What kind of person are you

What kind of person are you

ГДЗ Английский язык 5 класс FORWARD часть 2 Вербицкая. UNIT 9. Where is the capsule?. Номер №13

Read the questions. Answer the questionnaire, then read the text “What kind of person are you?”.
Questionnaire
• Have you got a pet? What is your favourite animal?
• Is it a dog, a cat, a bird, a mouse, a turtle? or is it a fish?
• ARE YOU friendly? kind? loving? polite? modest? clean? tidy? hard−working?
Vocabulary
friendly
loving
modest
tidy
kind
polite
clean
hard−working
What kind of person are you?
What kind of person are you. Смотреть фото What kind of person are you. Смотреть картинку What kind of person are you. Картинка про What kind of person are you. Фото What kind of person are you
The favourite pet of all time is the dog. If you have got a pet dog, you are a friendly person who likes talking to people. You don’t have any secrets. People like to be around you because you are kind and loving. You don’t like to say anything to hurt other people’s feelings.
What kind of person are you. Смотреть фото What kind of person are you. Смотреть картинку What kind of person are you. Картинка про What kind of person are you. Фото What kind of person are you
You are polite and modest. You pay attention to details. You don’t like making even little mistakes in your work.
What kind of person are you. Смотреть фото What kind of person are you. Смотреть картинку What kind of person are you. Картинка про What kind of person are you. Фото What kind of person are you
You are an observer. You see little details that other people usually don’t see. You are a thinker and a listener. You are good at speaking, too. But you are a better listener than a speaker. People enjoy your company.
What kind of person are you. Смотреть фото What kind of person are you. Смотреть картинку What kind of person are you. Картинка про What kind of person are you. Фото What kind of person are you
You are clean and tidy. You don’t like it when people give orders. If you do something, it’s because you think you must do it, not because of someone’s orders.
What kind of person are you. Смотреть фото What kind of person are you. Смотреть картинку What kind of person are you. Картинка про What kind of person are you. Фото What kind of person are you
You love nature and freedom. You don’t like rules. On weekends, you prefer to travel rather than stay at home. You enjoy travelling by airplane.
What kind of person are you. Смотреть фото What kind of person are you. Смотреть картинку What kind of person are you. Картинка про What kind of person are you. Фото What kind of person are you
You like to be alone. You have a simple lifestyle, and you are polite and hard−working. You don’t care about what others have to say. Sometimes they hurt your feelings, but you just pay no attention to them.

ГДЗ Английский язык 5 класс FORWARD часть 2 Вербицкая. UNIT 9. Where is the capsule?. Номер №13

Решение

Перевод задания
Прочтите вопросы. Ответьте на вопросы анкеты, затем прочтите текст «Что вы за человек?».
Опросный лист
• У тебя есть домашнее животное? Какое твое любимое животное?
• Это собака, кошка, птица, мышь, черепаха? или это рыба?
• Ты дружелюбный? Добрый? любящий? вежливый? скромный? чистый? аккуратный? трудолюбивый?
Словарик
дружелюбный
любящий
скромный
аккуратный
добрый
вежливый
чистый
трудолюбивый
Что ты за человек?
Любимое домашнее животное на все времена − собака. Если у вас есть домашняя собака, вы дружелюбный человек, который любит разговаривать с людьми. У тебя нет секретов. Людям нравится быть рядом с вами, потому что вы добрый и любящий. Вы не любите говорить что−нибудь, что ранит чувства других людей.
Вы вежливы и скромны. Вы обращаете внимание на детали. Вы не любите делать даже небольшие ошибки в своей работе.
Вы − наблюдатель. Вы видите мелкие детали, которых обычно не видят другие. Вы мыслитель и слушатель. Вы также хорошо говорите. Но вы слушатель лучше, чем оратор. Людям нравится ваша компания.
Вы чисты и аккуратны. Вам не нравится, когда люди отдают приказы. Если вы что−то делаете, то это потому, что вы думаете, что должны это делать, а не по чьему−то приказу.
Вы любите природу и свободу. Вам не нравятся правила. По выходным вы предпочитаете путешествовать, а не оставаться дома. Вам нравится путешествовать на самолете.
Вам нравится побыть одному. У вас простой образ жизни, вы вежливы и трудолюбивы. Вас не волнует, что говорят другие. Иногда они обижают ваши чувства, но вы просто не обращаете на них внимания.

ОТВЕТ
• Have you got a pet? What is your favourite animal?
− Yes, I have. / No, I haven’t. My favourite animal is a tiger / a cat / an elephant.
• Is it a dog, a cat, a bird, a mouse, a turtle? or is it a fish?
− Yes, it is. It’s a turtle. / No, it isn’t. It isn’t a fish.
• ARE YOU friendly? kind? loving? polite? modest? clean? tidy? hard−working?
− Yes, I am. I am friendly. / I am kind. / I’m loving. / I am polite. / I’m modest. / I’m clean. / I am tidy. / I am hard−working.

Перевод ответа
• У тебя есть домашнее животное? Какое твое любимое животное?
− Да. / Нет. Мое любимое животное − тигр / кот / слон.
• Это собака, кошка, птица, мышь, черепаха? или это рыба?
− Да. Это черепаха. / Нет. Это не рыба.
• Ты дружелюбный? Добрый? любящий? вежливый? скромный? чистый? аккуратный? трудолюбивый?
− Да. Я дружелюбный. / Я добрый. / Я любящий. / Я вежливый. / Я скромный. / Я чистый. / Я аккуратный. / Я трудолюбивый.

What Kind of Teenager Are You? Personality Test

What kind of person are you. Смотреть фото What kind of person are you. Смотреть картинку What kind of person are you. Картинка про What kind of person are you. Фото What kind of person are you

What kind of person are you. Смотреть фото What kind of person are you. Смотреть картинку What kind of person are you. Картинка про What kind of person are you. Фото What kind of person are you

What kind of person are you. Смотреть фото What kind of person are you. Смотреть картинку What kind of person are you. Картинка про What kind of person are you. Фото What kind of person are you

To relax and take a rest you…

Gather friends and we’ll have a cool walk across the city

Finish the book

Figure out chords for a new song on the guitar

Have a video game marathon

Do you know the works of Edouard Manet?

Don’t know who he is

Assess your sociability

If a conflict arises between you and someone else, what will you do?

I’ll give a smile and do so that we’ll part friends

I’ll analyze the person’s behavior and motives and quickly think up the answer

I’ll make a scene and pull a stunt

I’ll try to reach a compromise so it’ll be beneficial to everyone

You have evident mathematical abilities

You are offered the side job of an IT guy. How will you react?

Which of these movie characters do you like most?

Jordan Belfort (The Wolf of Wall Street)

Sherlock Holmes (Sherlock)

Captain Jack Sparrow (The Pirates of the Caribbean)

Tony Stark (Iron Man)

Do you easily meet people?

Assess your creativity

What subject did you like most at school?

You like playing with animals

Will you agree to hold an opinion poll at school?

Assess your abilities for analytics

How do you want to celebrate Christmas?

In a calm, quiet place far from the city

To create an interesting scenario and have a fancy dress party

In front of the computer with my dog

What is the main thing about a person in your opinion?

Social type of personality

These people prefer to work with other people. Most probably, you like teaching, managing and cannot imagine your life without society. You easily get along with people, and this is your strength. Share the quiz result to let your friends check themselves too 🙂

Intellectual type of personality

These people prefer to analyze, explore, follow the logic. Maybe, you are not go-getting but scientific and mathematical abilities are your trump card. Share the quiz result to let your friends check themselves too 🙂

Artistic type of personality

You like creativity, have extraordinary imagination and like trying yourself in arts. You don’t like strict schedules much, instead, musical and linguistic abilities distinguish you everywhere. Share the quiz result to let your friends check themselves too 🙂

Realistic type of personality

You like not abstract ideas but specifics. You like working with technology or animals. You don’t like social duties much, instead, you have technical and athletic abilities. Share the quiz result to let your friends check themselves too 🙂

What kind of person are you

Answers were Sorted based on User’s Feedback

I am a person of hardworking,like to complete my work in
time and always try to achieve my goals.
I never try to hurt anybody and keep myself cool.

about my personality i am peaceful person and appears smart
for looking.

i am a funloving and coolminded person.I never try to hurt
anybody

never mind of doing heavy work.
never so ‘NO’ to my Boss.
Friendly Nature,Always Help to Other colleagues and Refer
Friends to known sources.
Fun Loveing.
Always Open to Learn New Things, Accept if i am not knowing.

I m the open heart and open minded person.I always wants to
looking forward.

i am very ambitious person, looking for challenges,and
never like to sit back or loose heart always like to chase
dreams.the lines which describe me is «how dull is to pause
to make an end»

i am the person of giving respect to all other person.don’t
hurt any other.i finish my work in correct time.i had
inadequate communication skill,but i try to resolve it.i
can work with team members.i express my new ideas freely.i
am a peaceful person in needed time.

I am the person always looking for the truth. i try to be
funny to hide another person who live inside me. this one
is serious and very very intelligent,he can do everything,he
solve all the problems i found in my ways. i think i am the
person who want to live in solitude and with people at the
same time. honestly i don’t know who I am.

I am a goal oriental person having possitive attitude.
My attitude always help me to overcome from my problem
because whenever i become fail at that moment i think that
this is not the right way to solve this problem or
situtation. I should solve this in a batter way cause
faliour is step of success and every one want to be success
for that we need a good attitude, self confident which will
help us to overcome from any problem.

i’m a very hardworking person and i like to help others
whenever they need my help.

What about the placement offers which you already have?

Does Buffalo Wild Wings let you work another job and can you get a set schedule?

If you were in my position, would you let yourself in?

Why don’t you have much extra curricular activities?

What salary range are you looking for at CarMax?

what is your biggest achievement?

We will make you work 14 hours a day and every private company will do that. So, if you can’t work for so long hours, you are at a wrong place because you are not going to get your ‘ME’ time. Will you be able to cope up with that?

what do you believe are your key strengths?

What irritates you about co-workers and what is your style of management?

How much salary you expect?

Why did you sit for the interviews for this company?

Business Management Interview Questions:: Banking Finance, Business Administration, Funding, Hotel Management, Human Resources, IT Management, Industrial Management, Infrastructure Management, Marketing Sales, Operations Management, Personnel Management, Supply Chain Management.

Engineering Interview Questions :: Aeronautical, Automobile, Bio, Chemical, Civil, Electrical, Electronics Communications, Industrial, Instrumentation, Marine, Mechanical, Mechatronics, Metallurgy, Power Plant.

Visa Interview Questions :: USA Visa, UK Visa, Australia Visa, Canada Visa, Germany Visa, New Zealand Visa.

Открытый урок 5 класс. Тема «What kind of person are you?»

Класс: 5. Предмет: английский язык. Учебник: «Forward», 5 кл. под редакцией М.В.Вербицкой.

Тема : «What kind of person are you?» «Каким типом личности ты являешься?».

Тип урока: урок изучение новой темы.

Цель урока: изучение новой лексики и закрепление умений в устной речи по теме «Каким типом личности ты являешься?».

Обучающие: освоить новые лексические единицы и речевые конструкции по теме, развивать иноязычные коммуникативные компетенции в процессе чтения текста, диалогической речи и письма.

Развивающие: развивать логическое мышление, умение строить самостоятельные устные высказывания на основе усвоенного ранее учебного материала, развивать коммуникативные способности через составление диалога, развивать рефлексию и самооценку.

Воспитательные: воспитывать чувство уважения к собеседнику, индивидуальную культуру общения, качества гражданина, патриота.

формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию;

— формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками;

— формирование осознанного отношения, толерантности к культуре других стран.

— формирование основных мыслительных операций (анализа, синтеза, сравнения и т.п.) в процессе чтения, слушания, письма;

— формирование умения слушать и понимать партнёра;

— освоение начальных форм познавательной и личной рефлексии;

— формирование умения договариваться (работа в парах);

— учиться высказывать суждения или мнение с использованием клише;

— умение формулировать вопросы и ответы в ходе выполненных упражнений.

— употреблять в устной (диалогической) речи лексические единицы и речевые структуры по теме урока;

— читать текст с детальным пониманием значимой информации;

— воспринимать на слух и понимать нужную информацию в аудиозаписи;

— писать с опорой на образец короткие предложения по теме.

Формы работы – фронтальная, групповая, парная, индивидуальная.

Ресурсы – УМК «Forward», компьютер, экран, набор дидактического материала (слайды, карточки с заданиями).

отличать новое от уже известного (постановка проблемы);

формировать основные мыслительные операции (анализ, сравнение, аналогия и т.п.) в процессе чтения, слушания, письма;

— формирование умений писать с опорой на образец короткие предложения по теме.

определять цель, обнаруживать и формулировать проблему;

выдвигать версии, выбирать средства достижения цели;

планировать свою деятельность.

участвовать в обсуждении;

умение выражать свои мысли в соответствии с заданиями и условиями коммуникации.

– формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

«What kind of person are you?» «Каким типом личности ты являешься?».

Класс: 5. Предмет: английский язык. Учебник: « Forward », 5 кл. под редакцией М.В.Вербицкой.

Тема : «What kind of person are you?» «Каким типом личности ты являешься?».

Тип урока: урок изучение новой темы.

Цель урока: изучение новой лексики и закрепление умений в устной речи по теме «Каким типом личности ты являешься?».

Обучающие: освоить новые лексические единицы и речевые конструкции по теме, развивать иноязычные коммуникативные компетенции в процессе аудирования, чтения текста, диалогической речи и письма.

Развивающие: развивать логическое мышление, умение строить самостоятельные устные высказывания на основе усвоенного ранее учебного материала, развивать коммуникативные способности через составление диалога, развивать рефлексию и самооценку.

Воспитательные: воспитывать чувство уважения к собеседнику, индивидуальную культуру общения, качества гражданина, патриота.

формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию;

— формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками;

— формирование осознанного отношения, толерантности к культуре других стран.

— формирование основных мыслительных операций (анализа, синтеза, сравнения и т.п.) в процессе чтения, слушания, письма;

— формирование умения слушать и понимать партнёра;

— освоение начальных форм познавательной и личной рефлексии;

— формирование умения договариваться (работа в парах);

— учиться высказывать суждения или мнение с использованием клише;

— умение формулировать вопросы и ответы в ходе выполненных упражнений.

— употреблять в устной (диалогической) речи лексические единицы и речевые структуры по теме урока;

— читать текст с детальным пониманием значимой информации;

— воспринимать на слух и понимать нужную информацию в аудиозаписи;

— писать с опорой на образец короткие предложения по теме.

Формы работы – фронтальная, групповая, парная, индивидуальная.

Ресурсы – УМК « Forward », компьютер, экран, набор дидактического материала (слайды, карточки с заданиями, кроссворд).

Характеристика этапов урока

РАБОТА С ИНФОРМАЦИЕЙ

отличать новое от уже известного (постановка проблемы);

формировать основные мыслительные операции (анализ, сравнение, аналогия и т.п.) в процессе чтения, слушания, письма;

— формирование умений писать с опорой на образец короткие предложения по теме.

определять цель, обнаруживать и формулировать проблему;

выдвигать версии, выбирать средства достижения цели;

планировать свою деятельность.

участвовать в обсуждении;

умение выражать свои мысли в соответствии с заданиями и условиями коммуникации.

формирование коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками.

— орг. момент, приветствие;

Приветствие учащихся и использованием устойчивых речевых клише.

– « Good morning, children!»

– «I am glad to see you».

«Smile to each other, smile to our guests».

– «Take your seats, please».

– «Let’s start our lesson».

Danil, you are a teacher now.

— What date is it today?

– What day of the week is it today?

Дают устный ответ в форме приветствия.

– «Good morning, teacher».

– «Glad to see you too».

— Today is Thursday.

— Demina D., and L. is absent today.

— принятие сигнала к началу учебной деятельности ;

— психологическая готовность к переходу от отдыха к учебной деятельности;

— систематизация полученных ранее знаний по теме;

— готовность к мышлению и осознание потребности к учебной деятельности.

Формулирование темы и цели

Подводит к цели урока с помощью змейки.

– «Let’s do the exercise “Snake”. You divide these line and then you have the theme of our lesson.

What is the theme of our lesson?

What will we do at this lesson?

– Что мы должны делать, чтоб быть не только хорошей личностью, но и быть здоровым?

— Would you like to be healthy?

– дети разгадывают кроссворд, вписывают слова, находя ключевое слово ( natural ).

The theme of our lesson is «What kind of person are you?» «Каким типом личности ты являешься?».

We will ask and answer the questions.

We will read and translate the text.

We will do the gymnastic.

We will repeat the word.

We will work in groups.

We will work in pairs.

Делать зарядку, правильно питаться, заниматься спортом.

Yes, I would. I would like to be healthy.

– карточки с темой урока

— карточки на стене

— включаются в учебную деятельность на личностно-значимом уровне.

Проверка домашнего задания.

— At home you learn by heart the rule The Present Perfect Tense. Now, we check up you home work.

She’ s sent a message on the radio.

I’ ve never been to the USA.

I have just finished my homework.

Their plane has already arrived.

— Один ученик рассказывает правило.

— На доске подчеркивают слова в настоящем совершенном времени.

Она послала сообщение по радио.
Я никогда не был в США.
Я только что закончил мою домашнюю работу.
Их самолет уже прибыл.

— Предложения на доске.

Демонстрирует с помощью слайдов новые лексические единицы.

— « Look at the screen and listern to me ».

— Repeat after me.

tidy- аккуратный, опрятный

hurt feelings- задевать чувства

pay attention-обращать внимание ).

– Дети проговаривают вслух, слушают себя и других участников коммуникативного процесса (friendly –дружелюбный

tidy- аккуратный, опрятный

hurt feelings- задевать чувства

pay attention-обращать внимание)

— Ученики выполняют физ. минутку.

Работа с учебником

— Дети отвечают на вопросы в парах.

— We read and translate the task.

-We read and translate the questions

— Дети отвечают на вопросы :

-Have you got a pet?

-What is your favourite animal?

-Is it a dog, a cat, a bird, a mouse,a turtle? or is it a fish?

Формулирование нового знания

-We work in groups.

— Дети делятся на 6 групп и берут на каждую группу по тексту. Читают и выделяют главные слова характеризующее тип личности, записывают на листы ключевые выражения.

— Отвечают на главный вопрос :What kind of person are you?

— выполняют задания в группах.

— актуализируют имеющиеся знания, применяя их в практической деятельности.

Слушают друг друга и выбирают свой тип личности.

Источники информации:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *