The ball of the dog the skateboard of that man
The ball of the dog the skateboard of that man
1. Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж. 1. The ball of the dog. 2. The skateb
Ответ:
1. are you, starts
2. am thinking, don’t think
3. are you, is always taking (в случае, если выражаем раздражение)
4. looks, is studying
5. are you leaving, leaves
Объяснение:
Ответ:
Основные принципы сварки
Металлургия соединения металлов важна для функциональных возможностей соединения. Дуговой сварной шов иллюстрирует все основные характеристики соединения. В результате прохождения сварочной дуги образуются три зоны: (1) сварочный металл или зона плавления, (2) зона термического воздействия и (3) незатронутая зона.
основной металл, который расплавился. После прохождения дуги происходит быстрое охлаждение металла шва. Однопроходный сварной шов имеет литую структуру с столбчатыми зернами, простирающимися от края жидкой ванны до центра сварного шва. В многопроходном сварном шве эта литая структура может быть изменена в зависимости от конкретного металла, который сваривается.
Основной металл, прилегающий к сварному шву или зоне термического воздействия, подвергается воздействию ряда температурных циклов, и его изменение структуры непосредственно связано с пиковой температурой в любой заданной точке, временем воздействия и скоростью охлаждения. Типы основного металла слишком многочисленны, чтобы обсуждать их здесь, но они могут быть сгруппированы в три класса: 1 Материалы, не подверженные воздействию тепла сварки, 2 Материалы, закаленные структурными изменениями, 3 материалы, закаленные процессами осаждения.
Сварка создает напряжения в материалах. Эти силы индуцируются сжатием металла шва и расширением, а затем сжатием зоны термического воздействия.
1. Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж?
1. Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The ball of the dog.
2. The skateboard of that man.
3. The songs of the children.
4. The umbrella of my grandmother.
5. The room of my brother.
6. The questions of my son.
7. The wife of my friend.
8. The table of our teacher.
9. The poems of Pushkin.
10. The voice of this girl.
11. The new club of the workers.
12. The letter of Pete.
13. The car of my parents.
14. The life of this woman.
15. The handbags of these women.
16. The flat of my sister is large.
17. The children of my brother are at home.
18. The room of the boys is large.
19. The name of this girl is Jane.
20. The work of these students is interesting.
21. The computer of my son is modern.
22. He was a friend of my cousin.
1. The ball of the dog.
2. The skateboard of thatman.
= That man’s skateboard.
3. The songs of the children.
= The children’s songs.
4. The umbrella of my grandmother.
= My grandmother’s umbrella.
5. The room of my brother.
= My brother’s room.
6. The questions of my son.
= My son’s question.
7. The wife of my friend.
= My friend’s wife.
8. The table of our teacher.
= Our teacher’s table.
9. The poems of Pushkin.
10. The voice of this girl.
= This girl’s voice.
11. The new club of the workers.
= The workers’ new club.
12. The letter of Pete.
13. The car of my parents.
14. The life of this woman.
= This woman’s life.
15. The handbags of these women.
= These women’s handbags.
16. The flat of my sister is large.
= My sister’s flat is large.
17. The children of my brother are at home.
= My brother’s children are at home.
18. The room of the boys is large.
= The boys’ room is large.
19. The name of this girl is Jane.
= This girl’s name is Jane.
20. The work of these students is interesting.
= These students’ work is interesting.
21. The computer of my son is modern.
= My son’s computer is modern.
22. He was a friend of my cousin.
= He was my cousin’s friend.
Exercise 1?
14. Use the Possessive Case of the Nouns : Example : The poems of Lermontov.
1. The toy of their children.
2. The questions of my son.
3. The wife of my brother.
4. The table of our teacher.
5. The life of animals.
6. The voice of this girl.
7. The new tool of the workers.
8. The letter of Peter.
9. The car of my parents.
10 The room of my friend.
11. The handbags of these women.
12. The flat of my sister is large.
13. The children of my brother are at home.
14. The room of the boys is large.
Употребите притяжательный падеж существительных?
Употребите притяжательный падеж существительных.
Образец : The poems of Lermontov – Lermontov’s poems 1.
The toy of their children.
2. The questions of my son.
3. The wife of my brother.
4. The table of our teach¬er.
5. The life of animals.
6. The voice of this girl.
7. The new book of the pupils.
8. The letter of Peter.
9. The car of my parents.
10 The room of my friend.
11. The hand¬bags of these women.
12. The flat of my sister is large.
13. The children of my brother are at home.
14. The room of the boys is large.
Употребите притяжательный падеж существительных?
Употребите притяжательный падеж существительных.
Образец : The poems of Lermontov – Lermontov’s poems
The toy of their children.
2. The questions of my son.
3. The wife of my brother.
4. The table of our teacher.
5. The life of animals.
6. The voice of this girl.
7. The new book of the pupils.
8. The letter of Peter.
9. The car of my parents.
10 The room of my friend.
11. The handbags of these women.
12. The flat of my sister is large.
13. The children of my brother are at home.
14. The room of the boys is large.
Помогите пожалуйста?
Употребите притяжательный падеж существительных.
The handbags of these women the flat of my sister the children of my brother the room of the boys the birthday of my daughter Helen the shop of the chemist the conclusions of the experts the flat of Peter and Helen the colour of the carpet the economic policy of the government.
Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж?
Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
Переведите полученные фразы.
The room of my friend.
The wife of my brother.
The poems of Pushkin.
The car of my parents.
The children of my brother are at home.
The name of this girl is Jane.
Употребите притяжательный падеж существительных?
Употребите притяжательный падеж существительных.
1. The toy of their children.
2. The questions of my son.
3. The wife of my brother.
4. The table of our teacher.
5. The life of animals.
6. The voice of this girl.
7. The new book of the pupils.
8. The letter of Peter.
9. The car of my parents.
10. The room of my friend.
11. The handbags of these women.
12. The flat of my sister is large.
13. The children of my brother are at home.
14. The room of the boys is large.
Possessive case преобразуйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж?
Possessive case преобразуйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. the ball of th dog 2.
The skateboard of that man 3.
The songs of the children 4.
The umbrella of my grandmother 5.
The room of my friend 6.
The question of my son 7.
The wife of my brother.
Английский в притяжательный подеж 1?
Английский в притяжательный подеж 1.
The letter of Pete.
2. The work of these students.
3. The life of this woman.
4. The handbags of these women.
5. The children of my brother.
Перефразируйте следующие словосочетания, используя притяжательный падеж : The master of the house, the son of my friend, the death of Stalin, the sister of my neighbor, the room of the doctor, the boo?
Перефразируйте следующие словосочетания, используя притяжательный падеж : The master of the house, the son of my friend, the death of Stalin, the sister of my neighbor, the room of the doctor, the books of the students.
Замените существительные с предлогом “of” существительными в притяжательном падеже?
Замените существительные с предлогом “of” существительными в притяжательном падеже.
The room of my friend, the questions of my son, a meeting of students, the rays of the sun, the wife of my brother, the table of our teacher, a distance of two miles, the poems by Pushkin, the voice of this girl, the new club of the workers, the joys of life, the house of his parents, the theatres of Moscow, the letter of Pete, the children of my sister Mary, the rights of the women, the car of my parents, the life of this man, the watch of Mr.
1) we were waiting for the train on the platform. 2)we ussuslly have a breakfast at 9 o’clock. 7) lf they ho to Kyiv, they will visit many musseums. 8) l will dance if they played my favourite song 9)Go to the kitchen.
Ex 2 1. D 2. E 3. B 4. A 5. F 6. C Ex 3 2. Shorter 3. Bigger 4. Older / Elder 5. Younger 6. More comfortable.
1. Kazakhstan, Astana. 2. very big country 3. Many 4. Kazakh.
1) Great Britain / London 2) busy city 3)8 million 4) english.
1 1) If it (is not) too cold, I (not put) on my coat. 2) I (will write) the composition if you (do not disturb) me. 3) His vocabulary (will increase) greatly if he ( reads) fifty pages. 4) You (will go) to the Philarmonic much more often if you re..
1) used to go swimming 2) was dancing 3) were you laughing 4) used to drink 5) rode 6) was writing 7) was raining 8) used to play 9) Sang 10) was cleaning.
Are is are aren’t are isn’t is aren’t are isn’t is is.
1)I spend the time of my life right 2)The wall is very dense 3)The mouth of the river is its end 4)We make our way through the storm 5)We will win and get the main winning.
Перефразируйте предложения и словосочетания, употребляя притяжательный падеж?
Перефразируйте предложения и словосочетания, употребляя притяжательный падеж.
Пример : the skateboard of that man – that man’s skateboard.
1. The ball of the dog.
2. The songs of the children.
3. The room of my friend.
4. The new house of our grandparents.
5. The work of Jane.
6. The cousins of Lily and James.
7. The clubs of Kursk.
8. The new government of our country.
9. The holidays of two months.
10. The test of one hour.
My friend’s room
New ur grandparents’ house
New our country’s government
Two months’ holidays
Напишите следующие словосочетания в притяжательном падеже?
Напишите следующие словосочетания в притяжательном падеже.
1 the hat of the man 2 the leg of the boy 3 the home of the girl 4 the friend of my brother 5 the barks of the dogs 6 the cries of the children.
1. Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж?
1. Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The ball of the dog.
2. The skateboard of that man.
3. The songs of the children.
4. The umbrella of my grandmother.
5. The room of my brother.
6. The questions of my son.
7. The wife of my friend.
8. The table of our teacher.
9. The poems of Pushkin.
10. The voice of this girl.
11. The new club of the workers.
12. The letter of Pete.
13. The car of my parents.
14. The life of this woman.
15. The handbags of these women.
16. The flat of my sister is large.
17. The children of my brother are at home.
18. The room of the boys is large.
19. The name of this girl is Jane.
20. The work of these students is interesting.
21. The computer of my son is modern.
22. He was a friend of my cousin.
Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж?
Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
Переведите полученные фразы.
The room of my friend.
The wife of my brother.
The poems of Pushkin.
The car of my parents.
The children of my brother are at home.
The name of this girl is Jane.
Possessive case преобразуйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж?
Possessive case преобразуйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. the ball of th dog 2.
The skateboard of that man 3.
The songs of the children 4.
The umbrella of my grandmother 5.
The room of my friend 6.
The question of my son 7.
The wife of my brother.
Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж (Possessive Case)?
Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж (Possessive Case).
Перепишите преобразованные предложения и переведите предложения на русский язык.
1. The ball of the boy.
2. This is the chair of my grandmother.
3. The skateboard of that man.
4. He was a friend of my cousin.
5. Give me the books of these students.
6. The songs of the children.
7. The umbrella of my grandmother.
8. It was the best holiday of my parents.
1. the mother / Ann ……………………….
2. the jacket / that man …………………….
3. the top / the page ……………………….
4. the daughter / Charles ……………………….
5. the cause / the problem ……………………….
6. the newspaper / yesterday……………………… 7.
The birthday / my father ……………………….
8. the new manager / the company ……………………….
9. the economic policy / the government ………………………….
10. the car / the parents / Mike ……………………….
Перефразируйте следующие словосочетания, используя притяжательный падеж : The master of the house, the son of my friend, the death of Stalin, the sister of my neighbor, the room of the doctor, the boo?
Перефразируйте следующие словосочетания, используя притяжательный падеж : The master of the house, the son of my friend, the death of Stalin, the sister of my neighbor, the room of the doctor, the books of the students.
Употребите в притяжательном падеже, если возможно : the park of St?
Употребите в притяжательном падеже, если возможно : the park of St.
James ; in the time of a week ; the fur of the fox ; the clothes of the children ; the hats of ladies, the crown of the King ; the house of Mr and Mrs Bond ; the wedding of Jack and Jane, the favourite of the boss ; the name of the book ; the owner of the restaurant ; the beginning of the month ; the end of the year ; the decision of the government ; the success of the company ; the population of the world.
Замените существительные с предлогом “of” существительными в притяжательном падеже?
Замените существительные с предлогом “of” существительными в притяжательном падеже.
The room of my friend, the questions of my son, a meeting of students, the rays of the sun, the wife of my brother, the table of our teacher, a distance of two miles, the poems by Pushkin, the voice of this girl, the new club of the workers, the joys of life, the house of his parents, the theatres of Moscow, the letter of Pete, the children of my sister Mary, the rights of the women, the car of my parents, the life of this man, the watch of Mr.
Draw a picture of : a) the hedgehogs new house, b) Tom’s family’s new house?
Draw a picture of : a) the hedgehogs new house, b) Tom’s family’s new house.
Write the names of the room and the furniture.
1) we were waiting for the train on the platform. 2)we ussuslly have a breakfast at 9 o’clock. 7) lf they ho to Kyiv, they will visit many musseums. 8) l will dance if they played my favourite song 9)Go to the kitchen.
Ex 2 1. D 2. E 3. B 4. A 5. F 6. C Ex 3 2. Shorter 3. Bigger 4. Older / Elder 5. Younger 6. More comfortable.
1. Kazakhstan, Astana. 2. very big country 3. Many 4. Kazakh.
1) Great Britain / London 2) busy city 3)8 million 4) english.
1 1) If it (is not) too cold, I (not put) on my coat. 2) I (will write) the composition if you (do not disturb) me. 3) His vocabulary (will increase) greatly if he ( reads) fifty pages. 4) You (will go) to the Philarmonic much more often if you re..
1) used to go swimming 2) was dancing 3) were you laughing 4) used to drink 5) rode 6) was writing 7) was raining 8) used to play 9) Sang 10) was cleaning.
Are is are aren’t are isn’t is aren’t are isn’t is is.
1)I spend the time of my life right 2)The wall is very dense 3)The mouth of the river is its end 4)We make our way through the storm 5)We will win and get the main winning.
Упражнение 1. Поставь правильно притяжательный падеж.
1. The hat of the man.
2. The leg of the boy.
3. The home of the girl.
4. The stick of John.
5. The wing of the bird.
1. The hat of the man. The man’s hat.
2. The leg of the boy. The boy’s leg.
3. The home of the girl. The girl’s home.
4. The stick of John. John’s stick.
5. The wing of the bird. The bird’s wing.
Упражнение 2. Поставь правильно притяжательный падеж.
1. The homes of the boys.
2. The legs of the horses.
3. The bags of the girls.
4. The wings of the birds.
5. The voices of the pupils.
1. The homes of the boys. The boys’ homes.
2. The legs of the horses. The horses’ legs.
3. The bags of the girls. The girls’ bags.
4. The wings of the birds. The birds’ wings.
5. The voices of the pupils. The pupils’ voices.
Упражнение 3. Поставь правильно притяжательный падеж.
1. The man went to the chemist shop.
2. The name of Mrs. Smith dog was Micky.
3. Have you seen Henry new bicycle.
4. We heard the men shouts in the distance.
5.My sister friend is coming to tea.
1. The dog belonging to Henry.
2. The book possessed by William.
3. The words used by the man.
4. The words used by the men.
5. The house belonging to the lady.
1.Liz / the text book.
2.the roof / the house.
3.the rabbits / the cage.
4.our dog / a new kennel.
5.The Smith / the car.
Упражнение 6. Поставь правильно притяжательный падеж.
1.King Charles II / the portrait.
2.the title / the novel I lent you yesterday.
3.the rabbits / the cage.
4.our dog / a new kennel.
5.The Smith / the car.
Упражнение 7. Переведи на английский язык следующие сочетания слов, обращая внимание на употребление притяжательного падежа.
1. Комната моего друга.
2. Комнаты моего друга.
3. Комната моих друзей.
4. Комнаты моих друзей.
5. Сын этого инженера.
Упражнение 8. Переведи на английский язык следующие сочетания слов, обращая внимание на употребление притяжательного падежа.
1. Сыновья нашего учителя.
2. Диктант этого студента.
3. Письма ваших экономистов.
4. Сестра вашей учительницы.
Упражнение 9. Переведи на английский язык следующие сочетания слов, обращая внимание на употребление притяжательного падежа.
1. Письмо Петра Ивановича.
2. Комната моего друга.
3. Комнаты моего друга.
4. Комната моих друзей.
5. Комнаты моих друзей.
Упражнение 10. Переведи на английский язык, обращая внимание на употребление притяжательного падежа.
1. Комната вашего друга большая? – Нет, она маленькая, но очень светлая.
2. Вы не ответили на вопрос Бориса вчера.
3. Жена вашего друга хорошо говорит по-немецки? – Да, очень хорошо.
4. Чьи это тетради? – Это тетради наших студентов.
5. Вы знаете друзей товарища Смирнова? – Да.
Упражнение 11. Перефразируйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The ball of the dog.
2. The skateboard of that man.
3. The songs of the children.
4. The umbrella of my grandmother.
5. The room of my friend.
Упражнение 12. Перефразируйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1.The questions of my son.
2. The wife of my brother.
3. The table of our teacher.
4.The poems of Pushkin.
5. The voice of this girl.
Упражнение 13. Перефразируйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The ball of the dog.
2. The skateboard of that man.
3. The songs of the children.
4. The poems of Pushkin.
5. The voice of this girl.
Упражнение 14. Перефразируйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The umbrella of my grandmother.
2. The letter of Peter.
3. The questions of my son.
4. The wife of my brother.
5. The table of our teacher.
Упражнение 15. Перефразируйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The new club of the workers.
2. The letter of Peter.
3. The car of my parents.
4. The life of that woman.
5. The handbags of that women.
Упражнение 16. Перефразируйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The flat of my sister is large.
2. The children of my brother are at home.
3. The rooms of the boys is large.
4. The name of this girl is Jane.
5. The work of these students is interesting.
Упражнение 17. Перефразируйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1.The new club of the workers.
2. The letter of Peter.
3. The car of my parents.
4. The name of this girl is Jane.
5. The work of these students is interesting.
Упражнение 18. Перефразируйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The rooms of the boys is large.
2. The name of this girl is Jane.
3. The work of these students is interesting.
4. The flat of my sister is large.
5. The children of my brother are at home.
Упражнение 19. Перефразируйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The computer of my son is modern.
2. He was a friend of my cousins.
3. The car of my parents.
4. The name of this girl is Jane.
5. The work of these students is interesting.
Упражнение 20. Перефразируйте словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The new club of the workers.
2. The letter of Peter.
3. The car of my parents.
4. The computer of my son is modern.
5. He was a friend of my cousins.
Тема 18
Дата добавления: 2018-11-24 ; просмотров: 513 ; Мы поможем в написании вашей работы!
Притяжательный падеж имён существительных
ПРИТЯЖАТЕЛЬНЫЙ ПАДЕЖ ИМЁН СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫХ
A boy’s sweater — кофта мальчика.
My mom’s recipe — рецепт моей мамы.
Her grandmother’s favourite plaid — любимый плед ее бабушки .
Падеж уместно применять к людям, которые являются владельцами чего-либо (качеств, имущества, характеристик и пр.), и к животным, напр., my cat’s bowl. В понимании правила нет ничего сложного, как может показаться на первый взгляд. Приведем несколько примеров, которые наглядно покажут, о чем идет речь:
a boy’s best days — лучшие дни мальчика (чьи?);
a policeman’s rule — правило полицейского (чье?).
Но! Childrens’ cakes — пирожные детей (чьи?).
Как образовать притяжательный падеж: примеры
Оба варианта означают одно — проза Диккенса
Socrates’ ideas — идеи Сократа
cats′ paws — лапки кошек
workers’ dinner — обед рабочих
dogs’ ears — уши собак
women’s accessorizes — украшения женщин
men’s hats — шляпы мужчин
children’s costumes — костюмы детей
Ann and Sonya’s poems — Стихи Ани и Сони
(означает, что двое людей выступают одним автором), но:
Ann’s and Sonya’s poems — стихи Ани и Сони
(в этом случае каждый выступает автором своего сборника).
The teacher of music’s notebook — блокнот учителя музыки
the sister-in-law′s plate — тарелка невестки
Если речь идет о неодушевленных существительных, то обычно они не имеют притяжательного падежа
The floor of this cottage — пол этого коттеджа
the windows of my room — окна моей комнаты
Но! Есть случаи, когда неодушевленные существительные имеют притяжательный падеж
the Earth′s rotation — вращение Земли
a five years′ trip — пятигодовая поездка
a month′s holiday — каникулы на месяц
a mile′s distance — расстояние в милю
Обратите внимание на случаи абсолютного употребления притяжательного падежа
at the baker′s — в булочной
at the grocery’s — в бакалейной лавке
На заметку! Для многих кажется проблемой, когда нужно сделать plural в притяжательном падеже, если слова уже стоят в plural. Чтобы понять, о чем речь, рассмотрим правило на примерах:
birds’ nests — птичьи гнезда или гнезда птиц.
Еще один пример:
the secretaries ’ working hours – рабочие часы секретарей.
Тут ситуация аналогична: слово secretaries уже в plural, как в предыдущем примере, поэтому просто добавляем апостроф (’) и все готово.
На заметку! Хотя неодушевленные редко когда имеют притяжательный падеж, но есть ряд существительных, которые его все же имеют. Сюда относят слова, которые обозначают расстояние и время. Яркие примеры :
second, minute, hour, day, night, week, month, year, fortnight.
In an hour or two’s time — через час или два ;
И еще один нюанс. Если речь идет о странах и городах, то к ним тоже добавляем окончание –s:
London’s theatre — Лондонский театр;
Poland’s products — Польские товары;
Greece’s financial situation — финансовая ситуация Греции;
Moldova’s culture — культура Молдовы.
В эту категорию относятся также слова earth (земля), nature (природа), world (мир), ship (корабль):
World’s food problem — мировая проблема продуктов питания (продовольствия);
World’s health organization — Мировая организация здоровья;
Nature’s protection — защита природы;
Ship’s official number — официальный номер судна.
Перефразируйте следующие словосочетания и предложения, употребляя притяжательный падеж.
1. The ball of the dog. __________________________________________________________
2. The skateboard of that man. ___________________________________________________
3. The songs of the children. ____________________________________________________
4. The umbrella of my grandmother. _ _____________________________________________
5. The room of my friend. _______________________________________________________
6. The questions of my son. _____________________________________________________
7. The wife of my broth¬er. _ ____________________________________________________
8. The table of our teacher. _____________________________________________________
9. The poems of Pushkin. _______________________________________________________
10. The voice of this girl. ______________________________________________________
11. The new club of the workers. _________________________________________________
12. The letter of Pete. _________________________________________________________
13. The car of my parents. _____________________________________________________
14. The life of this woman. _____________________________________________________
15. The handbags of these women. ________________________________________________
16. The flat of my sister is large. _________________________________________________
17. The children of my brother are at home. ________________________________________
18. The room of the boys is large. ________________________________________________
19. The name of this girl is Jane. _________________________________________________
20. The work of these students is interesting. ________________________________________
21. The computer of my son is modern. ____________________________________________
22. He was a friend of my cousins. _ _______________________________________________
Переведите на английский язык, употребляя притяжательный падеж.
1. Глаза у кошки зеленые.
2. Игрушки детей в большом ящике.
3. День рождения моего отца в мае.
4. И что за совпадение! Это любимый торт и моей мамы.
5. Я люблю книги моего мужа.
6. Как зовут того молодого человека?
7. Он пока¬зал мне письмо своей сестры.
8. Она взяла коньки своего брата.
9. Дайте мне тетради ваших учеников.
10. Принесите вещи детей.
11. Вчера дети нашли птичье гнездо.
12. Это семья моего друга. Отец моего друга — инженер. Мать моего друга — преподаватель.
13. Чья это сумка? — Это сумка Тома.
14. Чьи это словари? — Это словари студентов.
15. Вы видели книгу нашего учителя?
16. Мне нравится почерк этого мальчика.
17. Я слышу го-лос моей сестры.
18. Она открыла окно и услышала смех и крики детей.
19. Она поставила мокрые сапоги мальчиков к печке.
20. Это бабушкино кресло.
21. Я считаю, что ответ этого студента отличный.
22. Мой муж много знает о романах (книгах) Агаты Кристи.
23. В воскресенье у Дианы был день рождения.
24. Вчера вечером мы смотрели телевизор в доме моего друга.
Источники информации:
- http://anglijskij-azyk.my-dict.ru/q/497880_1-perefrazirujte-sleduusie-slovosocetania-i-predlozenia/
- http://anglijskij-azyk.my-dict.ru/q/4091308_perefrazirujte-predlozenia-i-slovosocetania-upotreblaa-pritazatelnyj/
- http://studopedia.net/10_5438_Possessive-S—S—prityazhatelniy-padezh.html
- http://infourok.ru/prityazhatelnyj-padezh-imyon-sushestvitelnyh-5358532.html