What your father do he is a doctor
What your father do he is a doctor
Complete the questions in the conversation. A: Who do you live with?
B: I live with my parents.
A: What ______ your father _____?
B: He’s retired. My mother’s a doctor.
B: In Bristol. She world in a hospital there.
A: _____ your mother _____ her job?
B: Yes, she loves it. She doesn’t want to retire!
A: What _____ your father _____ during the day?
B: He works in the garden, and he cooks in the evening.
A: _____ a good cook?
B: Yes, fantastic. He makes very good curries.
A: _____ he also _____ housework?
B: Yes, he does. I help too.
B: I make breakfast and I clean the bathrooms.
A: Who do you live with?\n
B: I live with my parents.\n
A: What does your father do?\n
B: He’s retired. My mother’s a doctor.\n
A: Where she works?\n
B: In Bristol. She world in a hospital there.\n
A: Did your mother loves her job?\n
B: Yes, she loves it. She doesn’t want to retire!\n
A: What does your father do during the day?\n
B: He works in the garden, and he cooks in the evening.\n
A: Is he a good cook?\n
B: Yes, fantastic. He makes very good curries.\n
A: Does he also do housework?\n
B: Yes, he does. I help too.\n
A: What do yo do?\n
B: I make breakfast and I clean the bathrooms.\u200b
La verdad no s\u00e9 si qued\u00f3 bien, espero que s\u00ed. «>]» data-testid=»answer_box_list»>
Respuesta:
A: Who do you live with?
B: I live with my parents.
A: What does your father do?
B: He’s retired. My mother’s a doctor.
A: Where she works?
B: In Bristol. She world in a hospital there.
A: Did your mother loves her job?
B: Yes, she loves it. She doesn’t want to retire!
A: What does your father do during the day?
B: He works in the garden, and he cooks in the evening.
A: Is he a good cook?
B: Yes, fantastic. He makes very good curries.
A: Does he also do housework?
B: Yes, he does. I help too.
A: What do yo do?
B: I make breakfast and I clean the bathrooms.
La verdad no sé si quedó bien, espero que sí.
Урок английского языка «What does your father do?»
Описание разработки
Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Профессии», выработка ЗУН в области устной и письменной речи по теме.
Задачи урока:
актуализация знаний, умений, навыков, приобретенных ранее, формирование и развитие речевых компетенций;
формирование грамматических навыков употребления форм глагола в Present Simple, построения утвердительных, вопросительных предложений в настоящем простом времени на основе лексики по заданной теме;
способствовать формированию навыков монологической и диалогической речи по теме урока;
отработка фонетических навыков;
формирование орфографических навыков.
развивать внимание, память, логическое мышление, языковую догадку;
развитие коммуникативной компетенции учащихся.
прививать любовь и интерес к иностранному языку;
воспитывать умение работать в парах, самостоятельно;
воспитывать уважительное отношение к различным видам профессиональной деятельности.
Тип урока: урок комплексного применения ЗУН учащихся.
Оборудование: мультимедиапрезентация по теме урока, аудиозапись из серии «Песни для детей на английском языке» (диск “People and places”), тематические карточки иллюстративная наглядность
PROSEDURE OF THE LESSON
I. Org. moment
Teacher: Good morning, boys and girls! Glad to see you.
Good morning, good morning, good morning to you,
Good morning, good morning I`m glad to see too.
Teacher: Today we have an unusual lesson; we have guests at our lesson. Let”s show how we can speak English. I want you to be active at our lesson. Answer my questions please
1. What season is it?
2. What are winter months?
3. What date is it?
I I. Warming up. Let”s train our tongue
Name the sounds
1. [b] [p] [d] [t] [r ][w> [h] [k] ]v>
2. Гномики [ai] [ie] [ue] [oi]
What is your name?
My name is Mr. Proctor
II. Teacher: Сегодня вы познакомитесь с различными профессиями, научитесь говорить о профессиях своих родителей, будете отвечать на вопросы и составлять диалог.
1. Look at the board Listen and repeat
a dentist a teacher a driver
a doctor a bank manager a musician
a housewife a secretary an ambassador
a lawyer a an operator
2. Phonetic work
3. T—Class What does he (she )do?
He (she) is a dentist.
Ex4 Match the words and the pictures
Весь материал – смотрите документ.
Содержимое разработки
Theme : What does your father do?
Цель урока: систематизировать знания учащихся по теме «Профессии», выработка ЗУН в области устной и письменной речи по теме.
актуализация знаний, умений, навыков, приобретенных ранее, формирование и развитие речевых компетенций;
формирование грамматических навыков употребления форм глагола в Present Simple,построения утвердительных, вопросительных предложений в настоящем простом времени на основе лексики по заданной теме;
способствовать формированию навыков монологической и диалогической речи по теме урока;
отработка фонетических навыков;
формирование орфографических навыков.
развивать внимание, память, логическое мышление, языковую догадку;
развитие коммуникативной компетенции учащихся.
прививать любовь и интерес к иностранному языку;
воспитывать умение работать в парах, самостоятельно;
воспитывать уважительное отношение к различным видам профессиональной деятельности.
Тип урока: урок комплексного применения ЗУН учащихся.
Оборудование: мультимедиапрезентация по теме урока, аудиозапись из серии «Песни для детей на английском языке» (диск “People and places”), тематические карточки иллюстративная наглядность
PROSEDURE OF THE LESSON
Teacher: Good morning, boys and girls! Glad to see you.
Good morning, good morning, good morning to you,
Good morning, good morning I`m glad to see too.
Teacher: Today we have an unusual lesson; we have guests at our lesson. Let”s show how we can speak English.I want you to be active at our lesson. Answer my questions please
I I.Warming up. Let”s train our tongue
Name the sounds
3.Listen the rhyme and say what”s the theme of our lesson today.?
What is your name?
My name is Mr.Proctor
II.Teacher: Сегодня вы познакомитесь с различными профессиями, научитесь говорить о профессиях своих родителей, будете отвечать на вопросы и составлять диалог.
1.Look at the board Listen and repeat
a dentist a teacher a driver
a doctor a bank manager a musician
a housewife a secretary an ambassador
a lawyer a an operator
3.T—Class What does he (she )do?
He (she) is a dentist.
III.Проверка знаний уч-ся Работа с учебником
Ex4 Match the words and the pictures
IV.Reading the dialogue « Colin is at Omar”s flat» Ex.2
Проверка понимания Questions: What does Omar’s father do?
What does Omar’s mother do?
What does Omar’s uncle do?
What does Omar’s sister do?
V Let’s speak about your parents
T-Class What does your father do?(mother; brother. Aunt; sister)
P—P— What does your mother do?
— She is a housewife
VI. Work with cards (Monologue) This is Mark
He is from America
He is a musician
VII Game. «A magic box» В этой коробке находятся предметы, связанные с той или иной профессией и может быть выбранный вами предмет предскажет вам вашу будущую профессию.
VIII. Word search Find the words
IX.The conclusion stage of the lesson
– Ребята, о чем мы с вами говорили сегодня на уроке? – О профессиях.
– Yes, today we have spoken about different professions. To be a doctor or a teacher depends on you. You should choose your profession wisely. От вас, ребята, зависит, кем вы станете. Учитесь хорошо и выбирайте профессию по душе. Ведь нашей стране нужны хорошие специалисты своего дела. Удачи вам в вашем выборе! Good luck!
Рефлексия Прикрепите свои звездочки к тому рисунку который вам понравился.А теперь посмотрим кто у нас отправится к дальним звездам,полетит на самолете или отправится в
путешествие на такси.
– Now children open your notebooks and put down your homework, please (ex. 12p. 84). Thank you very much for your work at the lesson. Come to me please to get your marks. The lesson is over.