send an e-mail, your message can travel through many different networks and computers.

There is no effective control in the Internet, because a huge amount of information circulating through the net.

Thieves and hackers may gain access to personal information. Additionally there is an endless amount of violent and sexually explicit sites.

Besides that anyone who surfs the Internet for long periods is clinically ill and needs medical treatment.

Thus there are some pros and cons. But no doubt the Internet is a great achievement of mankind.

IV. Стадия рефлексии. Then make up a few sentences on the topic of our lesson. Приём “Кластер”

(Учащиеся совместно с учителем составляют общий кластер на доске: отвечают на вопросы учителя, опираясь на таблицу “З-Х-У” и таблицу “толстых” и “тонких” вопросов, и заполняют ячейки схемы по теме).

T: Your time is up. Let’s work together. Answer my questions and fill the cluster.

T: Compare with the benchmark.

T: We have been very active today and have done lots of work. Can we use this cluster and speak about the Internet? Divide into two groups. Your task is to speak about its positive (one group) and negative (the other group) points.

(Осмысление полученных знаний. Учащиеся работают в двух группах: опираясь на составленный кластер, одна группа раскрывает положительные стороны Интернета, а вторая рассказывает о его отрицательном влиянии на людей. Аргументируя собственную позицию с помощью слайда презентации, сравнить групповые кластеры с эталоном. Один из группы объясняет кластер.)

T: In conclusion we should first sum up the topic and then express our own opinion. Which of the opinions is close to your own? Use the on slide 18 of the presentation.

(Опираясь на фразы слайда 7, аргументируют собственную позицию).

V. Заключительная часть урока.

T: I’d like to thank you for your work. At the beginning of the lesson you put the tasks for yourself. Have you achieved these tasks? Fill in this table please and see what marks you have today.

T: What do you think of our lesson and your work?

(Учащиеся подводят итоги урока, оценивают свою работу на уроке, высказывают своё мнение о достижении цели урока и заполняют таблицу “рейтинговая ведомость студента”).

VI. Домашнее задание.

(Учащиеся записывают домашнее задание)

T: Express their attitude to the lesson using emoticons

T: Goodbye for now! See you again!

Some people think that the Internet is a bad influence on teenagers. However, some people disagree. What is your opinion? (Сочинения ЕГЭ английский язык)

Nowadays in the era of globalization the Internet plays a big role in humans, lives. The teenagers, attitude to the network is actively discussed nowadays. Some people claim that the Internet badly affects on teenagers minds, while others have the opposite position. In this essay I will try to look upon this issue.

Personally I belong to the second group said that there is nothing terrible in the using the Internet by teenagers.

To begin with, the Internet is the colossal discovery of the humanity, which opened the access to the knowledge and the resources from the whole world. Thank to this opportunity teenagers can pay more attention on the self-education and be more briefed. The second argument is that the Internet offers a communication using social networks. I mean in this way the teenagers become more social and open-minded. Moreover they can have friends from the other countries, that helps to destroy the language and the cultural barriers.

Many people believe that the network has a negative effect on the teenagers. They mention that surfing the Internet can turn into addiction. This addition leads to the wasting teenagers time and to the other addition called gaming.

I can not agree with such opinion because these problems exist not due to the Internet but due to humans features. Everything can be used both with a benefit and a harm, the method of the using depends only from the character of the teenager.

Despite the fact that many people think that the Internet is harmful for teenagers, I am convinced that there are a lot of advantages in using it by the teenagers.

Внимание!
Если Вы заметили ошибку или опечатку, выделите текст и нажмите Ctrl+Enter.
Тем самым окажете неоценимую пользу проекту и другим читателям.

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *